Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage

Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage

 
Dňa 7.1.2011 krátko po 10tej hodine došlo počas jazdy vlaku R603 "Obchodné centrum Mirage" k požiaru vozňa Bdghmeer 61 56 28-70 003-6 z dôvodu poruchy na brzdovom systéme. Vozeň bol zabrzdený ,ale ukazovateľ ukazoval zelenú farbu a tváril sa ako odbrzdený. Teda nebolo možné za státia spozorovať poruchu.

 









Podľa tvrdení cestujúcich z vozňa šiel dym už niekoľko minút pred zastavením v Púchove, no záchrannú brzdu nezatiahol nikto a vlaková čata oznámila cestujúcim ,že sa ospravedlňuje za dym ktorí ide z vlaku a že s technických dôvodov sa predĺži pobyt v ŽST Púchov.Zatiahnutie záchrannej brzdy mohlo zabrániť vzniknutiu požiaru a rozsiahlemu dymu. Bohužiaľ, nestalo sa tak a vlak zastavil až pri nástupišti železničnej stanice Púchov.Vlak bol už z Bratislavy zmeškaný 17minút ,možno práve kvôli technickým problémom tohto vozňa. V ŽST Trnava nefungovalo viacero dverí ,s toho nástupné boli označené a prechodové nefunkčné ,no pri prechode do reštauračného vozňa už funkčné ale s podivnými zvukmi a vozeň mal zlé jazdné vlastnosti – vibrovanie, rezonovanie, jemné klepotanie.



1-2min po zastavení vlaku v ŽST Púchov sa ochotne vybral pomôcť cestujúci s povolaním Hasiča. Železničná polícia a vlaková čata zatiaľ vyvádzali cestujúcich.



Viditeľný a rýchlo rozširujúci požiar podvozkov vozňa



Cestujúci ochotne pomáha hasiť požiar a pridal sa k nemu aj ochotný a pohotový kuchár z reštauračného vozňa.



Hasiace prístroje sa rýchlo míňajú a požiar nie je ľahké uhasiť



Zredukovaný požiar sa opäť rozširuje kým sa zháňa ďalší hasiaci prístroj alebo voda.



Detailný záber na horiaci podvozok už po intenzívnom hasení .



Personál reštauračného vozňa ochotne poskytol vodu aj vedrá a pomáhal hasiť a po chvíli sa podarilo požiar zahasiť.Hasiči ktorí medzičasom prišli neutralizovali požiar úplne a bezpečne.



Do čela vlaku vstupuje HDV nezávislej trakcie.



Za poškodeným vozňom rozpájajú súpravu a pomalou rýchlosťou posunujú a vetrajú vozeň





Ľudia do Žiliny využili osobný vlak skladajúci sa s motorovej jednotky radu 813.



Hasiči ďalej pokračujú v prevencii proti opätovnému zbĺknutiu vozňa a zamestnanci železníc vozeň odvesujú od súpravy



Zabezpečovanie vozňa pokračuje aj bez súpravy.



Zamestnanci železníc opäť spojujú súpravu ktorá pokračuje kratšia o jeden vozeň bez náhrady a bez služby PÚB




Vozeň prvej triedy z ktorého bol použitý hasiaci prístroj ostal z rozbitím sklom na chodbe a otvorenými dverami skrinky hasiaceho prístroja. Našťastie sa nikto na skle neporezal a nespadol.ZSSK a.s. zabezpečila upratovanie vlaku až v ŽST Žilina .Vozne radu Bdghmeer sú zrejme najproblémovejšie vozne ZSSK. Ja osobne som plne funkčný vozeň tohto typu nikdy nezažil a pýtal som sa viacerých a nepoznám nikoho kto tento vozeň zažil plne funkčný. Tu si môžete pozrieť skúsenosti používateľa na inej stránke :
>>odkaz (http)<<
>>odkaz (http)<<
Na záver poviem len toľko ,že snáď sa podobná situácia nebude opakovať .



Autor textu a foto : XxXcompany
Sprc:

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
420.962
Zaslaný: 08.01.2011 10:55  
Založený: 01.09.2009
Miesto: Bratislava, Poprad
Príspevkov: 268
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Skvelá reportáž. Tu si myslím je vhodné spomenúť aj svoje skúsenosti. Cestoval som týmto vozňom iba raz, bol to prvý exemplár s číslom 001. Verím, že konštruktér to myslel dobre ked tento voz vymýšľal, alee..... nedomyslel to. Ak odhliadnem od vrzajúcich plastov, uvoľnených stropných kritov na svetlá a to, že každú chvíľu vypadával signál na mobilnom telefóne, čo sa v iných vozňoch nestávalo, je aj celkový dojem z jazdy veľmi zlý. Vibrácie, rôzne pazvuky a podobné zvuk, ktoré kvalite cesty veľmi nepridali....

k reportu 1: som rád, že sa nájdu vždy ľudia, ktorý sú ochotný pomôcť a sú aj dosť "akčný" a neváhajú...

k reportu 2: ani sa nedivím, že nikto z cestujúcich nezatiahol záchrannú brzdu, ved ešte ked je tam napísané, "zneužitie sa trestá" tak to asi by nechcel riskovať nikto. A taktiež, smrad z brzdy cítiť občas aj v iných vozňoch pri silnejšom brzdení..

:papa: :papa: :papa:
XxXcompany
Zaslaný: 08.01.2011 16:05  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Dakujem, Neviem co na tom vozni myslel dobre.... Siel som 001 a myslel som ze si vytrham vlasy a vlakova cata ta si tiez hlavu o stenu buchala ... Hlavne k tomu ze batozina je medzi cestujucimi a nebola tam stena na zamknutie batozinovej casti... Na podnety cestujucich a vlakovych ciat bol vozen z vlaku 603 Cingov ihned VYRADENY. Podobne ako v Bagetach tu funguje aj vypinanie prechodovych dveri z dovodu lenivosti vlakovej cati alebo bohvie koho ... Uz sa mi XY krat stalo ze vsetky tieto dvere boli POVIPINANE. A samozrejme ak aj nie tak polovica ozaj nefunkcna - zaseknuta,sekajuca a neotvoritelna a pod...
A toto ma ani nenapadlo ze moze byt kvoly voznu ... Aj mne padal signal ... Boze to je crep ... A ten strop kde je vetranie to 5cm lieta hore dole ... aspon v 003 ...

Ano smrad ano ale nie dym ...

Dakujem za komentar
Martin99
Zaslaný: 08.01.2011 11:16  
Založený: 20.09.2009
Miesto: Považská Bystrica
Príspevkov: 815
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Musím pochváliť autora za skvelú reportáž :kvetinka:

Zneužitie záchrannej brzdy sa môže trestať koľko chce - ale nech sa na mňa nikto nehnevá, ak sedím vo vozni, z ktorého sa dymí, tak zatiahnem buď záchrannú brzdu, alebo informujem člena vlakového personálu, a o ďaľšom postupe rozhodnú oni. Predsa za to zastavenie, a následné skontrolovanie vozňa nikto nič nedá. Neviem čo by sa tam dalo označiť za zneužitie :blomcka:

A ešte pre autora - "ten osobný vlak sa neskladá len z jednotky 813, tá má na príprahu pravidelne HDV r.163 :papa:
350.009
Zaslaný: 08.01.2011 11:33  
Založený: 29.12.2010
Miesto: Podunajské Biskupice
Príspevkov: 14
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
V tomto prípade radšej zastavili priamo v stanici aj kvôli rozsahu požiaru a ľahšej dostupnosti hasičmi. Keby ktosi zatiahol brzdu uprostred role, vozeň by vzbĺkol celý a hasiči by sa mali problém dostať k nemu, nehovoriac o nutnosti úplného uzavretia trate či bezpečnosti cestujúcich...
XxXcompany
Zaslaný: 08.01.2011 16:13  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Tak toto je uz uplna hlupost ... Nieraz sa mi stalo ze brzdi na kotucovom vozni zacali dymiet a po zastaveni nic nehorelo len dymelo ... Toto nechali ist dymiace a nakoniec horiace podla cestujucich dlho a i napriek tomu v puchove poziar bol uhaseny este pred prichodom hasicou tvrdim ze hocikde na trati by sa to podarilo uhasit tiez a urcite lahsie po chvile a zatiahnuti brzdy . Ja by som v tomto pripade postupoval zatiahnutim rychlobrzdy,oboznamenim caty ze nech upozorni cestujucich nech nevystupuju max prestupia do inych voznou ,a ze nech beru hasak a uhasia prvy podvozok ja by som sa pokusil uhasit druhy a potom z druhej strany. Ak by sa dalo by som potom navrhol pokusit sa to odbrzdit max po dohode s technikom nejako brzdy odpojit,spravit skusku brzdy a podobne veci bez zapocitania Bdghmeer s odpojenou brzdou a pomalou rychlostou prist do najblizsej stanice a vozen vyradit . Podla mna by vozen bol podstatne menej poskodeny. Ozaj keby tam nebol ten hasic a ochotny kuchar by sa kludne mohlo stat ,zeby sa chytil komplet vozen aj interier lebo v ZST Puchov to ako vidite nebol dym ,ale oba podvozky vsetkymi styrmi osami v plamenoch.
Je to moj nazor a v buducnosti tu rychlobrzdu urcite zatiahnem aj keby co bolo...
XxXcompany
Zaslaný: 08.01.2011 16:27   Upravený: 08.01.2011 16:28  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
A k osobnemu vlaku : Ja som myslel priestor pre cestujucich a jemne som poukazoval na kapacitu ...
Mas samozrejme pravdu ...

:D Ale dobre vymyslene ... v Puchove nenahodi rusnovodic jednosmerny HV a ma po ruke hned HDV a meskanie bude minimalne :-D
matias
Zaslaný: 08.01.2011 14:37  
Založený: 12.09.2009
Miesto:
Príspevkov: 90
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
nie som si istý, či úvaha autora, že by použitie záchrannej brzdy zamedzilo vzniku požiaru je správna; predsa len zvýšené trenie by zrejeme len urýchlilo jeho vznik.. situácia bola riešená podľa mňa vhodne, predsa len sa v stanici lepšie robia opatrenia ako na trati.. mal som tú česť dávnejšie zamedziť jednému požiaru vozňa a nie je to sranda keď musí človek "utekať" s hasiacim prístrojom po násype..

ešteže si to odniesol len produkt Trnavskej ŽOS-ky :-D
XxXcompany
Zaslaný: 08.01.2011 16:25  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Ja som si 100% isty. Zvysene trenie je diskutabilne... Ten vozen uz i tak mal ploche kola a ak zatiahnes zachrannu brzdu a zacali by maximalne brzdit vozne ostatne ,tak tento mohol ist v smyku a to trenie by v tedy nebolo vyzsie,mozno teda skor naopak ... Ak by aj v smyku nesiel tak by to i tak pomohlo lebo ten cas co siel vedome dymiaci narobil podla mna dost a keby sa ta brzda zatialha vcas narobil by isto menej skody ... To nezacalo dymiet na zhlavi Puchova ,vtedy jednoznacne by bolo vhodne poriesit tak ako to riesene bolo ... Ja som sedel vo Wrrm a pocul som len hlasenie... Dotedy som bol prave v Bdghmeer 003 tj od ZST Trnava po ZST Tr. T. od Puchova v Ampeer 204 po Zilinu ...

Keby horel interier a sirilo by sa to vtedy jednoznacne dojst do dalsej stanice to by sa uz neuhasilo jednoducho zrejme... ale coby dalsej ... Prvej co by bola po ruke ... Ved medzi Tr. T a Puchovom je stanic dost kde sa mohlo zastavit... Neviem ale odkial vozen prejavoval dym ... Podla tvrdenia viacerych ludi uz ked sa slo cez nejaku stanicu dymelo no isto to povedat nevedeli... To sa skor treba spytat kompetentnych ludi co mali sluzbu...
matias
Zaslaný: 08.01.2011 16:45  
Založený: 12.09.2009
Miesto:
Príspevkov: 90
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
takže ak si sedel po Tr.T. v spomínanom Bdghmeer-i tak si asi žiaden dym nevidel ani necítil je tak?

to že niečo dymilo bolo ešte podľa mňa celkom v poriadku, pretože práve až po zastavení mohol oheň naplno vzplanúť, pretože počas jazdy medzi nácestnými stanicami Tr.T. a PU v rýchlosti 100-120 km/h bola možnosť priameho vzplanutia menšia vplyvom prúdenia vzduchu (zažil som aj zakúsnutú brzdu - počas jazdy síce brzda dymila no horieť plameňom začala až po zastavení a to poriadnym, tiež sme hasili všetkým čo bolo - nad zdrojom plameňa bola nádrž so stlačeným plynom..)

takže keby sa zastavilo dakde v poli pri Kočkovciach (hypoteticky) a nedajbože pod delením napäťových sústav vystriekaš všetky dostupné hasiace prístroje ako si písal, minieš všetku vodu z reštauráku a vozeň môže po chvíli horieť spokojne ďalej a nepohneš sa ani na jeho oddelenie od súpravy..

toľko môj názor :piesok:
XxXcompany
Zaslaný: 08.01.2011 17:04  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
V poriadku ... Kazdy mame svoj nazor ;-)
Tak pre buducnost ked bude nieco podobne stiahnem brzdu tak aby sme zabrzdili do stanice/zastavky kde sa hasici dostanu...
Ale dufam ,ze ziadne nabuduce nebude ... Urcite nenecham aby to hravo islo dalej 120 ... V tomto pripade by bolo vsak uplne najlepsie zapajat UIC aj do HDV a rusnovodicovy tiez povedat situaciu a nech zastavi najblizsie jak je mozne normalnym bezdenim..
Ale kedze ZSSK a.s. Snivajme dalej ...
XxXcompany
Zaslaný: 08.01.2011 17:51  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Len informacne ... : Dnes mal vlak 603 opat problemy ,opat stvrty vozen , vraj rana jak z dela odstrelil kabel VK a okrem toho priam neznesitelne jazdne vlastnosti ... ZSSK a.s. je naozaj nieco nenormalne ... A k tomu vraj odporna vlakova cata...
OndreiXD
Zaslaný: 08.01.2011 21:39  
Založený: 03.11.2009
Miesto:
Príspevkov: 143
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Keď už tu píšu viacerí svoje názory tak napíšem aj ja niečo.
Píše sa tu o nekvalite vozňov zo ŽOS Trnava, pravda Bdghmeer má zlé riešené niektoré komponenty, tak ako aj iné vagóny, z iných ŽOS-iek... a tiež vydávajú čudné zvuky,veď predsa majú už nejaké tie roky a niekoľko tých kilometrov za sebou.
Myslím, že použitie záchrannej brzdy by veľa nevyriešilo. Ako tu už niekto písal, že by bolo ťažké sa tam dostať, ale hlavne zdĺhavé a znamenalo by to väčšie meškanie, čo nie je príliš príjemné, čo triple x...
A viniť za to vlakové čaty, údržbu. Pravda, že sa zanedbávajú činnosti... Veď keď nie sú zaplatené a peniaze sú stratené v "čiernych dierach" (vreckách) a staré vozidlá budú plátané, rekonštruované, až kým sa nerozpadnú... ale to sa dalo čakať po rozpade ČSD, resp. ŽSR. Teraz, keď prichádzajú nové súkromné firmy, ja im fandím.. aj keď ZSSK preto "stratí" vozebné trate a znížia sa im aj príjmi, tak dúfam, že dostanú rozum a začnú redukovať zbytočné stoličky vysoko nad tými čo sú najhlavnejší na železnici, sklonený v kanále meniaci špalky,chodiaci po vlaku kontrolujúc cestujúcich a nezabudnúť na rušňovodičov, ktorý vo dne v noci, v čase i nečase, sa snažia dopraviť cestujúcich do cieľa svojej ich cesty.
Toť môj subjektívny názor. :kvetinka:
XxXcompany
Zaslaný: 09.01.2011 9:47  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Zo sukromneho dopravcu sa tesim aj ja a drzim im palce ... Len nech to dobre dopadne ... Potom to bude konecne normalna kultura cestovania .. Wi-fi ,ciste a v dobrom technickom stave a ochota ...
A k Bdghmeer : Je to mimoriadny nepodarok a ine vozne neboli az tak hlupo navrhnute ako tento... Mam odcestovane dost v 003,002 a 001 ... 004 som len pocul aki je crep ... Takze vsetky su na nic...
Snad sa zoska uvedomi a poriesi si to ...
A inak by ma zaujimalo to co vravel minister o RegioJet plati aj pre ZSSK a.s. ? Lebo by urcite malo !! T.j, prisne kontroly a postihy za znizenu kvalitu a podobne ...
OndreiXD
Zaslaný: 09.01.2011 15:58  
Založený: 03.11.2009
Miesto:
Príspevkov: 143
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Na tú poslednú otázku... keď porozmýšľaš trochu tak dostaneš odpoveď, prečo nie. :papa:
vinco
Zaslaný: 10.01.2011 8:31  
Založený: 10.01.2011
Miesto:
Príspevkov: 2
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
XXXcompany a ostatní:
Porucha vozňa, ktorých som ja pri svojom cestovaní zažil už dve a nik nerobil z toho kovbojku a námet na film. Vozne sú stroje a stroje a pri svojom používaní opotrebovávajú a aj kazia. Tvrdenie, že modernizácia vozňa Bdghmeer je komplet zlá a "ja som ešte nezažil plne fuknčný vozeň.." je dosť odvážne, nakoľko dlho jazdil iba prototyp, na ktorom sa "chytali muchy" a ostatné tri vyšli zo ŽOS TT tesne pred Vianocami. Tamže ak chce niekto hodnotiť všetky vozne po ich možno dvojtýždennej prevádzke, je to somarina, ktorá nemá zo štatistického hľadiska žiadnu hodnotu! Určite to ani ŽOS TT jedno nie je, avšak treba si opäť uvedomiť, že tak ako pri všetkých modernizáciách vo všetkých ŽOS má hlavné slovo majiteľ a opravca má iba malú možnosť dačo navrhnúť naozaj sám. Ale to je na dlhšiu debatu. Ak je dačo zlé, treba to opraviť a chýb sa vyvarovať. Ak sa niekomu nepáčia modernizované vozne, ja mu jeho názor neberiem, môže si sadnúť aj do starých B-čok, je ich ešte v našich vlakoch habadej. Neviem prečo je na Slovensku akákoľvek snaha dačo vylapšiť hneď odsudzovaná všelijakými "odborníkmi", ktorí vedia iba kritizovať, ale žeby prispeli k tomu, aby boli veci lepšie...
XxXcompany
Zaslaný: 10.01.2011 20:09  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
No prave vyjadrenie ''odbornika'' sme tu potrebovali :-D ...
Nemoderne a zastarale vozne nenavidim a vyhladavam modernizovane,lenze slovenske modernizacie teda vyzeraju :sibe: ... Ako nehnevaj sa ale mali by to robit normalne a nie tak ako robia ... Porovnaj si Prvu triedu na EC174/175 Jan Jesenius alebo OBB a potom si sadni do nasho nepodarku Ampeer kde nemas ani poriadne zaclonky ktore bud nejdu ani stiahnut alebo aj ked idu nic nepomozu ... Denne v tomto vozni cestujem... Vankusiky ? Ano boli vyhoda ale nejako pomizli a vraj nie vinou cestujucich ...
K voznu Aeer nemam ziadne pripomienky ... som snim spokojny ... Mozno jedine to prefukovanie okien co je chutovka ZSSK kazdeho vozna a najviac asi Ampeer a to uz ihned po dodani ...
Taktiez Bdteer/Bvteer/Bdgteer som nenapadol a na Os je perfektny a mam tieto vozne rad a uz ihned po dodani som ja chyby nepostrehol ....
Vozne Ameer/Bmeer mam osobne najradsej ,ale jednoznacne potrebuju dorobit aj prechodove a nastupne dvere na take,ako maju Bdghmeer a potrebuju normalnu udrzbu ... Bratislavske su OK ale v Kosickych nikdy nic nejde a neda sa tam dychat vacsinou ...
Bmpeeer su dost nepohodlne sedadlami a skoda ze sa rozsypalo vrece s tymito voznami vsade ... A osobne ich naozaj nenavidim ako aj Bpeer ...Ale narozdiel od Ampeer maju v DVOJKE aspon pouzitelne zaclonky ...
Apeer - Za velky nedostatok povazujem zdroj ktori je slabucky ale inak je vozen OK ale moc velkopriestory nemusim ...

A osobne som cestoval v Bdghmeer 001 uz od nasadzovania na Os napr 3032 ,002 na 702 , 003 na 603 ... 004 som este nesiel ale pocul som o nom svoje ...
Som zvedavy kedy vychytaju tie muchy na tychto voznoch... Typujem ze dvere dopadnu jak v Bagetach z dovodu lenivosti povypinane hadam vsetky a funkcnej plosiny sa dockame ?!
Uvidime co bude ale ked tu chces vychvalovat ZOS-ky tak si dobre porovnaj vozne v inych statoch a u nas ... Ako priklad uvadzam Armpee a Ampeer .... Oba od ZOS Vrutky akurat ze Armpee je perfektny voz a ma aj schopne zaclonky a okna neprefukuju...

Kazdy mame svoj nazor... Niekto je slepo pozerajuci ze konecne nieco nove a niekto povie sice nove ,samozrejme lepsie ako nereko stare vozne ,ale dost veci tam nieje spravne poriesenych... Ja cestujem v tych voznoch denne a viem co hovorim ... Keby aspon udrzba bola vhodna ale tu je udrzba nula bodovmtak by aspon mali zhotovovat kvalitne vozne ...

Keby sa porucha stala raz za cas ,ozaj nic nepoviem ... Ani ziadna kritika ... Lenze vlak ZSSK bez poruch je zazrak ...
johny_pal
Zaslaný: 10.01.2011 20:40  
Založený: 07.07.2009
Miesto: Turzovka, Skalica
Príspevkov: 165
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Ďalší prípad, čo opäť brzdové doštičky spôsobili požiar... Nevýhoda kotúčových bŕzd je v tom,že sú skryté medzi kolesami nápravy a tým pádom nieje možné ihneď vizuálne vidieť možný problém. Takisto indikátor v skrini vozňa je len zariadenie, ktoré môže zhlúpnuť.
Klátikové brzdy mali nevýhodu,že rýchlo opotrebovávali jazdnú plochu kolesa a dosť pískali najmä liatinové, no zase bolo možný problém hneď vidieť...
Takže každý systém má svoje výhody i nevýhody, ale túto udalosť som už videl tiež na nejakom modernizovanom vozni a v nejakej reportáži.
Tichý nepriateľ, no...
XxXcompany
Zaslaný: 11.01.2011 1:43  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Ono u kotucovych brzd je dost na figu aj to ze na Slovensku maju vozne pravidelne ploche kola :/ ...
vinco
Zaslaný: 11.01.2011 12:07  
Založený: 10.01.2011
Miesto:
Príspevkov: 2
 Re: Požiar vlaku R603 Obchodné centrum Mirage
Ono kotúčová brzda ako celok je dobrá vec, ale potrebuje pravidelnú údržbu a tým nemyslím iba výmenu doštičiek, ako je to u nás robené. Pokiaľ sa bude robiť údržba v najväčšom SPO na SK - Ba hl.st. na jednej koľaji pod holým nebom s nefungujúcimi rozvodmi, nebude tomu inak. Brzda podľa mňa ako taká nemôže ani za plochy, ani za túto nehodu, na vine je to, čo ju riadi (brdzový rozvádzač), prípadne obsluha.
cas


Elena Helena
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 28 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 28

Viac ...