Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Krásou kopaníc s výnimočnými vlakmi

Krásou kopaníc s výnimočnými vlakmi

 
Myjavské kopanice určite netreba zvlášť predstavovať. Raj pre cyklistov, ale hlavne sa tu nachádza - tunelmi, viaduktami, násypmi a zárezmi známa miestna železničná trať. A keď k tomu pridáme nevšedné nostalgické, požiarne, pracovné alebo mimoriadne nákladné vlaky, môže z toho byť celkom zaujímavá fotoreportáž.

 










Tentokrát sa budeme venovať výlučne „veľkým súpravám“ s klasickou motorovou lokomotívou. Začnime rovno tým najlepším, čo sa tu za posledné roky vyskytlo - mimoriadny vlak zvl. R 31265 (Slavkov u Brna - Bratislava východ) ťahaný parnými rušňami 486.007 a 498.022. V dopravni Vrbovce sa vlak spojil s požiarnym vlakom na čele s “pištom“ T 466.0254.





Zvl. R 31265 vchádza do stanice Vaďovce, 24. 6. 2011





V malebnej staničke Vaďovce sa vlak opäť rozdelil na pôvodný parný vlak a požiarny vlak ťahaný „pištom“





Rozjazd dvojice 486.007 a 498.022 nemôže chýbať...





Ďalší „pišta“ sa tu objavil v roku 2010, konkrétne T 466.0253, ktorý zaskakoval za pokazenú „karkulku“ T 444.0055 s požiarnym vlakom k prievidzskej „ušatej" 464.001, Stará Turá, 20. 6. 2010




Jednalo sa o Projekt cezhraničnej spolupráce SR - ČR 2007 - 2013, vďaka ktorému sme sa mohli tešiť z mnohých jázd nostalgických vlakov a nemenej zaujímavých požiarnych vlakov. Veľké poďakovanie za vynaložené úsilie patrí pánovi Marekovi Hrinovi.



„Pišta“ T 466.0253 vezie pokazenú „karkulku“ T 444.0055, vozeň Es s uhlím, súpravu požiarneho vlaku a modelársky vozeň. Poriadie, 20. 6. 2010





Prievidzská „karkulka“ T 444.0055 s požiarnym vlakom ešte pred poruchou, Myjava, 18. 6. 2010





Ďalšia „karkulka“ T 444.060 s požiarnym vlakom k „uhranke“ 331.037 medzi stanicami Vaďovce a Stará Turá, 21. 6. 2009





„Kocúr“ 740.642 firmy ŽOS Zvolen s požiarnym vlakom k „šlachtičnej“ 475.196 vchádza do stanice Poriadie, 17. 7. 2010





Mimoriadny vlak z Veselí nad Moravou v čele s muzejnou „bardotkou“ T 478.1002 zastavuje v Starej Turej, 30. 8. 2009





Na spiatočnej jazde do Veselí nad Moravou, žst. Poriadie





Na jeseň v roku 2007 sa muzejná dvojka prišla pozrieť do Vrboviec a Myjavy spolu s „rosničkou“ 464.202 v rámci osláv 80. výročia trate Veselí nad Moravou - Myjava





Presúvame sa do roku 2012, zimná jazda „albatrosa“ 498.104 s požiarnym vlakom ťahaným červenou „zamračenou“ T 478.1201, Brestovec, 29. 12. 2012





O dva roky neskôr ten istý vlak pod Lipovcom pred výhybňou Papraď, 13. 12. 2014





Ďalšia krásna „bardotka“ ťahala požiarny vlak za „štokrom“ 556.036, tentokrát to bola T 478.2011, na fotke prechádza okolo torza bývalého výhybkárskeho stanovišťa vo výhybni Papraď, 18. 2. 2017





T 478.2011 pri spiatočnej jazde pred Poriadským tunelom





Pokračujeme už sériovou „bardotkou“, ktorá sa v poslednom čase objavuje na meracom vlaku GPK - 751.109, Poriadie, 11. 4. 2016





Pred desiatimi rokmi nebol sobotný manipulačný vlak žiadnou zvláštnosťou, zvláštnosťou však boli 751.037 a 751.071, ktoré občas zaskočili za pravidelné 742jky. Dňa 28. 4. 2007 sa 751.037 strojne vracia z Myjavy





Na nakládku koľajnicových pásov prišla dňa 11. 6. 2008 do stanice Stará Turá s pracovným vlakom „ponorka“ 730.617





Tá istá súprava prišla o mesiac neskôr na nakládku polí aj do žst. Poriadie, 11. 7. 2008





Rosničky predpovedajú počasie, ale jazdia aj po železnici, vo Vaďovciach posunovala „rosnička“ T 334.0680 koncom apríla 2007





Sypači (nie kulturisti) pred Papraďou, „Rosnička“ 710.606, 6. 5. 2014





Okrem štátneho dopravcu chodili do Čachtíc nakladať vápenec aj súkromníci, konkrétne vlaky spoločnosti OKD, Doprava. Výnimočná návšteva v podobe „čmeliaka“ 770.534 potešila. Čachtice, 9. 8. 2007





Súprava s vápencom dorazila z Čachtíc do Nového Mesta nad Váhom, 9. 8. 2007





Na vlakoch OKD, Doprava sa často objavovala dvojica „kocúrov“ 740.681 a 740.401, Čachtice, 28. 5. 2010





Dvojica 740tok rozbieha súpravu loženú vápencom. Čachtice, 29. 5. 2010





Do klubu výnimočných na kopaniciach patrí aj dvojica rušňov 742.644 a 742.645, ktoré chodili do Starej Turej na nakládku nových koľajových polí





Letné sobotné ráno, spomínaný vlak brzdí do stanice Vaďovce, 27. 6. 2010





„Kocúr“ 740.545 s nálepkami MAX Cargo na závese pracovného vlaku, ktorý pôvodne doviezol do Starej Turej vytrhané koľajové polia z koridoru.
22. 4. 2007, Višňové





Neskôr sa koľajové polia vozili až do žst. Poriadie - 740.545 pri posune, 10. 8. 2007





Vlaky s koľajovými poliami sa zostavovali na novomestskom triangli, 742.515 a 740.545, 11. 8. 2007





Dvojica „kocúrov“ zastavuje v stanici Poriadie, 10. 8. 2007





Lahôdkou medzi všetkými výnimočnými návštevníkmi na tejto trati bol jednoznačne vlak spoločnosti TSS na čele s dvojicou „Okuliarnikov“ 753.781 a 753.782. Na snímke prechádza po Papradskom viadukte dňa 24. 6. 2010, foto: lajos





Minulú jar sa konali nočné výluky tunela gen. M. R. Štefánika, v žst. Myjava sa pre potreby pracovných vlakov naraz objavili „prasiatka“ T 212.1605, 702.615 a 703.554





Na nočnú výluku vyrazil zo žst. Myjava pracovný vlak s „prasiatkom“ T 212.1605 a „legom“ T 238.0009, 20. 4. 2016





Na záver niečo moderné - „Ingrid“ 2016.921 s vlakom LTE s ucelenkou kotlov čaká v stanici Stará Turá na križovanie s osobným vlakom, 4. 7. 2016





text a neoznačené snímky: Jano Čúzy (Ceece)

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
lajos
Zaslaný: 17.07.2017 7:59  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 10225
 Re: Krásou kopaníc s výnimočnými vlakmi
Jano, díky za krásný a délkou "časosběru" velmi hodnotný materiál. Na první pohled tichá trať, kde mezi osobáčky sem a tam někdy projede manipulák a to ještě v části štreky, ale občas došlo na velmi zajímavé jízdy.
:emo37:
volod
Zaslaný: 17.07.2017 15:10  
Spolupracovník
Založený: 16.02.2010
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 18461
 Re: Krásou kopaníc s výnimočnými vlakmi
To bývalé rozsiahle koľajisko za Myjavou v smere na Brestovec po ľavej strane to bolo čo? Vlečka k Armatúrke?
Prípadne boli na tejto trati nejaké vlečky do závodov a ak hej tak aké rušne tam jazdili? Vedel by si na toto zodpovedať?
lajos
Zaslaný: 17.07.2017 16:34  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 10225
 Re: Krásou kopaníc s výnimočnými vlakmi
Áno Vlado, toto kdysi bývala vlečka do Slovenskej armaturky Myjava (SAM). No na prahu milénia bez skrupulí vytrhaná. Trhači byli tak akční, že plynule chtěli navázat i na pokračující staniční kolej, kde je (naštěstí) zarazil dozorce výhybek.
Vlečkové mašinky tam nemám podchycené, zato parní, které tam "hajcovaly" - z Veselí n. Mor. se tam koncem 60. let zapůjčovaly zrušené "antony" 486.102 a 486.103, skončila tam zrušená přerovská "mikáda" 387.017 a 387.019, která se řízením osudu dostala pod Pamätník dopravy a tedy dnešní MDC.
Kratičká vlečka byla/je do teplárny v Turej, armádní sklady v Čachticích, navazující síť vápenky a vojenské posádky v Novom Meste. Zajímavostí velikou je úvratí zlomená vlečka do Kordárny ve Velké nad Veličkou, t. č. však zcela mimo provoz.
cas


Katarína
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
sledovacka-hkv.webnode.sk

KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 9 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 1

Registrovaných: 0
Anonymných: 9

Viac ...