Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotoprofil > Pracovno-zácviková idylka, časť motorová

Pracovno-zácviková idylka, časť motorová

 
Po dlhej dobe som sa rozhodol, že niečo napíšem. Keďže to bolo pre mňa zaujímavé leto, tak som povyberal pár fotiek z prevádzky, respektíve z môjho zácviku na motorovú trakciu v SPD Bratislava hlavné. Jediné, čo mi počas tohto zácviku chýbalo, boli jazdy na ''veľkých'' motorových rušňoch...

 









Počas kurzu sme mali aj činnosť na pracovisku, kde nám inštruktori ukazovali prebrané učivo, ktoré sme sa učili v tamojších laviciach. Činnosť na pracovisku bola vždy, keď bol nejaký sviatok v strede týždňa, prípadne v Strečne bola nejaká akcia (kar, svadba, oslava, ...). Bolo tak aj dňa 3.3.2018, kedy sme zavítali do rušňového depa v Nových Zámkoch, aby sme si ukázali najväčších ťahúnov Železničnej spoločnosti Slovensko na západnom a strednom Slovensku.



Na ukážku a prezentáciu ''vnútorností'' sme mali k dispozícii stroj od sesterskej spoločnosti, a to rušeň 240.015. V pozadí vidno aj poschodovú elektrickú jednotku 671.013






O mesiac a pol na to sme boli už v domovskom depe, kde sme si ukázali niečo z viacsystémovej trakcie. Aj keď každého zaujímalo stanovište rušňa 362 (na ktorej sme boli), ja som neodolal a cez bočné okno som si odfotil ''východniara'' 742.374, ktorý prišiel nazbrojiť naftu z neďalekého RD Bratislava Východné.




Pilštik 742.374 pri stojane na zbrojenie v RD Bratislava hlavné, v pozadí posunovací rušeň 712.440, ktorý čaká na odchod z depa po tzv. A koľaji.







V depe sme boli pozrieť aj pár dní na to, konkrétne 23.4.2018. Odfotil som si tam pri rotunde aj dva motoráčiky s dvomi veľkými el. rušňami - zľava 812.030, 361.109, 362.001 a 812.040





Za Bratislavu sme boli piati. Rozdelili nás rôzne, nemali sme svoje turnusy a dávali nás tam, kde bolo voľné. Ja som zo začiatku chodil častejšie na Záhorskú Ves a Plavecké Podhradie (P.P. len v prípade, keď mi to vychádzalo na víkend). Trať je to pekná, partia tamojších turnusových ľudí ešte lepšia a mne už nezostávalo nič iné, ako si len užívať to, čo som vždy chcel - a to riadiť niečo veľké...





Nie, toto zrovna veľké nie je  Ale je to stále lepšie, ako motorák samotný. Bageta 813/913.041 s riadiacim vozňom vpred už po obehnutí cyklovozňa v Záhorskej Vsi pripravená na odchod do Plaveckého Podhradia ako osobný vlak 2309 v jedno slnečné sobotné ráno (19.5.2018).






Po pristátí v konečnej stanici znovu vyťahujem foťák a znovu fotím.






Aby nebolo nejakej elektrike ľúto, že teraz na ne zabudnem, tak v Zohori po príchode a následnom vystriedaní sa s druhým rušňovodičom (pre nás už konečná) idem do zadnej časti stanice aby som si tam odfotil odstavený Vectron 193.846.






O dva týždne som sa do Plaveckého Podhradia dostal znovu, ale tentokrát s polovičnou bagetou, a to s 812.040. Na fotke už pripravený osobný vlak 2334 (2.6.2018) do Záhorskej Vsi, avšak od Zohoru to už berie druhý rušňovodič.





5.6.2018 som mal trochu obavy, lebo som mal osobné prvenstvo vo viacerých smeroch - prvýkrát na N. Meste, prvýkrát na rušni 721, prvýkrát na staničnom posune ... Ale čert to ber, rušňovodič a posunovači boli tolerantný a chápali to, takže to ma trochu upokojilo.



Ťapka 721.131 odstavená pred začatím posunu





Bageta 813.040 po príchode do Záhorskej Vsi a ukončení jazdy vlaku 2315 dňa 11.6.2018.





cestou do dennej zažívam grafikonové križovanie vlakov 832 a 811 v Palárikove, kde na fotke dňa 15.6. stojí rýchlik 811 v čele s 362.011 pripravený na odchod smerom na ''zvolenskú'' jednokoľajku.






O dva dni na to, 17.6. sa na Plavecké Podhradie tiež pozrel malý motor - 812.040 s cyklovozňom zachytený v Záhorskej Vsi.




Mimoriadny vlak kdesi od Maďarska cez Bratislavu, Trenčín a Žilinu smerom na Čadcu zachytený dňa 25.6. v Bratislave na Novom Meste v čele s rušňom 350.018.






Nočné služby na novomestskej zálohy dokážu byť zaujímavé, hlavne keď človek so sebou vezme foťák. Modrá ťapka 721.073 pod falošným súmrakom.






Novinka v depe v podobe požičaného Vectrona 383.202 ešte bez polepu v bielej farbe, fotené dňa 28.6.






Keďže mal prísť prezidentský vlak do Bratislavy, tak bolo treba upratať. 28.6. využili na to motorový posun (1. záloha hlavnej stanice), ktorý bol v tamojšom múzeu preposunovať jednotlivé stále exponáty (vozne, mašinky, vozíky).






4.7. bol na 1. zálohe somár 736.101, na fotke je zachytený počas menšej pauzy na odstavnom koľajisku pod depom.






V ten istý deň som si z neho odfotil aj žehličku 210.037 KDS, ktorá išla ako rušňový vlak z Devínskej Novej Vsi do Vajnor, odkiaľ urobila ďalší postrk vlakom cez kopec (cez hlavnú stanicu a Lamač).





Jediné, čo mi chýbalo, bol posun v depe. Každý z nás piatich tam už bol, no ja som sa tam dostal až po nejakých dvoch mesiacoch, a to v deň 20.7. a noc 21.7.. Urobil som si tzv. ''turnusové kolečko'' - denná/nočná.



Obe kinderká (akumulátorové rušne na posun) 199.415 a 199.402 zachytené pred rotundou počas nabíjania, kedy na ne zasvietilo prvé Slnko nadchádzajúceho dňa.






V nočnej sa viac používa to prvé spomínané, 199.415 kvôli lepšiemu pultu (natiahnutý po celom, kde je ovládacia páka hneď pri okne). Na fotke je v pozadí aj 812.030 s cyklovozňom, ktorá sa v ďalšie ráno vyberie ako súpravový vlak do Zohoru a následne bude jazdiť celý deň Záhorská Ves - Plavecké Podhradie.






Koncom júna sa v Trnave konala napäťová výluka a kvôli tomu tam boli dva motorové rušne r. 721 na vytláčanie vlakov. Na fotke zo dňa 24.7.2018 je zachytená dvojička ťapiek, číslami konkrétne 128 (z Nových Zámkov) a 073 pred začatím výluky.






Ak by niekoho zaujímalo, ako sa motorový vozeň (alebo jednotka) dostane cez týždeň z Bratislavy do Zohoru na prvé ranné vlaky, tak takto... Je to na závese súpravového vlaku 2090, ktorý ide z Bratislavy do Kútov a vezie tri súpravy - prvá súprava ide do Kútov a potom naspäť ako REx 1861, druhý je Push-Pull do Malaciek a odtiaľ ako nejaký osobný vlak do Bratislavy (alebo Pezinka?) a tretia súprava je práve nejaký ''motoráčik'' do Zohoru. V noci zo dňa 5. na 6.8. to bola práve bageta 813/913.038.






Nejak v tom čase prišiel malý motor (812-tka) na výpomoc z Nových Zámkov, čiže na ďalší deň už na Záhorskú Ves jazdil on. Bol to motoráčik 812.028. Neodpustil som si fotku z pobytu vo Vysokej pri Morave, na fotke vedený ako osobný vlak 2317.






V skoré ráno dňa 16.8. bol na závese spomínaného súpravového vlaku tiež malý motor, a to 812.040. Na fotke je krátky pobyt v Lamači z dôvodu trvajúcej výluky medzi Lamačom a Devínskou Novou Vsou.





Cestu do Zohoru už poznáte, trať tiež, a čo jazda do Bratislavy ? No už áno - ide sa ako súpravový vlak 2393 zo Záhorskej Vsi do Bratislavy hlavnej stanice a následne zbrojiť do depa. Avšak nie vždy v rovnakom čase, niekedy sa stihne ísť zo Zohoru pred EC, niekedy po, a niekedy nás predbieha EC 281 v Devínskej N. Vsi. Tomu tak bolo aj dňa 20.8.





23.8. som bol tiež na ''Záhorskej'' a tiež tam bol aj rovnaký stroj - 812.040 ako osobný vlak 2310 vo Vysokej pri Morave.





O nejaký týždeň (3.9.) bol na 1. zálohe somár 736.102. Už v poobedných hodinách odstavený vo dvore (časť žel. hlavnej stanice) v pozadí s vysielačom.





Červená ťapka 721.131 na zálohe na Novom Meste pripravená s jedným vozňom, ktorý sa pridával na ''správky'' v noci zo dňa 14. na 15.8.. A čo sú to ''správky'' ? To je vlak (Sv 9643 a Sv 9644), ktorý jazdí každú noc z hlavnej stanice cez Nové Mesto do RD Východné a späť, roznáša/zváža vozne z a do opravy. V pozadí sa chystá akurát súprava na osobný vlak 2000 z N. Mesta do Kútov v čele s nejakou 362-kou.





Väčšinou zvykne bývať na ''správkach'' rušeň, ktorý priviezol EC 283 a na nasledujúci deň vezme EC 282 do Prahy, no nebýva to pravidlo. V noci z 5. na 6.9. tam bol rušeň 210.011, ktorý robil na nasledujúci deň 2. zálohu na hlavnej stanici (elektrický posun).





Po ceste z nočnej dňa 19.9. som si v Šali odfotil aj zhorenú laminátku 240.037, ktorá tam večer predtým zahorela. V čele je už akási žehlička, ktorá celú súpravu zobrala do Nových Zámkov.





Počas posledných zácvikových služieb som bol opäť v Záhorskej Vsi, a keďže to bol víkend tak som si užil aj predposlednú jazdu (6.10.) do Plaveckého Podhradia. Bolo to na motorovej jednotke 813/913.038, na fotke počas výstupu cestujúcich v Lozorne ako osobný vlak 2334.





Dúfam, že sa Vám tento článok aspoň trochu páčil. Ak áno, tak sa môžte tešiť aj na ďalšie časti (časť striedavá a viacsystémová). Budem rád za každý komentár, či kladný alebo záporný - aspoň budem do budúcna vedieť, čo a ako písať/fotiť/...

autor: Lukáš Tinák, alias Luko3105

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Alex_350
Zaslaný: 15.10.2018 13:53  
Založený: 29.07.2016
Miesto: Dubnica nad Váhom
Príspevkov: 734
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
Parádne čteníčko :number one:
johny_pal
Zaslaný: 15.10.2018 21:19  
Založený: 07.07.2009
Miesto: Turzovka, Skalica
Príspevkov: 160
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
Ked sa tu pise o tych cyklovlacikoch. Nechcem tu rypat do veci, len ma tak zaujima, ze aka bola nejaka obsadenost tych vlakov - (velka/mala) a tak - teda vobec zaujem tych ludi nimi cestovat?
Dik za odpoved
Luko3105
Zaslaný: 16.10.2018 8:57  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 15378
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
Boli vlaky, ktoré boli prázdne, ale naopak, boli vlaky pri ktorých sa ľudia nezmestili už ani pri dvere, občas bolo aj zo 20 bicyklov, v bagete bývalo niekedy aj cez 100 ľudí ... keď prišla 812tka, tak sa našli aj jedinci, ktorí sa otočili a išli radšej bicyklom miesto vlaku :kvetinka:
Marschall
Zaslaný: 17.10.2018 8:45  
Založený: 06.08.2014
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 3502
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
Tak to ti Lukáši přeji pevné nervy. Co jsem slyšel od kolegy strojvedoucího z Blavy, jenž jezdí na hlavním, bych nešel jezdit ani za zlatý prase pod Blavu. Dějí se tam hrozné věci. A ještě ty peníze... :ruky: Jen pro zajímavost. V Žilině při zkouškách jsem se potkal se strojvedoucím od SŽDS a jejich plat je 1800 eur. :papa:
mathew
Zaslaný: 20.10.2018 0:39  
Založený: 10.07.2012
Miesto:
Príspevkov: 5112
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
Len pre vyjasnenie.; Blava je nejaký potok v okolí Trnavy a nemám poznatok o tom, že by k nemu prislúchalo nejaké "depo". Ak je tu však reč o nejakom meste, tak má zrejme iné meno, a tak, ako sa nekomolia názvy inych dedin, pripadne miest, bolo by vhodné nehanobiť ani nazov ziadnej/ho z nich. Tak, ako sú CP-čkári hrdí na svoje lazy, môžu byť ešte stále niektorí rodaci hrdí na svoje mesto/dedinu a môže im vadiť, keď ich mesto/dedinu hania. Cudzí, či privandrovalci, ktorým to nimi dehonestované mesto dáva šancu na prežitie, lebo tá diera, z ktorej pochadzaju, im ju nedáva, by za to mali ukázať aspoň náznak vdaky či úcty. Je čas začať byť slušný k tomu, co mi dáva jesť.! :kvetinka:
Maros21
Zaslaný: 20.10.2018 19:30  
Založený: 29.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 1319
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
Normálne som sa musel prihlásiť, po sto rokoch, aby som na toto reagoval. Áno, Blava je potok, či riečka na západnom Slovensku. Ale že celé Slovensko, Bratislavčanov nevynímajúc, nazývajú Bratislavu Blavou, je úplne bežné. A Ty sa tu ideš hrať na dôležitého, ale úplne, úplne od veci. Tvoja reakcia nemá s príspevkom diskutujúceho vôbec nič spoločné. A vyťahuješ CPčkárov a podobné kraviny a pletieš tu niečo o ich lazoch. Predošlý príspevok nikoho neurazil, ničím sa nedotkol Bratislavy ako takej, a snáď teda okrem Teba všetci vedia, o ktorom depe sa tam píše. Chceš tu zase chceš rozpútať nejaký chlapčenský konflikt, hádam o hrdom mene Bratislavy :zlí20: nedaj sa vysmiať...

Luky, ďakujem za pekný článok a pohľad začínajúceho rušňovodiča, prajem Ti veľa úspechov. :bingo: :super2: :number one:
Luko3105
Zaslaný: 20.10.2018 21:55   Upravený: 21.10.2018 18:52  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 15378
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
ďakujem :flower:
fantomas
Zaslaný: 24.10.2018 21:28  
Založený: 22.05.2018
Miesto:
Príspevkov: 2
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
Marschall takú stupiditu môže povedať fakt niekto neznalý. Pracoval som v depe Bratislava hlavné na všetkých výkonoch. Uvedené depo je úplne normálne,ako ostatné na sieti. Skorej si dovolím tvrdiť,že v našom depe,aj ked tam už nepracujem,sa mladý rušnovodič dostane skôr na trať ako v iných menších depách.
preto prosím netrep sprostosti,a radšej si to over. Ak budeš v Bratislave,tak ťa pozývam na obhliadku uvedeného depa. Mimochodom prednostu tam robí mladý chalan,ktorý má záujem aby to šlapalo.never všetkemu čo počuješ. Ano jedine čo potvrdím,na ZSSK je bordel ako v celku,ale nie tu.
A čo sa týka mna,odišiel som len skrz peniaze,mzdová politika je uplne v r..i,ale to je politika ako celku,nie depa.
ja zase na Rušnove depo Bratislava hlavné nedám dopustit.
Čo sa týka SŽDS,tak si sa mal dotyčného opýtať za kolko hodín to robí,a ako dostáva výplatu. U SŽDS bol dosť častý folklor,že výplatu za danný mesiac dostávali rušnovodiči aj tri mesiace po častiach.
Ja ti zase poviem,že v Carboraili zarabaju rušnovodiči 2400€,ale za 250hodín,ked má zaplatené nadčasy. Tak že ,zase nie je všetko pravda čo počujem.
Marschall
Zaslaný: 01.11.2018 14:41  
Založený: 06.08.2014
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 3502
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
No, tak jestli jsi zažil ještě pravidelnou vozu do Stúpavy tak věř, že se hodně změnilo od té doby. Vyprávěl mi to strojvedoucí z Blavy, co si na vlastní náklady obnovoval papíry v Žilině.

Však Luky poznáš. :emo30:

A ano. 1800 za normu a je to v hrubém. Jo strojvedoucí došli a je o ně velký zájem. :papa:
fantomas
Zaslaný: 24.10.2018 21:33  
Založený: 22.05.2018
Miesto:
Príspevkov: 2
 Re: Pracovno-zácviková idylka, časť motorová
Mladý pán kolega pekný článok z môjho depa. To keby si ešte zažil Stupavu ako ja,to by si mal zážitok. Počkaj ked budeš postupovať,tak uvidíš o čom to je.
Skalica,Hrbatá,Marchegg,Rájka,Žilina....
Ak postúpiš na dalšie výkony,tak urob zase článok.
Já sa idem pripravovať na skúšky rušnovodiča do rakúska,teraz už spomínam ako bolo dobre v depe na hlavnom,ale život ide dalej.
cas


Elvíra
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 44 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 44

Viac ...