Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Medzníky roku 2017 na železničných tratiach (časť prvá)

Medzníky roku 2017 na železničných tratiach (časť prvá)

 
Milí čitatelia. Rok 2017 ubehol ako voda a na železničných tratiach sme sa mohli stretnúť s rôznymi mimoriadnosťami. V tomto trojdielnom zhrnutí si pripomenieme čo všetko sa udialo v uplynulých dvanástich mesiacoch kalendárneho roku 2017.

 








Január





V januári rozšíril svoju flotilu rušňov súkromný dopravca Express Group o prenajatý rušeň z rady EuroSprinter označenia ES 64 F4 čísla 842 od lokpoolu MRCE dispolok. Jedná sa o štvorsystémový rušeň z dielní Siemens, s výkonom 6400 kW a maximálnou rýchlosťou 140 km/h. foto: Branislav Žilinský





V prvom mesiaci roku 2017 došlo k zmene dopravcu na pravidelnom „petrolkoksáku“ , kde vozbu po LTE Logistik & Transport Slovakia, s.r.o prevzal Petrolsped Slovakia. Jedná sa o vozbu z nemeckého Burghausenu - z rafinérie OMW Werk Burghausen do Žiaru nad Hronom - do hlinikární. Na fotke je dvojica prenajatých „laminátiek“ 230.095 a 230.092 ČDC. Foto: Luko3105





RegioJet po ohlásení opätovného zavedenia IC vlakov štátneho ZSSK sťahuje svoje „ÍCéčka“ z trasy Košice – Žilina – Bratislava. Dopravca fungoval na spomínanej trase od decembra 2014. Foto: mirec116





Február




Flotilu rušňov PSŽ, a.s. (Prvá Slovenská Železničná, a.s.) rozšíril produkt z dielní CZ LOKO – prenajatý rušeň 774.714, produktová rada EffiShunter1600. Tento rušeň v roku 2016 jazdil aj u ďalšieho „súkromníka“ a to LTE Logistik & Transport Slovakia, s.r.o. V PSŽ, a.s. sa dlho však neohrial a putoval do Maďarska k ďalšiemu „súkromníkovi“ a to CER Cargo Holding, u ktorého získal aj firemný „kabát“. Foto: Bocco





Mesiac február priniesol na slovenské železnice aj jedno veľké prekvapenie: Vectron u štátneho Carga ! Jednalo sa o šesť mesačné skúšobné obdobie, počas ktorého sme prenajatého Vectrona 193.823 patriaceho EP Cargo mohli vidieť na vlakoch ZSSK Cargo, kde sa zaškoľovali rušňovodiči. Vectron za svoje obdobie prenájmu „prebrúsil“ koľaje hlavne pod jednosmerkou, no k videniu bol aj v Bratislave. Či sa najmodernejší rušeň zo Siemensu ukáže aj vo firemnom kabáte ZSSK Cargo ukáže čas. Foto: TimoDK





Nostalgia na Slovensku na začiatku roka 2017 patrila jazdám pre zahraničných turistov, ktorí si tu počas februárových dní objednali fotovlaky na rôzne kúty Slovenska. Najskôr s „papagájom“ 477.013 KŽHV Poprad zavítali na Spiš, konkrétne do Spišského Podhradia a Horehronie... Foto: kaoz





... a krátko na to zavítali aj na Myjavské kopanice so „štokrom“ 555.036, udržovaným a obsluhovaným členami Spolku Výhrevne Vrútky. Foto: Lajos




Marec




Súkromný dopravca RegioJet, ktorý prevádzkuje osobnú dopravu na „cigánskej“ Bratislava – Komárno, rozšíril svoj vozový park o zrepasované motorové vozne rady 628, pôvodom z Nemecka. Foto: mirec116





CZ LOKO posiela do Turecka rušne rady 744, konkrétne čísel 704 a 705. Tieto rušne získali železiarne Erdemir na pobreží Čierneho mora a budú ich prevádzkovať pod označením L 18 a L 19. Foto: suflo





Jedným z míľnikov na tratiach ŽSR je preprava cestných návesov na nákladných vlakoch. Doteraz sme vlaky naložené cestnými návesmi mohli vidieť v zahraničí pod skratkou RoLa. O prepravu jednej z prvých vozieb sa postaral dopravca Carbo Rail. V čele vlaku bolo „reso“ 363.518 ČDC. Foto: Bocco





Tretí mesiac v roku 2017 prekvapil všetkých druhý štátny dopravca a to ZSSK, keď na svoje vlaky si prenajal rušeň Vectron, ktorý je v službách lokpoolu LokoTrain. Vectrona 193.222 nasadzoval predovšetkým na svoje znovuzavedené IC vlaky na trase Bratislava – Žilina – Košice. Foto: milanko





ZSSK ako protihodnotu Vectrona poslalo k nášmu západnému susedovi do ČR rušeň 363.147, ktorý sa tak začal objavovať v nákladných vlakoch. Jeho služby využíval ODOS. Jednalo sa o druhý rušeň štátneho ZSSK, ktorý sa objavil na nákladnom vlaku (pozn. v roku 2015 sa na nákladnom vlaku dopravcu SŽDS, a.s. /Slovenská železničná a dopravná spoločnosť/ objavila 363.133) foto: Łukasz Łacek





Ďalší súkromný dopravca LTE Logistik & Transport Slovakia, s.r.o spestril svoj rušňový park o „šesťkolák“ 182.053, ktorý má registračku u ŽOS Loko Zvolen. Na jednom z výkonov ho vidieť spolu s EuroRunnerom spoločnosti Adria Transport - 2016.921 foto: albatros347





Lokpool LokoTrain rozšíril svoj rušňový park o „plecháča“ 242.286-3, ktorý v minulosti patril ČD a neskôr si ho pod svoje „krídla“ zobral LokoTrans. Tento „plecháč“ sa porúčal do Maďarska k MVA (Magyar Vasúti Áruszállitó Kft.). Foto: XxXcompany




Apríl





V druhej polovici marca prebiehal v Boleticích výcvik vojska Armády Českej republiky, konkrétne 72. mechanizovaného praporu Přáslavice. Výcvik pod názvom Libavex III skončil v posledný deň mesiaca marec. Na jednom z vlakov sa objavili tri „baruny“ ČD Cargo a to 749.018 + 751.316 a na konci vlaku 749.019. Foto: Marschall





Ako sme už spomínali v mesiaci február, rušeň 774.714 z produkcie CZ LOKO, ktorý na slovenských tratiach bol k videniu v službách LTE Logistik & Transport Slovakia, s.r.o a PSŽ, a.s. našiel svoje nové pôsobisko v Maďarsku a jazdí pod hlavičkou CER Cargo Holdingu. Zároveň obdržal aj „firemný“ kabát. Foto: neznámy autor





Druhá polovica apríla patrí pravidelne akcii „Rušňoparáda“ vo východoslovenskej metropole v Košiciach. S touto akciou sú spojené návozy koľajových vozidiel. Z Bratislavy vyrazila „baruna“ T 478.1201 patriaca Albatros klubu a na konci vlaku sa viezla „Aristokratka“ ES 499.0001. Naskytol sa tak jedinečný pohľad vidieť rušeň na tratiach bez trolejového vedenia. Foto: XxXcompany





Slovenský TRANSLOG Slovakia International Transport and Logistics, a.s. si zobral do svojich služieb „plecháča“ 242.274, ktorý sa podrobil oprave a prelakovaniu v ČMŽO, s.r.o Přerov. Po dokončení rušeň dostal atypické zafarbenie a získal tak prezývku „lízatko“. Vidieť ho môžeme v službách súkromného dopravcu Petrosped Slovakia,s.r.o . foto: libas





Prvá „Belgičanka“ na trati. Konkrétne sa jednalo o skúšobnú jazdu rušňa 365.001 (ex SNCB rady 12) z Přerova do Břeclavi. Pod tajomným bielym „maskovaním“ sa ukrývala budúca schéma nového prevádzkovateľa IDS Cargo. O celkovú rekonštrukciu sa postaralo CZ LOKO, u ktorého je 365.0 v produktovom portfóliu EFFILINER 3000 Foto: Tomáš Paška






Autorom fotiek ĎAKUJEME za prispenie ! V ďalšej časti sa pozrieme na „Medzníky roku 2017“ za obdobie Máj – August.



Text: kaoz
Foto: Tomáš Paška, libas, XxXcompany, Marschall, albatros347, Łukasz Łacek, milanko, Bocco, kaoz, suflo, mirec116, Branislav Žilinský, Luko3105, Lajos, TimoDK

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
cas


Bohuslav
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 72 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 30

Registrovaných: 0
Anonymných: 72

Viac ...