Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria

Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Na voľné chvíle ... > Po stopách nostalgie - Luženská setkání 2017

Po stopách nostalgie - Luženská setkání 2017

Tak, milí priatelia, týždeň po akcii Rendez 2017 prešiel ako voda a ja spolu s Braňom sa dávam na ďalšiu cestu, tentokrát k našim západným susedom Čechom do Lužnej u Rakovníka na akciu Luženská setkání 2017, ktoré sa uskutočnilo v dňoch 24. 6. - 25. 6. 2017. Braňo pricestoval do Prahy o jeden deň skôr a ja sadám v piatok 23. 6. 2017 na "Metropol" z Bratislavy do Prahy, ktorý meškal na príchode do Bratislavy 50 minút.

Dúfal som, že meškanie sa nenavýši, aby som bez problémov chytil spoj z ''Masaryčky''. Meškanie sa nenavýšilo, práve naopak, skrátili sme na 20 minút a ja sa s Braňom stretávam na Masarykovom nádraží.

Cesta nám ubehla rýchlo, nadšený vystúpime na stanici v Lužnej a pomaly ideme do depa, ktoré je zároveň aj Múzeom ČD. Kúpili sme si lístky a hneď za vchodom ma zaujala dvojica elektrických "šesťkolákov" 181.001 a prototypu 180.001

Opodiaľ stála trojica parných rušňov, v popredí stojí naleštený "veľký býček" 423.094.
Za ním sa vyhrieva na slnku "papagáj" 477.043 a za ním ďalšia 43-ka, "mikádo" 387.043

Spomínaný "papagáj" sa vyhrieva na slniečku a spokojne si odfukuje lebo vie, že tento víkend si to "neodnesie" on

Tu už "mikádo", ktoré si už odfukovať pár rokov nemôže a asi ani nebude, aj keď všetci veríme, že ho zlaté české ručičky dajú čoskoro dokopy

Pomník pána Ing. Jaroslava Kocourka, zakladateľa múzea v luženskom depe

Úzkorozchodná, vyhliadková, okružná doprava pre najmenších, ale aj tých väčších

Krásna a ako nová, červeno-krémová "dva-šesť-dvojka" či "žeravá trúbka" M 262.076

M 262.076 ešte raz, teraz aj s "malým hektorom" T 435.0145 s výraznými červenými nárazníkmi a podvozkami

Trojica veľkých dieslových legiend československých koľají. Zľava prototypový "čmeliak" T 669.0001, uprostred "veľký hektor" T 458.1190 a na pravej strane "okuliarnik" T 478.3101

Vedľa točne nenápadne postáva "kafemlejnek" 310.076

Pred rotundou depa snívajú svoj sen o rozpálenom kotly "luženský čtyřkolák" 434.1100 a "všudybylka" 354.195. Keď som bol v tomto múzeu presne pred 13 rokmi prvýkrát s mojím otcom, tak sme si tu tieto mašinky vyfotili rovnako postavené. Ako sa hovorí, mal som také malé deja vu

Pred rotundou stáli ďalšie krásavice zľava: 524.1110, 434.2298 a hlavný jubilant víkendu, ktorý oslavoval svoju storočnicu pekne pod parou, ako sa na také výročie patrí, 434.2186. Toto krásne výročie malo aj trochu horkú príchuť nakoľko mašinke v nedeľu, posledný deň akcie skončil kotol

Z múzea sa pomaly presúvame na luženskú stanicu kde na seba púta pozornosť už známi "býček" 423.094 pri starom, no funkčnom vodnom žeriave

Teraz sa "býček" trošku prevetrá pri vkusné stavadlo na chomutovsko - rakovnickom zhlaví stanice

Okolie stanice a depa máme dôkladne prezreté a práve včas. Je čas na našu prvú naplánovanú fotojazdu rýchlika z pražskej masaryčky v ktorom čele stanula děčínská "Líza" 475.179, ktorá ako jubilujúca 434.2186 po konci parnej trakcie nebola nikdy zrušená. Táto fotka sa dá nazvať aj ako krvou vypotená, nakoľko zdecimovaný a nevyspatý po dlhej ceste, sme šliapali kus popri trati v najväčšom horku, po ostrých kameňoch na toto miesto. Zhruba zároveň s touto jazdou prišla aj ušatá 464.008 so svojím vlakom z Loun, ktorý bohužiaľ nebolo možné fotiť, nakoľko išli v rovnakom čase

A môžeme šliapať späť. Pri ceste na stanicu sa zastavujeme pri depe aby sme z kopčeka vzhliadli aj defilé na točni, ktoré práve začínalo.
Účasť bola hojná a atmosféra skvelá a takto to vyzeralo pred začiatkom

464.008, ktorú sme nemohli fotiť na vlaku, tak aspoň z kopčeka za depom si ju zvečním ako sa išla ukazovať a vystatovať na točňu pred oči nedočkavých ľudí

Síce vyšťavený a unavený, ale predsa sme úspešne došli na stanicu, kde nás príjemne prekvapila nemecká 112 565 - 7, ktorá doviezla svojich turistov úspešne do cieľa. Po tomto prekvapení sa môžeme ísť osviežiť do tieňa s krušovickým zlatom a párkom v rohlíku

Po zaslúženom osviežení a odpočinku môžeme sadnúť na vlak a ísť vyfotiť druhú fotojazdu do Žatce a späť. Naše stanovisko je teraz hneď za Lužnou u R. v stanici Krupá v ktorej stále vládnu mechanické návesti. My a ďalších asi 15 ľudí sme si to namierili na prefláknuté miesto k vchodovým návestiam od Lužnej kde vyčkávame spiatočnú jazdu. Po vyfotení jazdy sme mali čakať na vlak skoro 3 hodiny. Nebiť ochotného fotografa, ktorý sa ponúkol, že nás odvezie by sa tak aj stalo a tak mu touto cestou veľmi pekne ďakujem za ušetrený čas a aj za to, že sme si mohli vychutnať rozjazd "Lízy" s vlakom z Lužnej späť do Prahy

Náš deň sa pomaly naplnil a tak v Lužnej už iba nasadáme na vlak spolu s milým pánom Ivom a jeho synom Matyášom do Rakovníka kde sme mali byť ubytovaní. Na stanici v Rakovníku okrem ochutnávky Bakaláře za studena chmeleného ma potešil aj červený autobus s krémovým pruhom 810.073 na víkendovej linke do Mladotíc

Ivo aj so synom nás nasmerovali správnym smerom za vytúženým odpočinkom na našu ubikáciu v príjemnom penzióniku. Aj im patrí veľké poďakovanie za spríjemnenie chvíle a malú ukážku mesta Rakovník. Konečne sa môžeme na tú chvíľku zabývať a vychutnať si nevyhnutnú a neodkladnú očistu. S Braňom ešte chvíľku posedíme pri výbornom Bakalárovi, ktorého v penzióne čapovali, prezrieme si fotky a môžeme si ísť nakúpiť do neďalekého obchodu večeru a občerstvenie na ďalší deň. Bývanie to bolo naozaj na dobrej úrovni za dobrú cenu a ešte aj s krásnym výhľadom. Každému, kto sa rozhodne toto miesto navštíviť ho môžem vrelo odporučiť. Teraz je už čas sa ísť prespať. Upadám do hlbokého spánku skôr ako by ste luskli prstami

Prebúdzame sa do krásnej slnečnej nedele. Pomaly sa chystáme a s úsmevom a vrúcnym poďakovaním opúšťame tento penzióniku na našu ďalšiu cestu.

V pláne podľa počasia, ktoré malo byť zamračené sme chceli zostať na šírej trati pri Lužnej. Nakoľko nás slniečko donútilo improvizovať sme si to namierili do stanice Nové Strašecí kde sme si počkali tento rýchlik z ''Masaryčky'', no teraz nie s "Lízou", ale s "ušatou" 464.102

Ako sme očakávali neboli sme tam sami, no aký nával sa zhromaždil na tomto mieste som ani vo sne nečakal.
Fotografi ako nemeckí, tak aj českí. Ja s Braňom sme boli jediní zástupcovia slovenskej línie

Posledná jazda tohoto parného víkendu patrila oslávencovi 434 .186, ktorý sa prebehol z Lužnej do Stochova a späť.
Túto jazdu sme si počkali o kúsok ďalej na priecestí medzi stanicami Nové Strašecí - Řevničov

"Čtyřkolák" so svojim, verím, že iba zatiaľ, posledným vlakom zdoláva posledné kilometre do Lužnej

Všetko sa raz musí skončiť, výnimkou nie je ani tento víkend a tak nasadáme na osobák do Kladna kde preskočíme na rýchlik do Prahy.
V Kladne si ešte zvečníme túto "rosničku" T 334.019 na pomníku pri kladenskej stanici

V Prahe nás milo prekvapila "zamračená" 749.250, ktorú sme deň pred tým smutne sledovali z vlaku v Kladne ako ťahá súpravu nostalgického vlaku do Prahy pre "Lízu", ktorú sme neskôr v ten deň fotili, no osud tomu chcel aby sme si aj túto krásku vyfotili

Čerešničkou na torte bolo prekvapenie na hlaváku v podobe tejto krásavice spolku KŽC - M 262.0180

Na záver sa rozlúčim aj s Vami. Verím, že sa Vám moje priblíženie z tohto krásneho kraja páčilo a dúfam, že sa tam s Vami nabudúce stretnem. Ďakujem za vzhliadnutie a zase niekedy pri trati, dovidenia.