Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Skúšobná jazda rušňa 757.001-3.

Skúšobná jazda rušňa 757.001-3.

 
V utorok 4.januára 2011 sa medzi Zvolenom a Hronskou Dúbravou objavil na skúšobných jazdách nový motorový rušeň 757.001-3. Tento vznikol modernizačnou prestavbou a remotorizáciou v ŽOS Zvolen a.s. z pôvodného rušňa 750.092-9. Nasledujúca fotoreportáž je venovaná popisovanému stroju.

 











Motorový rušeň, pôvodného označenia T 478.3092, bol vyrobený v podniku ČKD Praha v roku 1973 pod výrobným číslom 8830 a prevzatý v posledný júlový deň zhodného roku do Východnej dráhy, rušňového depa Bratislava hlavné. Dňa 4.augusta 1973 vykonal technicko-bezpečnostnú skúšku na trati Bratislava – Trnava, počas ktorej v úseku Šenkvice – Cífer dosiahol rýchlosť 110 km/h. Nasledujúci deň bola zaradený do pravidelnej prevádzky na trati Bratislava – Púchov – Žilina, neskôr aj do Marcheggu. V prevádzke bratislavského depa bol do 2.februára 1988, kedy spoločne s T 478.3094 sa presunul do depa Nové Zámky. V lete 1994 bol pristavený na dielenskú opravu do ŽOS Zvolen, počas ktorej dochádza okrem iného aj k rekonštrukcií vlakového kúrenia, čím sa dňom 18.11.1994 preznačil na radu 750.092-9. Z opravy bol prevzatý do depa Zvolen, v ktorom pôsobil do 20.septembra 1995. V tento deň odchádza spoločne so 750.271 do depa Bratislava hlavné, kde zahájil vozbu medzištátnych rýchlikov Bratislava – Marchegg – Viedeň. Dňa 16.decembra 1995 bol presunutý do depa Nové Zámky, na jeho miesto vo viedenskej vozbe nastúpil stroj 750.166. História chcela, aby sa „092“ do Bratislavy ešte raz vrátila, bolo to v čase 8.mája – 10.augusta 1996, kedy tu jazdil za 750.271. Po tomto sa objavoval už len na výkonoch depa Nové Zámky, kde aj ukončil svoju pravidelnú prevádzku.



750.092 vchádza s osobným vlakom Os 21247 do zastávky Zvolen mesto. (25.8.1995)/Palo/






Na vlakovom obrate R 405/404 Bratislava - Viedeň a späť je dňa 22.7.1996 zachytená „092“ v Bratislave a to na Železnej studienke a pri Brnianskej ulici nad známou Patrónkou./Palo/









A máme tu tri pohľady zo stanice Topoľčany, na prvom, zo dňa 7.5.2001 je fotografovaná na čele Os 5001 do Prievidze, na druhom je na čele Os 5030 v spoločnosti 750.164 (Os 5052) a následne pri odjazde z Topoľčian smerom do Nitry. (4.5.2001)/Palo/






Tretí a desiaty október 2009 v depe Nové Zámky, kde je zobrazený v spoločnosti 721.075 a 736.102/Palo/.


Vráťme sa do súčasnosti, do roku 2011, z ktorého plynú prvé dni a spoločne sa pozrime na niekoľko pohľadov zo skúšobnej jazdy, farbou voňajúcej 757.001-3...




prechod zo ŽOS Zvolen do OV Zvolen/Hvizdo/



prechod cez OV Zvolen/Hvizdo/



prechod cez OV Zvolen/Hvizdo/



Zvolen os.st. príchod/Hvizdo/



Zvolen os.st.príchod/Hvizdo/






Zvolen os.st.pobyt v stanici/Hvizdo/




Zvolen os.st.pobyt v stanici/Hvizdo/




Zvolen os.st. pobyt v stanici/Hvizdo/






/Jožo Michalko/



odchod zo Zvolen os.st. do Hronskej Dúbravy/Hvizdo/







Zvolen - Hronská Dúbrava (bývalá zast.Budča) - Hvizdo




Budča/Jožo Michalko/






Hronská Breznica/Jožo Michalko/




Hronská Dúbrava/Jožo Michalko/




Hronská Dúbrava/Jožo Michalko/



Hronská Dúbrava/Jožo Michalko/




Hronská Dúbrava /Jano/



Podľa dostupných informácií by mal byť koncom tohto týždňa vykonaný presun rušňa na ŽSO Cerhenice,za účelom konanie ďalších skúšok.Pre úplnosť dodajme,že čísla vlakov boli : I.nsl.74418 Zvolen - Hronská Dúbrava ,I.nsl.74419 Hronská Dúbrva - Zvolen

Autor textu : Palo
Autor foto : Palo, Hvizdo,Jano, Jožo Michalko
Sprc :

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Palo499
Zaslaný: 05.01.2011 8:51  
Založený: 12.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 4063
 Re: Skúšobná jazda rušňa 757.001-3.
Pekné ...
Jedna otázočka, koľko 757 bude vyrobených? Niekde som počul, že len 4, čo je natom pravdy? Snáď nič :)
Anonym
Zaslaný: 05.01.2011 16:23  
 Re: Skúšobná jazda rušňa 757.001-3.
20 ks + možných ďalších 5 8-)
lajos
Zaslaný: 05.01.2011 10:28  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 11709
 Re: Skúšobná jazda rušňa 757.001-3.
Tak !
Pěkně to vyšlo na jeden čas...
ZSSK rozjíždí ve zvolenské "žosce" překopanou lokomotivu řady 750
ČD obdobně zainvestovalo do rozsáhlých modernizací řady 750, z níž vzniká řada 750.7.
Nehledě na podobné řadové označení a dobu výjezdu prvních "lastovičiek" by to mohlo být zajímavé srovnání "cattrových" provedení.
Oběma přejme zelenou ulici, pořádně dlouhé a těžké a hlavně často jezdící vlakové soupravy. Tyto pak plné spokojených cestujících, kteří v létě v řádně klimatizovaných a v zimě poctivě vyhřátých vozech dojedou spolehlivě a včas s těmito "sedmičkami" do svého cíle ! :kvetinka:
350.009
Zaslaný: 05.01.2011 12:09  
Založený: 29.12.2010
Miesto: Podunajské Biskupice
Príspevkov: 14
 Re: Skúšobná jazda rušňa 757.001-3.
Pôvodne som mal v rámci bakalárskej práce na 757 navrhnúť šuntovací odporník, ale definitívne sú použité cudzobudené trakčáky (upravené pôvodné) napájané z polovodičového meniča. Ďalej sú použité elektrické trojfázové pomocné pohony. Počul viacero otázok, prečo už rovno nedali synchrónne TM, dôvod je jednoduchý: v tom prípade by cena reko stála viac ako fungl Hercules alebo Traxx...
Palo
Zaslaný: 05.01.2011 11:52  
Administrátor
Založený: 30.11.2007
Miesto: kúsok od Bratislavy
Príspevkov: 4930
 Re: Skúšobná jazda rušňa 757.001-3.
Uvidíme, akým prínosom bude rada 757 pre ZSSK, dúfajme, že len pozitívnym a tak držme palce! Jediné, čo ma opäť osobne sklamalo je malý detail, že farebne rušeň vyzerá opäť ako truhla, nie ako okuliarnik, ktorý bol charakteristický svojimi bielo sfarbenými okuliarmi. No a umiestnenie bočného loga ZSSK ? Keď je v strede na čele, možno by jeho bočné umiestnenie v strede nad číslom vyznelo lepšie, ale je to len môj názor...
fira66
Zaslaný: 05.01.2011 18:53  
Založený: 11.02.2010
Miesto:
Príspevkov: 6239
 Re: Skúšobná jazda rušňa 757.001-3.
Neviem prečo sa železnice stále uberajú rekonštrukciou starych črepov.Myslim,že už by bol najvyšší čas investovat do niečoho nového a spolahlivého.Dúfam,že tento zázrak dokáže ísť v 21.storočí aspoň rýchlosťou 100km/h.
cas


Radúz
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 47 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 5

Registrovaných: 0
Anonymných: 47

Viac ...