Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Ukončenie modernizácie trate Šatov – Znojmo

Ukončenie modernizácie trate Šatov – Znojmo

 
V októbri 2009 bola po osemnástich mesiacoch ukončená rekonštrukcia traťového úseku Šatov – Znojmo /trať ČD 248 Znojmo – Retz OBB/.Modernizácia 12 kilometrového úseku trate spočívala v elektrifikácií úseku napájacím systémom OBB 15kV 16 2/3Hz a rekonštrukcií traťového zvršku spolu s mostnými objektmi , vďaka čomu sa zvýšila maximálna rýchlosť ma 90km/h. Vďaka tejto rekonštrukcií má tento úsek zvýšenú priestorovú priechodnosť a vyššiu zaťažiteľnosť /trieda D4/.

 











Pre cestujúcich sú najviac viditeľné dve hlavné zmeny po rekonštrukcii:

1 , Kompletná rekonštrukcia železničnej stanice ZNOJMO , ktorá spočívala :

-V elektrifikácií dvoch staničných koľaji napájacím systémom 15kV 16 2/3 Hz
-Vybudovaní dvoch nových nástupíšť
-Nový informačný systém pre cestujúcich /osem nových informačných panelov/
-Nový zabezpečovací systém ESA11 od AŽD Praha

Nasledujúce snímky Vám približujú stav železničnej stanice Znojmo v období pred rekonštrukciou:


810.170 - Znojmo 27.11.2007 Os 27808



810.433 - Znojmo 13.03.2007



810.170 - Znojmo 20.07.2007 Os 24808



810.170 + 842.014 - Znojmo 01.11.2007



810.433 - Znojmo 27.11.2007 Os 6285



810.170 - Znojmo 29.04.2008 Os 24557



742.159 - Znojmo 27.11.2007 Os 24805

2 , Rekonštrukcia mosta nad riekou Dyje a most nad Viedenskou ulicou v Znojme.


Najviac sa rekonštrukcia traťového úseku Znojmo-Šatov dotkla železničného mostu nad riekou Dyje.
Pôvodná mostná konštrukcia bola znesená dole a na jej miesto bola dosadená nová konštrukcia priehradového typu o celkovej dĺžke 220 m.Most sa nachádza cca 50 metrov nad hladinou rieky Dyje a je osadený na pôvodných pilieroch.Pre zvýraznenie tohto atraktívneho mostného diela je most v nočných hodinách nasvietený a vytvára tak jedinečnú večernú atrakciu.Popri moste nad riekou Dyje bol kompletne zrekonštruovaný aj dvadsaťosem metrov dlhý most nad Viedenskou cestou v Znojme , ktorá je jednou z najfrekventovanejších ciest v meste.


830107 - Os 6287 28.01.2004



2016.083 Sp1855 12.09.2006

Traťový úsek je zabezpečený zariadením 3.kategorie typu automatické hradlo bez hradla na trati. Pre kontrolu voľnosti traťového úseku sú použité počítače náprav.Všetky cestné prejazdy na úseku sú vybavené novým svetelným zariadením reléového typu s vlastnou diagnostikou.Celkové náklady rekonštrukciu úseku sú v hodnote 1,231 miliardy Kč.

Dňa 12.novembra 2009 bol vypravený mimoriadny protokolárny vlak zo zástupcami OBB , ČD , SŽDC a zástupcami zhotoviteľov z Viedne do Znojma.Napriek tomu , že tento vlak niesol prívlastok ako prvý oficiálny vlak na tomto novo zrekonštruovanom úseku , prvým vlakom vedeným elektrickým rušňom aj keď bez cestujúcich sa stal deň predtým ,t.j. 11.11.2009 súpravový vlak od vlaku 2220 /Payerbach –Reichenau – Šatov/ ,ktorý bol vedený taurusom 1116.176.

Nasledujúca reportáž z 12.11.2009 Vám priblíži príchod slávnostného vlaku z Viedne , ktorý pozostával z dvoch vložených a jedného riadiaceho vozňa prímestských dvojposchodových jednotiek u nás familiárne prezývaných „Wiesel“ a rušňa 1216.226 OBB.



Mimoriadny vlak 19774 pred vjazdom na nový most cez rieku Dyje

Slávnostný vlak na novom moste v Znojme v pozadí s historickým centrom mesta

Detailnejší pohľad na súpravu a nový most

Výjazd z mosta nad riekou Dyje.

Mimoriadny vlak vchádza nad Viedenskou cestou do stanice Znojmo.

Najmodernejší rušeň OBB prechádza po novom moste nad frekventovanou Viedenskou ulicou v Znojme

1216.226 v zmodernizovanej stanici Znojmo.

Moderná stanica – moderné súpravy......

Na snímke je už vlak č.19775 pri spiatočnej ceste do Viedne. Aj keď je už niekoľko kilometrov od Znojma , stále v pozadí s dominantami mesta Znojmo.

Aj z tohto záberu je jasné , že okolie Znojma je vinohradnícky región....

Vlak sa blíži k novej zastávke Nový Šaldorf

Mimoriadny vlak 19775 prechádza zastávkou Nový Šaldorf , na ktorej ešte vládne čulí stavebný ruch.

Pravidelné vlaky začnú na tomto zrekonštruovanom úseku premávať až od nového grafikonu 2009/2010 , ktorý vstúpi do platnosti 13.decembra 2009.Do konca novembra 2009 bude napriek pripravenosti železničiarov na ostrú prevádzku premávať v úseku Šatov – Znojmo náhradná autobusová doprava , ktorá tu je zmluvne zabezpečená.
Od 1.12.2009 do 12.12.2009 budú ešte dopravu zo Znojma do Šatova zabezpečovať motorové vozne radu 810 a pravidelná prevádzka modernými klimatizovanými súpravami OBB odštartuje 13.12.2009.Celkom bude v ponuke pre cestujúcich až sedem párov osobných vlakov.

Autor textu : Taurus,autor foto : Taurus,TheoKojak
Sprc:

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
cas


Elvíra
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 54 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 6

Registrovaných: 0
Anonymných: 54

Viac ...