Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zaujímavosti > ZSSK chce pomôcť v boji proti dopravným zápcham – spustila kampaň Hlavu hore.

ZSSK chce pomôcť v boji proti dopravným zápcham – spustila kampaň Hlavu hore.

 
Opäť ''S Hudbou Vesmírnou''

• ZSSK propaguje aj 75 nových „júnových“ vlakov a dve „nové“ stanice
• Kampaň cieli najmä na aglomerácie v okolí Bratislavy, Košíc a Žiliny
• ZSSK koordinuje svoje vlaky s dopravnými podnikmi, obcami a regiónmi

 











Dopravná situácia – jedna zo slovenských najpálčivejších tém medzi ľuďmi, ktorí dochádzajú za prácou mimo svojho bydliska. Septembrové dopravné obmedzenia najmä v okolí Bratislavy skomplikujú situáciu na cestách ešte viac. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa preto rozhodla podporiť nielen svojich 75 nových prímestských vlakov z júna a prezentovať ich ako alternatívu cestnej prepravy, ale aj spopularizovať vlakovú dopravu ako celok. Kampaň Hlavu hore má presvedčiť vodičov, aby odhodili predsudky, vyskúšali vlak a šetrili tak „svoje nervy“ i životné prostredie.

Ústrednými postavami kampane sú opäť členovia kapely S Hudbou Vesmírnou, ktorí po úspešnej piesni Ideme vlakom z januára tohto roku prichádzajú s ďalšou. Jej názov je rovnaký ako samotná kampaň – Hlavu hore. Leitmotívom piesne je, aby ľudia nesedeli v dopravných zápchach, ale využili vlak, ktorým sa často dokážu prepraviť omnoho rýchlejšie a pohodlnejšie. Reklamná kampaň je kombináciou imidžovej a produktovej komunikácie, pričom prezentuje cestu vlakom ako zmysluplnejšiu alternatívu k jazde autom a zároveň pomáha urýchliť povedomie o masívnom zintenzívnení vlakových spojení v okolí Bratislavy, Košíc a Žiliny z júna tohto roka. Súčasťou kampane sú vonkajšie reklamné plochy (celkovo 47 mutácií) pri najfrekventovanejších cestách, sociálne siete, rozhlasové spoty, geograficky personalizované cestovné poriadky (takmer pol milióna letákov v 29 mutáciách), ale i spolupráca s populárnou navigáciou Waze. Národný dopravca do kampane celkovo investuje necelých 300-tisíc eur. V tejto cene sú produkčné náklady i nákup mediálneho priestoru.




ZSSK už v júni posilnila svoje služby o celkovo 75 vlakov, čím sa radikálne zvýšil komfort cestovania v okolí veľkých miest. Túto informáciu je potrebné dostať k čo najväčšiemu možnému počtu ľudí, ktorí dochádzajú za prácou, školou či oddychom. Samozrejme, veľká kampaň počas prázdnin by bola nezmyselná, preto sa do nej púšťame teraz, keď predpokladáme najväčšiu záťaž na slovenské cesty. Rovnako je kampaň cielená len na tie miesta, kde sme presvedčení, že vlak je reálnou alternatívou,“ hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Na posilnení spojov v okolí veľkých miest pracujeme už rok a pol. Tento cieľ je v súlade s našou stratégiou, predloženou v roku 2016 – hospodárnejšie využiť kapacity ZSSK v prospech mobility celého Slovenska. Predpokladom realizácie toľkých nových spojení boli radikálne zmeny v organizácii práce a koncentrovaná činnosť pri odstraňovaní investičných chýb z minulosti. Koľajová doprava v okolí Bratislavy, Košíc a Žiliny má reálny potenciál prispieť k naplneniu našich plánov na dosiahnutie 90 miliónov prepravených cestujúcich v roku 2025,“ dodáva Patrik Horný, podpredseda predstavenstva ZSSK zodpovedný za stratégiu a transformáciu spoločnosti.






Národný dopravca v kampani poukazuje najmä na rýchlosť, akou je možné absolvovať časovo často nepredvídateľné cesty do Bratislavy, Žiliny, Banskej Bystrice, Zvolena, Košíc a Prešova. Zároveň v hlavnom meste komunikuje nové spojenia na stanice Bratislava-Nové Mesto a Bratislava- Petržalka. V rámci trás do Bratislavy sú to napríklad smery z Trnavy (vlakom od 29 minút), Pezinka (od 16 minút) či Senca (od 24 minút), do Žiliny z Vrútok (od 16 minút), Kysuckého Nového Mesta (od 8 minút) či Čadce (od 25 minút). Do Banskej Bystrice cestujúci prichádzajú napríklad zo Zvolena (od 16 minút). Na východnom Slovensku sú exponované najmä spoje z Prešova do Košíc (vlakom od 29 minút) či z Lipian do Prešova (od 37 minút).



Vieme, že auto je na Slovensku statusová vec, ktorá je, samozrejme, vnímaná aj ako veľmi komfortný dopravný prostriedok. Chápeme, že nikomu nejde vlak z domácej garáže do podzemného parkoviska pri jeho kancelárii a málokto sa pre ekológiu vzdá svojho pohodlia. Preto dlhodobo komunikujeme s dopravnými podnikmi miest, obecnými a regionálnymi samosprávami, ktoré majú pre vlakovú dopravu najväčší potenciál, a sme v dennom kontakte s našimi kolegami v ŽSR, ktorí majú na starosti železničné stanice i samotné koľaje. Len úspešná koordinácia všetkých zainteresovaných a vytvorenie zmysluplného dopravného spojenia z čo najväčšieho počtu obcí na miesta, kde sa koncentrujú pracovné či oddychové príležitosti, dokážu presvedčiť človeka, aby presadol z auta do vlaku. Verím, že kampaň Hlavu hore bude tým správnym impulzom na zamyslenie sa nad touto možnosťou,“ uzatvára Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK.


Videoklip Hlavu hore si môžete pozrieť na
>>odkaz (https)<<



Videoklip

Text: S Hudbou Vesmírnou Hudba: Sorizzo
Réžia a produkcia klipu: S Hudbou Vesmírnou Kamera: Martin Jurči




ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia). ZSSK od 10. júna 2018 realizuje priemerne 1497 vlakov denne, z toho 221 diaľkových vlakov a 1276 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje na 698 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2835 kilometroch tratí na Slovensku.



Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
cermip
Zaslaný: 03.09.2018 14:19  
Založený: 14.12.2011
Miesto:
Príspevkov: 117
 Re: ZSSK chce pomôcť v boji proti dopravným zápcham – spu...
Realita vyzera asi takto:
>>odkaz (https)<<
:zlí20:
matias
Zaslaný: 04.09.2018 13:07  
Založený: 12.09.2009
Miesto:
Príspevkov: 85
 Re: ZSSK chce pomôcť v boji proti dopravným zápcham – spu...
zase sa našli peniaze...
pantograf
Zaslaný: 04.09.2018 21:24  
Založený: 20.06.2012
Miesto: Banská Bystrica
Príspevkov: 1076
 Re: ZSSK chce pomôcť v boji proti dopravným zápcham – spu...
Áno, tá realita je častokrát iná... Ale zase, občas sa preprava aj podarí. :-?
cermip
Zaslaný: 04.09.2018 22:59  
Založený: 14.12.2011
Miesto:
Príspevkov: 117
 Re: ZSSK chce pomôcť v boji proti dopravným zápcham – spu...
Hlavne aby neboli cestujuci pre ZSSK iba "substrat"

:zlí20:
Pozor.Vlak
Zaslaný: 05.09.2018 10:38  
Založený: 23.10.2011
Miesto: Villingen im Schwarzwald
Príspevkov: 6047
 Re: ZSSK chce pomôcť v boji proti dopravným zápcham – spu...
That's a very good advertising idea.
Traveling by train saves the speed cameras and the fine. Also, the parking space search is omitted. I often travel in Slovakia, 90% by rail. If public transport in Germany were planned so well, you would need fewer car trips.
To je veľmi dobrý reklamný nápad.
Cestovanie vlakom ukladá rýchlostné kamery a pokuty. Vyhľadávanie parkovacieho miesta je tiež vynechané. Často cestujem na Slovensku, 90% po železnici. Ak by bola verejná doprava v Nemecku tak dobre plánovaná, potrebovali by ste menej výletov autom.
:super1: :super2: :number one: :emo37:
XxXcompany
Zaslaný: 06.09.2018 11:01   Upravený: 06.09.2018 11:02  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13232
 Re: ZSSK chce pomôcť v boji proti dopravným zápcham – spu...
Už spravili aspoň malú opravu, miesto "rýchlik síce nemešká" už je "aj keď rýchlik mešká" :-D :-D Možno sa Hudba Vesmírna zviezla vlakom a dostala MAXI karty zadarmo :-D :-D Inak vlak oproti autu bohužiaľ ani cenovo ani časovo výhodnejší teda moc nie je. Keby to bola verejná bezplatná služba pre každého zadarmo, možno by tie zápchy mierne naozaj skutočne zredukovali, nespokojnosť a frflanie by stúplo s počtom ľudí obzvlášť zvyknutých na auto a niečo by sa možno zmenilo, chcelo by to poriadne začať tlačiť na zmenu a nápravu v službách ŽSR a ZSSK,a.s. :kvetinka:
cas


Ľuboslav, Ľuboslava
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 39 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 10

Registrovaných: 0
Anonymných: 39

Viac ...