Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2019

Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2019

 
Vážení čitatelia, po troch rokoch sa opäť zozbieralo dosť fotomateriálu na celoročný výber a prinášam Vám osobný výber fotiek, čo sami podarilo alebo aj nepodarilo, vyfotiť v roku 2019.

 













V januári bola k videniu ,,retro" Dáša 750.183 okrem iného aj v Turci. Konkrétne 21. sa ukázala na rýchliku 950 z Banskej Bystrice do Žiliny. Na fotke na jednom z najznámejších miest v Turci, odbočke Dolná Štubňa.





Jedna z dvojice laminátok vo farbách RTI, 240.141, sa v marci ukázala aj na skoro ucelenke bulharských uhlákov zo Štúrova do Kútov. Okrem uhlákov si viezla aj správkový cisternový vozeň, na fotke pred bratislavskou hlavnou stanicou.





V roku 2019 nechýbala ani povinná fotka zo Štrby. Ranné IC 521 z Bratislavy v čele so špinavou gorilou 350.007 prechádza úsekom Štrba- Štrba zastávka.





V skúšobnej prevádzke sa opäť ukázal aj rušeň radu 1116, tentokrát v službách dopravcu RCCSK. Na fotke vezie kontajnerový vlak z Kútov do Štúrova. Aktuálne sa u tohto dopravcu stretneme s vectronom radu 1293, prípadne v termináli na žilinskej zriaďovačke s bizónom radu 753.6.





20.apríla sa podarilo odfotiť ucelenku plynových kotlov z ukrajinského Mukačeva. V čele bol jeden z ELL vectronov v službách dopravcu LTE, 193.730. Na fotke Pn 2.násled 48240 prechádza cez známu šenkvickú estakádu.





(Nielen) v uplynulom roku bolo možné vidieť vlaky ložené drevom u viacerých dopravcov. Jedným z nich je aj PSŽ. Plecháč 242.282 si v Kútov prevzal od IDS Carga uhláky z Děčína ložené drevom a vezie ich do štúrova odkiaľ budú pokračovať ďalej do Maďarska a Rumunska.





Vectrony S Rail Lease v prenájme u ZSSK Cargo sa okrem siete ŽSR dali strenúť aj v Českej republike, Rakúsku či Nemecku. Na fotke ,na domácej pôde, s ,,wapkami" z Hanisky pri Košiciach do Rohožníka zachytený vectron 383.207 pred stanicou Bratislava-Rača.





Na CRR čiernu laminátku 230.107 som šťastie minulý rok nemal. Jediná fotka skončila nasledovne, keď pred Bernolákovom ostala neschopná a muselo prísť na príprah ČD Cargo eso ( v prenájme CRR) 363.041. Na fotke v čele tranzitného vlaku z Maďarska do ČR zachytené za bratislavskými Vinohradmi.





,,Jaguarzug" z TIP Lužianky do nemeckého Gelsenkirchenu sa dá nasvietený fotiť iba pár týždňov v roku. Pod svojim pravideným číslom Nex 47168 sa mi ho podarilo zachytiť za stanicou Zbehy. V čele zamračený stroj 751.047.





Stará trať medzi Púchovom a Považskou Bystricou ešte stále ponúka množstvo nekoridorových pohľadov. Ranné IC 521 z Bratislavy do Košíc s blonski gorilou 350.015 prechádza okolo oporného múru pri zastávke Nosice.





Plus-mínus v týchto miestach sa dnes už nachádza výhybňa Milochov, ovládaná z Považskej Bystrice. Na fotke prechádza Macejko gorila 350.007 v čele ICčka z Košíc, ešte pred zriadením spomínanej výhybne, úsekom Považská Bystrica - Milochov.





Tretia zo série fotiek na starej považskej trati, cargo eso 363.105 v čele relačného Pn vlaku z bratislavského východného do žilinskej Tepličky.





Ďalšie cargo eso, tentokrát 363.138 na koridore, vezie relačný Pn vlak opačným smerom, z Tepličky na východné. Na fotke pred stanicou Dubnica nad Váhom.





Na wapkách zo Zemianskych Kostolian do bane Čáry sa už za posledné roky vystriedalo viacero dopravcov. České TSS, ZSSK Cargo, HORNONITRIANSKE BANE zamestnanecká a.s. či Lokorail. Posledný menovaný dopravca vozí vlak na tejto relácii aj v týchto mesiacoch. Na fotke prázdne wapky na nakládku do bane Čáry vchádzajú na 4.staničnú koľaj stanice Rišňovce. V čele dvojica čmeliaka 620.037 a bangle 742.540.





Dopravca RTI so svojimi plecháčmi je na trati medzi Bratislavou ÚNS a Kútmi stálicou. Dvojica plecháčov 242.543 a 242.557 vezie v spolupráci so ZSSK Cargo ucelenku kotlov cez Červený most.





S Rail Lease vectron 383.206 v službách ZSSK Cargo vezie po koridore Innofreight kontajnery so štiepkou z Liptovského Hrádku do Petržalky (a ďalej do Rakúska). Na fotke prešiel cez zastávku Brunovce.





Takmer biely vectron 383.054 PKPCI (bývalé AWT) s prázdnymi vozňami s Rajky do ČR prechádza bratislavskou ,,fake" trojkoľajkou pred Novým Mestom.





Okrem vectronov sa na sieti ŽSR objavujú aj traxxy. Jeden z nich v prenájme u dopravcu PSŽ vezie prázdne modré obilňáky po slade z Poľska na nakládku do trnavského Lykosu. Na fotke prechádza traxx 186.358 zastávkou Drahovce.





Opäť niečo z osobnej dopravy, červená kakadu gorila 350.008, v čele RR 714 zo Žiliny do Bratislavy prešla okolo Ivanovskej skaly pri Melčiciach.





RTI okrem Kútov a Štúrova vozí aj vlaky do PPS Rajka. Jedným z nich bola aj ucelenka kotlov z Ústrednej nákladnej stanice v čele s plecháčom 242.557. Na fotke tesne pred vchodovým návestidlom stanice Rajka.





Našlo sa aj niečo zahraničné. Súprava Majestic Imperator, v Maďarsku ťahaná šedou LokoTrain laminátkou, sa od Hegyeshalomu po Viedeň ukázala v čele s historickou 1110.505. Na fotke v rakúsko-maďarskom príhraničí pri Nickelsdorfe.





Dvojica podvečerných City Jetov z Wolfstahlu sa blíži k stanici Bad Deutsch-Altenburg.





ČD Cargo bastardi radu 372 sa aj naďalej objavujú aj v Nemecku (ďalej ako v PPS Bad Schandau). Na fotke bastard 372.006 vezie autovlak pre dopravcu HSL v údolí Labe cez Königstein.





Späť k domácim fotkám. Budamar vectron 383.212 vezie prázdne cibuláky z Košíc na nadkládku do stanic Ladce. Na fotke zachytený pred Varínom.





Miesto pri Krpeľanoch asi netreba bližšie predstavovať. Červená kakadu gorila 350.008 v čele rýchlika 608 prechádza popri vodnej nádrži Šútovo.





U susedov sa na jeseň pomerne často objavovala 754.012 na luhačovických rýchlikoch medzi stanicami Staré Město u Uherského Hradiště a Uherský Brod. Ďalej kvôli výluke jazdili autobusy. Na fotke v čele rýchlika 885 prechádza spomínaným úsekom.





Repná kampaň sa konala aj na prelome rokov 2019 a 2020. Na fotke dvojica banglí 742.141 a 742.346 v čele vyrovnáky repáku na nakládku do Malaciek. V Břeclavi si tento vlak preberal dopravca CRR. Na fotke za stanicou Valtice.





Jedna viacerých reklamných 380tok, 380.011, prechádza s EuroCity 275 príhraničným úsekom pred stanicou Lanžhot.





Posledná tohoročná fotka, fotená na Silvestra, patrí najnovšiemu prírastku dopravcu RTI. Konkrétne vectronu 383.112. V čele kotlov z Kútov do Komáromu sa blíži k Devínskej Novej Vsi.


A to by bolo všetko na rok 2019. Rok 2020 určite prinesie ďalšie zaujímavosti na naše trate, dovidenia pri trati v roku 2020.


autor: Nikolaj Šeršeň (augustus)

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Papagaj477
Zaslaný: 27.01.2020 8:19  
Založený: 05.01.2018
Miesto:
Príspevkov: 2057
 Re: Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2019
Super fotky radost1 :emo37: :super1:
Dodes
Zaslaný: 27.01.2020 18:05   Upravený: 27.01.2020 18:14  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 9942
 Re: Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2019
Čakaraka perfektne si pokameroval :ejha:
Nikis182
Zaslaný: 28.01.2020 12:05  
Založený: 03.11.2011
Miesto: Holíč
Príspevkov: 4708
 Re: Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2019
Výborne, ako každý rok od Teba. :number one:
cas


Vieroslava
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 33 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 33

Viac ...