Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zo zahraničných tratí > Malý "flirt" v Salzburgu s Bavorským Flirtom

Malý "flirt" v Salzburgu s Bavorským Flirtom

 
Prinášam vám už v aktualite sľubovanú malú fotoreportáž o najnovšom vlaku, ktorý jazdí do Rakúska aj keď iba do pohraničnej stanice Salzburg Hbf. No na to, aby vôbec táto nová súprava mohla vstúpiť na rakúske územie, musela sa podrobiť schvaľovacím procesom a homologizácii.

 












Túto elektrickú jednotku vám už nemusím ani predstavovať, no namiesto toho sa pozrieme bližšie na to, komu vlastne samotná jednotka patrí a ukážem vám taktiež jej interiér. Dalo by sa povedať, že som tak trochu "flirtoval" s týmito novými krásavicami ET323 a ET324.Čo je vlastne MERIDIAN alebo komu patrí táto firma?
V roku 2010 vypísala Bavorská železničná spoločnosť-Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) tender na obstaranie verejnej osobnej dopravy na trati Netz-Rosenheim (tzv.Rosenheimská elektrická dráha).Tender vyhrala firma Veolia Verkehr, ktorá má začať prevádzkovať od nového GVD 2013/2014 vlaky na nasledovných tratiach:

München – Rosenheim – Traunstein – Salzburg
München – Rosenheim – Kufstein
München – Holzkirchen– Rosenheim







Na to si Veolia objednala jednotky FLIRT od renomovanej spoločnosti STADLER. Bayerische Oberlandbahn je vlastne dcérska firma Veolia Verkehr, ktorá zabezpečuje dopravu na vyššie uvedených tratiach. Ich spoločná firma sa nazýva MERIDIAN. V grafikone sa pre tieto vlaky zaviedla nová značka, veľké písmeno M, avšak správca infraštruktúry ÖBB Infra stále tieto vlaky označuje pod značkou DBRE.

Niekoľko faktov o spomínaných jednotkách:
Vozový park dopravcu sa skladá z 35 FLIRTov 3.Sedem FLIRTov je trojdielnych, zvyšné sú šesťdielne.V špičke môžu jazdiť v trojčlennom radení, čo značí až 999 miest.Prvá jednotka sa skúšala v apríli 2013 na skúšobnom okruhu vo Velimi(CZ).

Avšak spoločnosť zatiaľ vlastní iba 20 z 35 zakúpených jednotiek a nemajú povolenia na jazdu v dvoj a trojčlene, z toho dôvodu používajú zapožičané vlaky od dopravcov DB a ÖBB. Pre zaujímavosť sa vo vlakoch MERIDIAN predávajú vlastné cestovné lístky a taktiež v nich akceptujú lístky od dopravcu DB ako aj Bayern Ticket (tzv. Bavorský lístok). Cestovné lístky zatiaľ platia do 2.2.2014, po tomto termíne sa očakáva príchod zvyšných FLIRTov a spustí sa normálna prevádzka.

No, dosť bolo rečnenia, poďme sa pozrieť na fotografie. Mal som šťastie odfotiť si najväčšiu 6 vozňovú jednotku. Nech sa páči, predstavujem vám MERIDIAN ET324:





Pohľad na jednotku ET324



Bočná fotografia



Pri rušňovodičovi je vyvýšené sedenie, za dverami je strojovňa. Počul som, že na stanovišti to dobre píska, ako v jednotkách Stadler KISS od WestBahn a v poľskom ELFovi od PESA.



Flirtovanie, alebo prehliadka F3 začína...



Nástupná plošina pre kočíky a WC, ktoré sa nachádza v každom člene jednotky. Samozrejme, sú prispôsobené imobilným cestujúcim.



100% prechodnosť a nízkopodlažnosť



Pri prechode aj s malým stolíkom






Viacúčelový priestor



Pri prechode vyvýšenie, tentokrát s veľkým stolíkom



Veľkopriestor, ale sedenie skoro žiadne...



Infotabuľa podľa štandartov, ako sa patrí



Sedenie pri prechode z boku



"Infodesk", alebo obsluha ako v jednotkách RailJet, kde sedí sprievodca. Keď sa vám sprievodca nepozdáva, v kabínke vedľa mu možno "vylepšiť" náladu :D .



Pre imobilných je plošina hneď pri informáciách



Pohľad na voz od informácií



Posledný prechod



1.trieda. Vidíte dobre, u DB a SBB je prvá trieda v regionálnej doprave už štandartom...



1.trieda pri rušňovodičovi



Posledná fotka z prvej triedy do "plastovej" druhej triedy



Poďme sa pozrieť na exteriér tejto jednotky...



Tieto nápisy vysvetľujú, že jednotka patrí pod VEOLIA Verkehr - Bayrische Oberlandbahn (BOB) a registrovaný je pod D-BOBY a domovsku stanicu má Mnichov.



Exteriér jednotky



Druhá trieda, Infodesk, nefajčiar a kamerový systém...



To bol Meridian ET324



ET324 a ET323



MERIDIAN logo na ET323



Jasné spolufinancovanie Bavorska









Popisy ET323



ET323 zozadu čaká na svoj odchod ako M 79036 zo Salzburgu do Mníchova



Posledná fotka, MERIDIANu držím palce nech neskončí ako rakúsky WestBahn so svojou "pseudo S-Bahnkou" na 200km/h a že na svojich cestách nebude prerábať ale bude dotovaný Bavorskom.


Dúfam, že som vám vhodne priblížil tohto nového dopravcu a jeho vozidlá, na prípadné otázky rád odpoviem ak to bude v mojich silách. Ďakujem za pozornosť.

Autor: trainspotter

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
cas


Vilma
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 36 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 36

Viac ...