Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zaujímavosti > InnoTrans Berlin 2014 3.časť

InnoTrans Berlin 2014 3.časť

 
Milí čitatelia. Po menšej odmlke sme pre Vás pripravili tretí a zároveň posledný diel z veľtrhu dopravy a koľajovej techniky InnoTrans Berlin 2014, ktorý sa uskutočnil v areáli výstaviska Messe Berlin v dňoch 23. - 26.9.2014. V tejto časti vám budú predstavené hlavne koľajové vozidlá pre mestskú hromadnú dopravu a jednotlivé časti ústrojenstiev koľajových vozidiel.

 










Zastúpenie na veľtrhu mali hlavne domáci poprední výrobcovia, avšak svoje produkty tu predstavil aj veľký počet vystavovateľov z takmer celého sveta. V prvej časti sme písali o elektrických a motorových rušňoch všetkých kategórií a určení. V druhej časti sme sa pozreli na elektrické a motorové dopravné jednotky a osobné vozne. V dnešnej poslednej časti sa budeme zameriavať na všetko ostatné, čo bolo na veľtrhu predstavené - električky, metro, nákladné vozne, Maglev súprava a pozrieme sa taktiež na výstavu technológií z interiéru výstavných hál.. Zameriame sa iba na stručný prehľad vystavovaných exponátov a najzákladnejšie technické parametre.


Turecká firma Durmazlar predstavila na veľtrhu ľahké technologické vozidlo určené na prevádzku po električkových tratiach. Vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 90km/h, je stavané na rozchod 1 435mm a schopné jazdy pod napájacím systémom 1.5 kV. Poháňajú ho štyri motory o výkone 140 kW.




Predstavená bola aj električka Silkworm od firmy Durmalzar. Rozchod 1435mm, max. rýchlosť 70km/h, napájacie napätie 750V=, miest na sedenie 48+2 pre invalidov, miest na státie 272, výška podlahy 350mm. Foto Hvizdo






Pohľad na stanovište




Pohľad do interiéru električky


Česká firma Škoda Transportation dodá behom roku 2015 do tureckého mesta Konya dvanásť batériových električiek typu 28T. Tieto električky disponujú dobíjateľnými batériovými článkami na streche vozidla, ktoré sú schopné viesť vozidlo aj mimo trakčného vedenia. Vozidlá budú prevádzkované na novovybudovanej trati, kde z celkových 6km sú 4km napájané trakčným vedením a 2km električka využije batériové články. Električka dosahuje maximálnu rýchlosť 70km/h, trvalý výkon činí 400kW a je schopná jazdy pod napájaním 750 V. Spolu odvezie až 364 cestujúcich.





Firma Alstom predstavila model električky s názvom Citadis Dualis tram-train, čo znamená, že sa jedná o električku schopnú jazdiť ako na električkových, tak na železničných tratiach. Vozidlo je 100% nízkopodlažné, maximálna rýchlosť činí 100km/h a je schopné jazdy pod napájacími systémami 25 kV / 750 V alebo 1.5 kV / 750 V.




Nízkopodlažná električka Jazz Duo od firmy Pesa pre mesto Varšava. Rozchod 1435mm, max.rýchlosť 70km/h, napájacie napätie 600V, miest na sedenie 28, miest na státie 215, výška podlahy 350mm, celková dĺžka 29,7m. Foto Hvizdo






Pohľad na stanovište




Pohľad do interiéru električky



Električka pre mesto Mníchov – Siemens Avenio. Rozchod 1435mm, napájacie napätie 750V=, max. rýchlosť 70km/h, 69 miest na sedenie, 216 na státie. Foto Hvizdo






Pohľad na stanovište



Pohľady do interiéru električky



Metro

Firma AlsandoBreda vystavovala aj jednotku Kodaňského metra s rozchodom 1435mm. Aj keď napájacie napätie je jednosmerné 750V z tretej koľajnice, na pohon jednotiek sú použité 3-fázové asynchrónne motory. Jednotky je možné poskladať z dvoch až šiestich vozňov. Max. rýchlosť jednotky činí 90km/h. Jednotka je bez stanovišťa vodiča, súpravy sú riadené centrálne z riadiaceho a servisného strediska automatizovaným počítačovým systémom. Foto Hvizdo





Pohľad do interiéru



Šesťdielne vozidlo metra od firmy Siemens pre mesto Mníchov. Rozchod 1435mm, max. rýchlosť 90mk/h, napájacie napätie 750V=, miest na sedenie 220, miest na státie 720. Foto Hvizdo






Pohľad na stanovište rušňovodiča






Pohľady do interiéru



Znovuzrodená – zmodernizovaná mestská železničná súprava s označením B80C-Z pre mesto Bonn (pôvodne skoro 40 ročné vozidlá typu B , prvej a druhej generácie). Rozchod 1435mm, max. rýchlosť. 80km/h, napájacie napätie 750V=. Foto Hvizdo








Pohľad do interiéru súpravy metra


Jednotka typu TW3000 pre mestskú dráhu Hannover vyrobená konzorciom firiem Vossloh a Alstom. Má nahradiť takmer 30 ročné vozidlá typu TW6000. Základné technické parametre: rozchod 1435mm, napájacie napätie 600V=, max. rýchlosť 80km/h. Foto Hvizdo






Pohľad do interiéru



Firma Bombardier predstavila absolútnu revolučnú novinku na trhu- mestský vlak MagLev pod názvom Innovia Monorail 300. Táto súprava je určená pre magnetické vlaky v mestskej hromadnej doprave budúcnosti a prvé kusy poputujú do Saudskej Arábie. Jednotky sú schopné jazdy rýchlosťou 80km/h.




Nákladné vozne

Slovenská fima Tatravagónka Poprad mala na veľtrhu predstavených hneď niekoľko svojich výrobkov. Ako prvý si ukážeme štvornápravový krytý výsypný vozeň radu Tagnpps určený najmä na prepravu sypkých poľnohospodárskych výrobkov citlivých na vlhkosť. Je vybavený štyrmi vypúšťacími zásobníkmi a ôsmimi vypúšťacími otvormi. Vozeň je konštruovaný na rýchlosť do 100km/h.








Ďalším vozňom, ktorý predstavila rovnaká firma, je plošinový vozeň radu Sggnss na prepravu kontajnerov a výmenných nadstavieb ISO kontajnerov typu 20´ 30´ 40´ a 45´. Vozeň má maximálnu rýchlosť 120km/h a tento konkrétny je určený pre súkromného dopravcu Metrans.




Firma Astra rail predstavila okrem podvozkov tiež niekoľko svojich nákladných vozňov. Prvým je šesťnápravový plošinový vozeň radu Sdggmrss určený na prepravu nadrozmerných kontajnerov. Vozeň má úctyhodnú dĺžku 34m a je konštruovaný na rýchlosť 120km/h (prázdny vozeň) a 100km/h (naložený vozeň).








Nemecký výrobca vozňov Greenbrier Europe predstavil na veľtrhu dvojnápravový vozeň s posuvnými stenami radu Hbbins. Vozeň je určený hlavne na prepravu celistvého materiálu a jeho maximálna rýchlosť dosahuje 120km/h (prázdny vozeň) a 100km/h (naložený vozeň).





Ďalším vozňom z produkcie Astra rail je štvornápravový cisternový vozeň na prepravu tekutých materiálov radu Za(c)ns. Vozeň je konštruovaný na rýchlosť 120km/h (prázdny vozeň) a 100km/h (naložený vozeň) a jeho dĺžka činí 15,130m.





Ako posledný si predstavíme cisternový vozeň radu Zans od firmy Tatravagónka Poprad, konštruovaný na rýchlosť 120km/h (prázdny vozeň) a 100km/h (naložený vozeň). Tieto vozne sú primárne určené súkromnému dopravcovi Railtrans international- Railtrains wagon s.r.o.








Na nasledujúcich fotografiách sú znázornené rôzne dvojnápravové podvozky od firmy Astra rail s maximálnou prevádzkovou rýchlosťou do 120km/h.










Technologické vozidlá

Ako prvé si predstavíme multifunkčné nákladné vozidlo pre dopravcu DB, Mercedes-Benz Arocs 3345. Vozidlo disponuje teleskopickým ramenom až do výšky 14m, zdvíhacou plošinou, zberačom na meranie elektrickej energie a taktiež na určenie správnosti polohy a výšky troleja a taktiež má namontovaný elektrický generátor. Vozidlo je schopné jazdiť rýchlosťou 90km/h po ceste a 25km/h po železničných tratiach.




Fotografie technologických vozidiel uzatvára frézovacie vozidlo firmy Vossloh. Vozidlo sa pohybuje pracovnou rýchlosťou max. 1,2km/h.




Niečo na záver...


Na záver našej trilógie článkov z veľtrhu si predstavíme zopár produktov predstavovaných v halách výstaviska. Predstavené budú rôzne železničné modely, ale aj zberače či kabína novej lanovky.


Svetovú premiéru mala kabínka lanovky od firmy Poma s integrovaným vodíkovým generátorom na spodku kabíny. Generátor je schopný kabínu lanovky vyhrievať, klimatizovať, osvetľovať a k maximálnemu komfortu nechýba ani hudba či videoprehrávač na palube.





Nasledujú fotografie dvoch predstavených motorov firmy CAT s krátkym popisom...



Model CAT C18 s výkonom 600kW




Model CAT C175-16 s výkonom 2 800kW


Ako ďalšie si predstavíme zberače od firiem Stemmann-Technik a Brecknell Willis...



Model Stemmann-Technik Fb800 s maximálnou rýchlosťou 120km/h a hmotnosťou cca. 180kg




Zberač od firmy Brecknell-Willis


Nasledujú fotografie vystavovaných modelov v hale výstaviska...




Elektrický rušeň pre železnice v štáte Uzbekistan




Čínska vysokorýchlostná jednotka CSR




Model rušňa Siemens Vectron vo farbách spoločnosti MRCE




Bombardier Traxx pre Akiem pool




Jednotka Siemens Desiro ML ako OBB Cityjet




Model írskej jednotky pre vlaky InterCity



A na záver fotografia hlavnej budovy výstaviska Messe Berlin...



Zdroj informácií: firemné materiály, Wikipedia, internet

Autori textu: Bocco, Maarek Autori foto: Hvizdo, neoznačené foto Bocco

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Luko3105
Zaslaný: 21.11.2014 14:16  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 16325
 Re: InnoTrans Berlin 2014 3.časť
výborne zdokumentované ako predchádzajúce časti :klanacka: Len palce hore :emo37: :number one: :number one:
cas


Klaudia
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 36 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 6

Registrovaných: 0
Anonymných: 36

Viac ...