Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotoprofil > Slavnosti Pernštejnského panství 2009 II.diel

Slavnosti Pernštejnského panství 2009 II.diel

 
Festival motorovej trakcie alebo – ako jazdil „Pišta“ T 466.0253...

V druhej časti reportáže zo železničnej trate Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou, spojenú so Slávnosťami Pernštejského panstva 2009, je venovaná známemu rušňu T 466.0253, ktorý urobil fanúšikom železníc nielen radosť, ale aj jedno prekvapenie...

 









Motorový rušeň T 466.0253 bol vyrobený v roku 1979 v bývalom národnom podniku ZŤS Martin, podľa zápisu o vykonaní TBS pod výrobným číslom 4423-0256, ktoré by však malo byť 4423-0253. Rušeň mal zabudovaný naftový motor 12 PA-185-T 466.0 s výrobným číslom 204-053-7505. Jeho odberateľská cena bola 3,715.000.- Kčs a po funkčnej skúške na trati Martin – Horná Štubňa a späť bol 4.4.1979 prevzatý k železničnej správe ČSD a zaradený do prevádzky rušňového depa Žilina. O dva dni neskôr vykonal za zamračeného počasia na trati Žilina – Považská Bystrica, v traťovom úseku Bytča – Považská Bystrica úspešnú technicko-bezpečnostnú skúšku, pri ktorej dosiahol rýchlosť 100 km/h.


Tišnov 3.júla 2009


Bystřice nad Perštejnem Sv 14902 sobota 4.júla 2009


Nedvědice Os 14909 sobota 4.júla 2009

Posledný výkon v štátnych službách vykonal 25.septembra 2000 , kedy nastúpil od desiatej hodiny na tretiu žilinskú zálohu, na ktorej nasledujúci deň o 17.hodine skončil a bol prevedený do zálohy dráhy. V roku 2000 najazdil celkom 3 159 km. Dňa 1.júna 2001 bol vyradený prípisom GR ŽSR 125/2001-3021-Fa z evidenčného stavu ŽSR (zostatková cena bola 674.327.-Sk) , prevedený do stavu MDC a následne deponovaný vo výhrevni Vrútky. V zhodnom roku 10.augusta 2001 je prevezený do Zvolena a KHT bol opravený pre muzeálne účely. Dňa10.septembra 2008 vykonal na trati Zvolen – Hronská Dúbrava a späť úspešnú skúšobnú jazdu, pri ktorej mu robil záťaž pomaranč T 678.0012. Oficiálne predstavenie bolo 13.9.2008 na Grand Prix Zvolen 2008, nasledujúci deň viezol mimoriadny vlak Zvolen – Krupina – Šahy.


Doubravník Os 14908 sobota 4.júla 2009


Borač sobota 4.júla 2009

Vráťme sa však späť do Tišnova, kde sa nami popisovaný rušeň tešil veľkému záujmu fanúšikov železníc. Určite veľké prekvapenie zažili všetci, keď bol v žst.Tišnov zaradený na vlak Os 14920 a s príprahom T 466.0007 sa spoločne o 17.41h vydali na cestu do Žďáru nad Sázavou. Koncert dvoch „pielstickou“ na jednom vlaku nenechal kľudného takmer nikoho a doslova celou cestou bol vlak naháňaný autami...


T 466.0253 vchádza okolo T 466.0007 s Os14917 do žst.Tišnov. V tom čase nikto netuší, že sa stretnú spolu na jednom vlaku...


Stretnutie T 466.0253 a T 466.0007 v žst.Tišnov


T 466.0007 pomaly posunuje na príprah T 466.0253, spoločne o 17.41h odišli s Os 14920 do Žďáru nad Sázavou...




...medzi Tišnovom a Nedvědicami...






Križovanie s protiidúcim Os 14921 vezeného so 751.002 v Nedvědiciach.


Stretnutie s 851.032 v žst.Rožná




Žst.Nové Město na Moravě a križovanie s T 466.0254 na Os 14925...

O 20.00h pripravený na odjazd zo Žďáru nad Sázavou do Tišnova.

Stretnutie na trati...

V žst.Vlkov u Tišnova čakáme na prechod rýchlika

T 466.0253 + T 466.0007 vchádza do tunela v Dolních Loučkách


Konečne v Tišnove...


Spojiť dva rušne T 466.0 na jednom vlaku bol naozaj úžasný nápad a veľké prekvapenie ! Modrý a červený „pielstick“ upozorňovali už z diaľky na seba. Na sklonovo náročnej trati so stúpaním až 24 promile ukázali skvelý „koncert“ motorov, skvelý bol aj nápad prekvapiť a potešiť fanúškov. Mal som to šťastie, že som mohol byť pri tom. Vidieť usmiatych fanúškov, ktorí nám kývali na pozdrav, neraz i so zdvihnutým palcom pravej ruky, je odmena asi najkrajšia. Od trate každý odchádzal plný dojmov a skvelých zážitkov, na ktoré budú isto, podobne ako ja, spomínať veľmi dlho...


Text a foto : Palo
sprc :

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
TheoKojak
Zaslaný: 08.07.2009 8:50  
Založený: 03.12.2007
Miesto: Kúty
Príspevkov: 2254
 Re: Slavnosti Pernštejnského panství 2009 II.diel
Pišta Hufnágl :)
Palo moc pěkné 8-)
johny_pal
Zaslaný: 08.07.2009 23:34   Upravený: 08.07.2009 23:36  
Založený: 07.07.2009
Miesto: Turzovka, Skalica
Príspevkov: 171
 Re: Slavnosti Pernštejnského panství 2009 II.diel
Ach jaj "pielsticky" .. kde su tie casy ked som ich mohol osobne v skutocnosti spatrit na trati to uz snad neni ani pravda... Tie fotky mi pripomenuli moje detstvo - hlavne to radenie tych suprav s oplechovanym voznom "Daa-k" na konci resp. zaciatku supravy... akoby to bolo vcera... a je tomu najmenej uz 16 rokov....
cas


Ivica
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 39 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 39

Viac ...