Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Railjetom po Slovensku - časť štvrtá...

Railjetom po Slovensku - časť štvrtá...

 
Opäť prichádzame s pokračovaním článku Railjetom po Slovensku, ktoré sa tentokrát zameriava na skúšobné chody jednotky ČD Railjet + rušňa 1216.234 medzi Dubnicou nad Váhom a Trenčianskou Teplou. Tieto skúšky a merania sa konali dňa 5.11.2014.

 










Skúšky Railjetu ČD sa uskutočňovali na sieti ŽSR v dňoch 03.11.2014 - 06.11.2014. Išlo o skúšobnú prevádzku netrakčnej súpravy Siemens Viaggio Comfort (ČD Railjet) a rušňa Siemens ES64U4 (konkrétne 1216 234-5 ÖBB) na základe požiadavky Dopravného úradu. Skúšobná prevádzka bola vykonávaná firmou SIEMENS s.r.o. v spolupráci s VVÚŽ Žilina a dopravcom Rail Cargo Carrier – Slovakia s.r.o. za účelom skúšky elektromagnetickej kompatibility súpravy Railjet + rušňa ES64U4 s prvkami detekcie vlaku používaných na tratiach ŽSR s jednosmerným a striedavým typom el. trakcie. Rušeň ES64U4 má 19,5 metrov, 87 ton, maximálnu rýchlosť 200 km/h pod jednosmerným napájacím systémom a maximálnu rýchlosť 230 km/h pod striedavým napájacím systémom. Súprava Railjet má 185 metrov, 350 ton a maximálnu rýchlosť 230km/h.

Prvú časť skúšobných jázd medzi Martinom a Vrútkami nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť prvá...
Druhú časť skúšobných jázd Railjetu ČD nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť druhá...
Tretiu časť skúšobných jázd Railjetu ČD nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť tretia...

Vrátime sa teda k štvrtej časti článku, v ktorej sa budeme venovať skúškam zameraným na meranie elektromagnetickej kompatibility snímača kolies Siemens WSD s jednotkou Siemens Viaggio Comfort (ČD Railjet) a rušňom Siemens ES64U4 ,,Taurus“ (konkrétne 1216 234-5 ÖBB). Merali sa výstupné signály z vybraných snímačov kolies Siemens WSD (31,32,36 a 37) v reléovej miestnosti železničnej stanice Dubnica nad Váhom. Meranie prebiehalo za rôznych stanovených prevádzkových režimoch rušňa. Konkrétne boli vykonávané rôzne jazdy so stiahnutými zberačmi, zdvihnutým zberačom, aktívnou koľajovou brzdou, neaktívnou koľajovou brzdou pri rôznych rýchlostiach a ťahoch rušňa, alebo výbehom ponad snímače Siemens WSD (31,32,36 a 37). Jazdy v smere Dubnica nad Váhom – Trenčianska Teplá boli vždy s rušňom ES64U4 v čele jednotky a smerom späť bola jednotka ovládaná z riadiaceho vozňa. Počas presunov jednotky a počas jednotlivých skúšobných jázd neboli požadované žiadne zvýšené bezpečnostné opatrenia.

Priebeh tejto etapy skúšobných jázd vám priblížime aj fotografiami, ktoré začnú presunom jednotky zo Žiliny, kde jednotka nocovala po ukončení predošlých skúšobných chodov na Kysuciach...




Pobyt z dopravných dôvodov v stanici Dolný Hričov





V stanici Považská Bystrica opäť pobyt z dopravných dôvodov. Jednalo sa o čakanie na protiidúci rýchlik 601 Horalky Sedita a o predchodenie vlakom R 600 a medzištátnym expresom.





V Púchove jednotka stála znova z dopravných dôvodov a vznikla zaujímavá fotografia s miestnym kostolom





Príchod do cieľovej stanice Dubnica nad Váhom



Po príchode do Dubnice nad Váhom sa začali prípravy na skúšobné chody a merania. Vypnutie, zapnutie a kontrolu správnej činnosti PO pre potreby pripojenia meracej techniky zabezpečili zamestnanci SMSÚ OZT ZT Trenčianska Teplá. Pripojenie a odpojenie meracej techniky ku monitorovaným snímačom kolies zabezpečili zamestnanci VVÚŽ - pracovisko Vrútky. Prípravy sa realizovali počas vlakovej prestávky. Merania začínali najprv posunmi v stanici, no neskôr pokračovali spomínanými skúšobnými chodmi medzi Dubnicou nad Váhom a Trenčianskou Teplou vždy po I. traťovej koľaji.


Nasledujúce fotografie budú zachytávať už samotné skúšobné chody v medzistaničnom úseku. Fotografie sú zoradené začiatkom v Trenčianskej Teplej a postupne pokračovaním až po Dubnicu nad Váhom.



















Rôzne pohľady na jednotlivé skúšobné chody





Po ukončení merania sa meracia technika demontovala a ďalej sa konali prípravy na presun do Nových Zámkov








Prestavovanie jednotky na párnu koľaj v stanici Dubnica nad Váhom





Jednotka Railjet pripravená na presun do Nových Zámkov čaká na odchod z Dubnice nad Váhom


Po ukončení skúšobných jázd sa jednotka Railjet presunula do Nových Zámkov, kde prenocovala na koľaji č. 401 strážená vyškolenou SBS službou zameranou na železnice. Verím, že bol článok osožný a plný informácií a že sa tešíte aj na ďalšiu časť, v ktorej sa pozrieme na skúšobné jazdy medzi Chotínom a Hurbanovom na trati ŽSR 135.

Autor: XxXcompany

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
kaoz
Zaslaný: 13.02.2015 12:46  
Založený: 12.10.2010
Miesto: ned'aleko štreky
Príspevkov: 13344
 Re: Railjetom po Slovensku - časť štvrtá...
Maťo si pán,takto skvelo spracovať udalosť roku 2014. Klobúk dole :klanacka:
Luko3105
Zaslaný: 13.02.2015 12:53  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 16298
 Re: Railjetom po Slovensku - časť štvrtá...
super :number one:
Kruppo362
Zaslaný: 15.02.2015 9:51  
Založený: 11.08.2013
Miesto: Trnava
Príspevkov: 9155
 Re: Railjetom po Slovensku - časť štvrtá...
Klobúk dolu :number one: :emo37: Super :emo03:
cas


Alojza
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 34 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 6

Registrovaných: 0
Anonymných: 34

Viac ...