Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zaujímavosti > InnoTrans Berlín 2016

InnoTrans Berlín 2016

 
Vážení čitatelia, v dňoch 20. až 23.9.2016 sa už po jedenásty krát sa otvorili otvorili brány berlínskej výstavy INNOTRANS 2016, ktorá po prvýkrát využije všetkých 41 hál výstaviska, s celkovou rozlohou 200 000 metrov štvorcových a 3500 m koľajiska. Svoje výrobky tu predstavilo 3455 vytavovateľov z 62 krajín sveta.

 







Akcia sa konala v areáli výstaviska Berlin Messe, kde bolo tento rok naozaj veľa zaujímavostí. Dominantnými na tomto veľtrhu boli najmä domáci výrobcovia, avšak samozrejme sa ho zúčastnilo aj mnoho zahraničných spoločností. Vzhľadom na okolnosti, situáciu a veľkosť výstavnej plochy vám nie je možné priblížiť všetky exponáty, preto je reportáž zameraná najmä na vozidlá koľajovej dopravy.




Električka Üstra TW 3018 lipského výrobcu HeiterBlick GmbH bola vyrobená pre Region Hannover




Prima H3 Hybrid od firmy ALSTOM pre súkromného dopravcu METRANS, obsahuje 350 kW dieselový generátor a batérie NiCd




Newag Dragon poľského výrobcu NEWAG Gliwice bol na výstave INNOTRANS zastúpený radovým označením E6ACTd, ktorý využíva Freightliner PL. Okrem tohto dopravcu tieto rušne využíva aj STK a Lotos Kolej (obe spoločnosti s označením E6ACT). Hmotnosť rušňa sa pohybuje od 116 t do 119,6 t, konštrukčná rýchlosť je 140 km/h, prevádzková rýchlosť je znížená na 120 km/h, napájaný je 3 kV DC systémom




MDD 4-00: dvojnápravový diesel-hydraulický posunovací rušeň výrobcu Express service s výkonom 403 kW, určený pre náročné práce v prístavoch, termináloch, staniciach či priemyselných vlečkách. Na výstave INNOTRANS bol predstavený rušeň pre švajčiarskeho prevádzkovateľa prístavísk ULTRA BRAG




Hybridná lokomotíva označenia ModuTrac MMT-M270-BDE vyrobená firmou Schalke Eisenhut Machinenfabrik GmbH. Napájanie tohto rušňa je prostredníctvom zberača AC systémom, alebo diesel – batériový. Maximálna rýchlosť 25 km/h, výkon 270 kW a prepravná kapacita je 700 t. A jej primárnym určením je obsluha baní




Táto „hybridná“ obojsmerná električka typu CITYLINK bola vyrobená firmou STADLER pre Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS, Nemecko). Je schopná dosiahnuť až 100 km/h, napájaná DC systémom 600 V/ 750 V, alebo dieselovým pohonom. Ponúka vysoký komfort so zachovaním maximálnej bezpečnosti a tichej prevádzky




Lokomotíva "G6" od firmy VOSSLOH. Ide o posunovaciu lokomotívu o výkone 690 kW s motorom VOITH L3r4 zse U2, jej hmotnosť je 67,5 ton, objem nádrže je 1800 litrov




Lokomotíva "DE18" od firmy VOSSLOH. Štvornápravová lokomotíva určená na vozbu nákladných vlakov. Jej výkon je 1800 kW, maximálna hmotnosť 90 ton, výkon elektrodynamickej brdzy je 1450 kW, maximálna rýchlosť tohto rušňa je 120 km/h a je osadený motorom MTU 12V 4000 R43(L)




Turecký štátny dopravca TCDD si u firmy SIEMENS objednalo elektrické jednotky familiárneho názvu VELARO (v Turecku označované TCDD HT 80105). Jedná sa o vysokorýchlostné jednotky pre rozchod 1435mm, dosahujúce rýchlosť 300 km/h, s výkonom 8000 kW, sú určené pre napájanie 25 kV,50 Hz AC. Vedľa Siemens-u VELARO stojí poľská elektrická jednotka PESA DART výrobcu PESA Bydgoszcz. Jeho konštrukčná rýchlosť je 200 km/h, prevádzková rýchlosť je 160 km/h, napájací systém je 3 kV DC, výkon každého zo šiestich motorov je 400 kW




Detailnejší pohľad na "Turka"




Stanovište "tureckého Siemensu"




Na výstave nechýbala ani asi "najhorúcejšia" novinka od Škodovky, rušeň 102.003. Jedná sa o "Messerschmitt" pre Nemecké železnice




Stanovište rušňa 102.003




Chorvátsky výrobca KONČAR na výstave INNOTRANS 2016 predstavil regionálnu DMV jednotku 7023 001, ktorá je poháňaná dvomi dieselagregátmi a štyrmi trakčnými elektromotormi. Jej maximálna rýchlosť je 120 km/h, kapacita: 160 miest na sedenie, 163 miest na státie, dve miesta pre cestujúcich na invalidnom vozíku a dve miesta pre bicykle. Určená je pre klimatické podmienky od -25°C do +35°C a neprekáža jej ani možstvo snehu. Ponúka možnosť zlúčenia až troch jednotiek do jedného vlaku




Ďalšou novinkou od firmy Stadler je nízkopodlažná vysokorýchlostná MS jednotka pre švajčiarske železnice SBB, označenia EC250. Tieto jednotky si SBB objednalo u firmy STADLER v októbri roku 2014. Sú schopné dosahovať rýchlosť 250 km/h v súlade s predpismi TSI




STADLER sa na INNOTRANS-e prezentoval niekoľkými jednotkami, medzi ne patrí aj NS Flirt 3 pre pre Nederlandse Spoorwegen (Holandsko). Jednotka je skonštruovaná na 160 km/h, prevádzková rýchlosť je 140 km/h, výkon jednotky je 3 000 kW




Firma NEWAG odprezentovala na INNOTRANS-e aj elektrickú nízko podlažnú jednotku rady IMPULS, vyrobenú v závodoch Newag Novy Sacz. Maximálna rýchlosť jednotky je 160 km/h a je napájaná systémom 3 kV DC




Železničný diagnostický vlak FMK 008/9160 008-9362 008, pre MÁV-START / MÁV CRTI Ltd. , na ktorom boli inštalované komponenty: Ultrasonic (Ultrasonické meranie) measuring systems, Eddy-current measuring systems, Rail-corrugation systems (meranie zvlneným systémom). Tento diagnostický vlak meria koľajové pásy




Eletrička poľského výrobcu Solaris Bus & Coach Poznań s označením SOLARIS Tramino S111o patriaca MPK Olsztyn




Lôžkový vozeň pre Azarbycan Damir Yollari (ADY) bol skonštruovaný firmou STADLER a bude nasadený na trase Baku (Azerbajdžan) - Tiflis - Kars (Turecko). Jeho prevádzková rýchlosť je 160 km/h , má špeciálne podvozky, ktoré dovoľujú zmenu nastavenia rozchodu z 1520 mm na 1435 mm. Vozeň obsahuje prídavný generátor, ktorý umožní prevádzku na 24 hodín bez použitia napájania z rušňa




Interiér spomínaného lôžkového vozňa




UK Dual 88003, rušeň výrobcu Stadler Rail Valencia typového označenia Class 88, ktorý si prenajal britský nákladný dopravca Direct Rail Services. Rušeň označenia 88001 bol testovaný na skúšobnom okruhu VÚŽ Velim. Označenie Dual znamená, že je schopný prevádzky pod napájaním 25 kV 50 Hz tak aj diesel-elektrickým operačným módom




Stanovište "Brita"




Nemecký SIEMENS predstavil zaujímavú električku, ktorá je určená pre Qatar. Jedná sa o ďalšieho hybrida v portfóliu koľajových vozidiel a jeho označenie je Siemens Avenio




Jedná sa o v súčasnosti najnovšiu elektrickú jednotku Rakúskych železníc, tzv. "CityJet"




Motorová jednotka poľského výrobcu PESA Bydgoszcz, rady PESA LINK s označením SA 139.019 určená pre NEB




Vectron Fínskych železníc, na ktorom bol upravený rozchod na 1520 mm a tiež viacero konštrukčných prvkov




Ďalším hybridom na INNOTRANS-e bola „žehlička“ ÖBB rady 1063, ktorá sa podrobila prestavbe a k elektrickej výzbroji (15 kV 16.7 Hz) boli dodané batérie a superkapacitori firmy CRRC Zhuzhou a bola priradená do portfólia InnoShunt. Prestavbu zrealizovala firma TecSol. Prototyp má maximálnu rýchlosť 100 km/h s dojazdom 35 km s nákladom o hmotnosti 400 t




DE60 C – Hybrid je označenie rušňa výrobcu GMEIDER LOKOMOTIVEN GmbH s nemeckého Mosbach (Baden). Jedná sa o posunovací rušeň s elektrickým prenosom výkonu, napájaným duálnym spôsobom: dieselagregátu a Lítium-iónovou batériou, či trakčného drôtu, alebo napájacej koľajnice 750 V DC




Siemens Desiro City (Class 707) pre pre britské South West Trains, jednotka bude využívana v londýnskej oblasti. Rýchlosť jednotky je 160 km/h, napájací systém 750 V DC – s nápájacej koľajnice, trakčný výkon 1600 kW. Jednotky v počte 30 ks by sa mali objaviť v prevádzke do konca roku 2017




Coradia iLint, vodíková jednotka výrobcu ALSTOM, ktorá bude v prevádzke na nemeckých železniciach ku koncu roka 2017 a jedná sa o určite jednu z najväčších noviniek na tohtoročnom INNOTRANS-e. Rýchlosť jednotky bude 140 km/h a dojazd sa predpokladá na 800 km




Na výstave nechýbal ani rušeň 744.101 od firmy CZ LOKO




Toto nie je exponát na výstave moderných strojov. Ide o nemeckú posunovaciu "klasiku" 298.336




V areáli jazdila pre záujemcov aj parná lokomotíva zvaná "Emma", na ktorej bolo možné sa previezť


Dúfam, že som Vám aspoň trochu priblížil dianie na veľtrhu INNOTRANS v Nemecku. Som veľmi rád, že som sa tam ocitol a užil si ten pohľad na moderné ''výdobytky'' 21. storočia.

text: Dominik Krupan (Kruppo362), Radoslav Mojžiš (kaoz)
foto: Kruppo362

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
kaoz
Zaslaný: 03.10.2016 0:48   Upravený: 03.10.2016 14:46  
Založený: 12.10.2010
Miesto: ned'aleko štreky
Príspevkov: 11676
 Re: InnoTrans Berlín 2016
na doplnenie:
Na výstave INNOTRANS 2016 bol predstavený aj prvá súprava od firmy ALSTOM: Coradia iLint, ktorá je poháňaná Hydrogénom (vodíkom).
Rýchlosť tejto jednotky bude 140km/h, 150 miest na sedenie, celková kapacita 300 cestujúcich a dojazd by mal byť 800km. Prvá súprava by mala výjsť na trať v decembri 2017 a mala by premávať na trase Buxtehude - Cuxhaven
Prezentačné video:Coradia iLint od firmy ALSTOM. Na fotke ju môžete zhliadnuť ako 654 601
Kruppo362
Zaslaný: 03.10.2016 21:10   Upravený: 03.10.2016 21:12  
Založený: 11.08.2013
Miesto: Trnava
Príspevkov: 8452
 Re: InnoTrans Berlín 2016
Ďakujem ti Rado,

Za tvoju ochotu a za tých 7 hodín strávených, čo si mi doplnil a prekladal text :emo03: poďakovanie ti patrí nielen z mojej strany, ale aj zo strany redakcie ale určite aj zo strany čitateľov, ktorí sa môžu dozvedieť viac :kvetinka: takto má vyzerať spolupráca.
cas


Katarína
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
sledovacka-hkv.webnode.sk

KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 10 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 1

Registrovaných: 0
Anonymných: 10

Viac ...