Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotoprofil > Prezentácia nových poľských "Pendolín"

Prezentácia nových poľských "Pendolín"

 
Dňa 29.11.2014 sa na odstavnom nádraží Warszawa-Grochów uskutočnila prezentácia najnovších vlakov spoločnosti PKP Intercity S.A. (jednotiek ED 250) a ich technického zázemia, ktoré je v správe výrobcu týchto vlakov (firmy Alstom Transport SA); akciu usporiadal výrobca Alstom Transport SA.

 










Tč. je v Poľsku 19 ks týchto vlakov z 20 ks (1 ks - prototyp - je u výrobcu v Savigliano na úprave na štandardné prevedenie, ako má zvyšok flotily) a z 19 ks v Poľsku je už 18 prevzatých dopravcom PKP Intercity S.A. (očakáva sa, že do zahájenia nového GVD 2014/2015 bude prevzatých všetkých 20 ks).

Jedná sa o normálnerozchodné (1435 mm) trojsystémové (3 kV 0 Hz DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC) vysokorýchlostné vlaky (rýchlosť 250 km/h; dňa 24.11.2013 na Centralnej magistrale kolejowej však bol dosiahnutý nielen rýchlostný rekord poľských železníc (293 km/h), ale i rekordná rýchlosť vlakov tejto koncepcie na svete vôbec) bez naklápania vozidlovej skrine (hliníkovej konštrukcie). Ich výkon je 5,5 MW a zrýchlenie 0,49 m/s2. Dĺžku majú 187,4 m.

Vlaky sú určené (od 14.12.2014) prednostne pre vnútroštátnu dopravu v Poľsku (relácie Warszawa - Kraków, Warszawa - Katowice, Warszawa - Wrocław (komerčná rýchosť 200 km/h, rok potom 250 km/h) a Warszawa - Gdynia (200 km/h); výhľadovo i pre medzinárodnú prepravu v reláciách Warszawa - Wien a Warszawa - Berlin.
Vlaky sú zaradené do prepravnej kategórie EIC Premium (Express InterCity Premium); je to najvyššia prepravná kategória dopravcu PKP Intercity S.A. (pred EIC- Express InterCity, IC- InterCity a TLK- Tanie Linie kolejowe).

Súpravy sú sedemvozňové a majú 3 prepravné triedy, ako je dnes u vlakov tohoto typu dobrým zvykom. K dispozícii je i bistro (roznáška všetkého dostupného občerstvenia je však možná na každé miesto vo vlaku), priestory pre prepravu osôb na invalidnom vozíku (včítane zdvíhacej plošiny a toalety s prebaľovacím pultom) a bicyklov či kočiarikov a nadrozmernej batožiny.

2. a 1. trieda je veľkopriestorová, sedáky sú v pozdĺžnom usporiadaní face to face (tvárou v tvár) i face to back (tvárou v zad), v 1. triede v priečnom usporiadaní 2 + 1, v 2. triede 2+2. "0." trieda je oddielová, s 4 miestami v oddiele. Všetky sedáky sú polohovacie a disponujú individuálnym osvetlením a sklápacím stolíkom (face to back) alebo rozkladacím stolom (face to face).

Samozrejmosťou je automatický interný audiovideoinfosystém a externý videoinfosystém, ako aj signalizácia rezervácie miesta či WiFi. Označenie miest je štvorjazyčné (poľsky, nemecky, česky/slovensky a anglicky), doplnené Braillovým písmom pre nevidomých a signalizáciou pre privolanie obsluhy. Vlakvedúci má k dispozícii svoj malý služobný oddiel.
Kapacita vlaku je 400 miest k sedeniu celkom, z toho 343 miest je v 2. triede (z toho 2 miesta pre invalidné vozíky), 45 miest v 1. triede a 12 miest v "0." triede.
Cena, ktorú dopravca za tieto vlaky zaplatil, bola 665 mil. EUR (vrátane onoho zázemia).
Zázemie disponuje napr. halou s 5 koľajami potrebnej dĺžky (pre ony 187,4 m dlhé súpravy) na stĺpkovej konštrukcii, podúrovňovým sústruhom, zariadením na výmenu podvozkov, revíznymi lávkami, zdvihákmi, zariadeniami na odčerpávanie toaliet, dispečingom a helpdeskom (ten je nad rámec uzatvorenej zmluvy).

Toľko popis samotnej jednotky, nasledujú fotografie:



Pohľad na novú halu pre "Pendolína" aj so samotnými jednotkami








Guľa slúži rušňovodičovi na čo najpresnejšie zastavenie súpravy





S humorom nazvaná fotografia "Defekalizácia pendolín" :-)





Informačné obrazovky umiestnené na strope




Jednotka je vybavená kompletným audiovizuálnym systémom




Detailný pohľad na elektronický rezervačný systém




Záber na ovládací pult stanovišťa jednotky




Interiér prvej triedy




Odkladacie miesto pre nadrozmernú batožinu




Interiér druhej triedy




Priestranná toaleta prispôsobená deťom aj imobilným cestujúcim




Absolútne nepraktické barové stolíky (zaoblené konce a hladký povrch, nevhodné pre stolovanie vôbec a už vôbec nie za jazdy...)





Barový pult jednotky slúži na vydávanie nápojov a jedál (zabezpečuje firma WARS)




Multifunkčné vozidlo pre posun so súpravami





Podúrovňový sústruh





Zariadenie na výmenu podvozkov





Pohyblivá pevná trolej (na obrázku poloha mimo dosah zberača)





Prechod z reťazovkovej troleje na pevnú trolej





Dispečing novej haly



Autor: Igor Chovanec ( ICN )

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
rostak001
Zaslaný: 03.12.2014 10:47  
Založený: 29.11.2011
Miesto:
Príspevkov: 40
 Re: Prezentácia nových poľských "Pendolín"
Igor vdaka za aktualitu z Rzeczpospolitej Polskiej. Konecne sa tie polske Pendolina po dlhom stati rozhybu.Za tym pultom dispecingu sedis Ty? :number one: :number one: :number one:
ICN
Zaslaný: 04.12.2014 10:03  
Založený: 25.11.2012
Miesto: Paris
Príspevkov: 2739
 Re: Prezentácia nových poľských "Pendolín"
Dakujem za pochvalu. Ja som autor fotografii, takze tam nesedim (a selfie to nie je:-)). Ani ma nenapadlo, ze by sme sa mohli podobat.:-)
XxXcompany
Zaslaný: 03.12.2014 16:10  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13339
 Re: Prezentácia nových poľských "Pendolín"
Skvelo zdokumentované, popísané a skvelo chalanmi pomocníkmi spracované :emo37:

Výsledok je výborný a ďakujem zaň :ejha:
ICN
Zaslaný: 04.12.2014 10:05  
Založený: 25.11.2012
Miesto: Paris
Príspevkov: 2739
 Re: Prezentácia nových poľských "Pendolín"
Tiez dakujem.:-)
ICN
Zaslaný: 05.12.2014 19:39  
Založený: 25.11.2012
Miesto: Paris
Príspevkov: 2739
 Re: Prezentácia nových poľských "Pendolín"
Ešte doplním radenie vlaku: 1. trieda, 0. + 1. trieda, bar + 2. trieda, 2. trieda s miestom pre invalidov, 3 x 2. trieda.
MAVINFORM
Zaslaný: 10.12.2014 9:04  
Založený: 26.12.2010
Miesto: Nagyszombat
Príspevkov: 156
 Re: Prezentácia nových poľských "Pendolín"
Veľmi pekná reportáž, vďaka za ňu! :number one:
V PL tomuto zázraku zo Savigliana nepovie nikto ináč, ako PSEUDOLINO :zlí20:

Jedna jediná výhoda takto koncipovaného vozidla s miniatúrnym vnútorným priestorom, a ono to ani neklopí. Tajne som dúfal, že PKPIC bude mať VELARO PL... Škoda...
ICN
Zaslaný: 10.12.2014 11:41  
Založený: 25.11.2012
Miesto: Paris
Príspevkov: 2739
 Re: Prezentácia nových poľských "Pendolín"
Velaro si pocka na VRT Y...:-)
cas


Klaudia
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 35 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 35

Viac ...