Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Vykoľajenie vo výhybni Paludza

Vykoľajenie vo výhybni Paludza

 
Dnes, 1.10.2018 v ranných hodinách o cca. 5:50, sa vo výhybni Paludza vykoľajil osobný vozeň v osobnom vlaku. jednalo sa o veľké poškodenie vozňa a aj infraštruktúry. Následne bola zavedená neplánovaná výluka a na určitý čas aj zastavená doprava.

 







Dnes počas jazdy osobného vlaku 3406 došlo na výhybke č. 2 k vykoľajeniu osobného vozňa vo vlaku (radený ako prvý za rušňom 150.210 ČD). Vozeň bol vykoľajený dvomi osami. Následne bola prerušená doprava medzi výhybňou Paludza a Liptovským Mikulášom do cca. 7:20. Odvtedy je zabezpečená doprava len po prvej traťovej koľaji. V danej výhybni došlo k poškodeniu troch výhybiek a jedného odchodového návestidla. Taktiež bol značne poškodený aj železničný zvršok vrátane koľají. Osobné vlaky Os 3403 a Os 3410 boli z dôvodu vykoľajenia odrieknuté. Na rušni bola poškodená hadica napájacieho potrubia, k vykoľajeniu rušňa a zvyšných vozňov nedošlo. Podľa prvotných stôp z miesta nehody, následných analýz a šetrenia, sa dá s veľmi veľkou pravdepodobnosťou tvrdiť, že sa nejedná o chybu infraštruktúry ŽSR, pričom aj prvé stopy opustenia podvozku vozňa mimo koľaje sa objavili už pri ŽST Liptovský Mikuláš čo je okolo 6 km pred miestom vykoľajenia vozňa. O rozsahu poškodenia hovoria nasledujúce fotky.
Fotky z miesta nehody:













Pohľad na vykoľajený vozeň

















Detaily na podvozky


























Na fotkách vidno značné poškodenie infraštruktúry a železničného zvrška








Poškodenie na rušni





Celkový pohľad na ''trosky'' na zemi





autor fotografií: Matel77

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
cermip
Zaslaný: 01.10.2018 19:21  
Založený: 14.12.2011
Miesto:
Príspevkov: 151
 Re: Vykoľajenie vo výhybni Paludza
:emo40:
362.001
Zaslaný: 02.10.2018 8:31  
Založený: 22.07.2012
Miesto:
Príspevkov: 68
 Re: Vykoľajenie vo výhybni Paludza
Co je myslené spojením "prvé náznaky vykoľajenia"?
Vykoľajenie je predsa jednoznačne definovaný stav/jav.
Fajkus
Zaslaný: 02.10.2018 13:38  
Založený: 21.10.2009
Miesto:
Príspevkov: 51
 Re: Vykoľajenie vo výhybni Paludza
... připojuji se, že jem taky nepochopil tuto informaci:

Podľa prvotných náznakov, analýz a šetrenia, sa dá s veľmi veľkou pravdepodobnosťou tvrdiť, že sa nejedná o chybu infraštruktúry ŽSR, prvé náznaky vykoľajenia sa objavili už v ŽST Liptovský Mikuláš čo je okolo 6 km pred miestom vykoľajenia vozňa ...

... podle fotografií se domnívám na technickou závadu na voze - "utržený podvozek" ???
Radovan
Zaslaný: 02.10.2018 14:36  
Založený: 08.11.2017
Miesto:
Príspevkov: 7
 Re: Vykoľajenie vo výhybni Paludza
Náznak znamená, že k vykoľajeniu došlo skôr a definitívne dielo skazy došlo až o 6 km následne..
Mňa by zaujímalo, podľa čoho tvrdíte, že došlo k utrhnutiu podvozku? Veď to by skončilo veľmi zle, pri tej sile by sa vyviazal z vozňa a skončil by mimo a nedajbože by sa vagon prevrátil..
Fajkus
Zaslaný: 02.10.2018 16:27  
Založený: 21.10.2009
Miesto:
Príspevkov: 51
 Re: Vykoľajenie vo výhybni Paludza
... prvnímu textu jsem nerozuměl, teď je to opravou částečně vysvětleno (ještě není dána odpověď příčina vykolejení před 6 km). Jinak podle fotografií, jsou na trati části podvozku a poškození, z toho jsem se domníval, že došlo k poškození podvozku a vykolejení
admin
Zaslaný: 02.10.2018 16:17  
Administrátor
Založený: 17.10.2007
Miesto:
Príspevkov: 1376
 Re: Vykoľajenie vo výhybni Paludza
Na základe dostupných a v tomto čase publikovateľných informácií bol text zmenený a doplnený.
Matel77
Zaslaný: 02.10.2018 17:51  
Založený: 02.01.2018
Miesto:
Príspevkov: 4
 Re: Vykoľajenie vo výhybni Paludza
Pozdravujem. Nebýva to bežnou praxou ale ja som sa už stretol s tým, že koľajové vozidlo sa počas pohybu/ jazdy vykoľajilo a vplyvom ťažnej sily na neho posobiacej v kombinácii so sklonovými pomermi došlo ku jeho opätovnému nakoľajeniu.A ak sa pozrieme na zostavu tejto ľahkej súpravy (4 vozne) v kombinacii s rušnom rady 150... Závery z komisionálnej obhliadky spolu so závermi vyšetrovania nám určite dajú dostatočne vysvetlenie na tento nie bežný "železničný" jav... :-)
362.001
Zaslaný: 02.10.2018 20:27  
Založený: 22.07.2012
Miesto:
Príspevkov: 68
 Re: Vykoľajenie vo výhybni Paludza
Rušeň radu 150.2 aj napriek takmer dvojnásobnému špičkovému výkonu nevyvinie väčšiu ťažnú silu ako rušeň 163.
Mám svoju teóriu, že ťažná sila v kombinácii s prevýšením oblúku a nízkou rýchlosťou dopomohla vytiahnuť v "bode nula" polovykoľajený podvozok úplne von.
362.001
Zaslaný: 02.10.2018 19:53  
Založený: 22.07.2012
Miesto:
Príspevkov: 68
 Re: Vykoľajenie vo výhybni Paludza
Páni, pokiaľ vezmeme do úvahy presnú definíciu vykoľajenia, vozeň sa vykoľajil už v žst. Liptovský Mikuláš. I keď oficiálny "bod nula" bol stanovený na žkm 258,645 pre pravý a 258,646 pre ľavý koľajnicový pás.
cas


Ivica
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 30 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 30

Viac ...