Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Premiéra rekonštruovaného „Hybrida“ 753.324 LOKO TRANS Slovakia !!!

Premiéra rekonštruovaného „Hybrida“ 753.324 LOKO TRANS Slovakia !!!

 
Počas včerajšieho popoludnia sme pre fanúšikov dieselovej trakcie na Slovensku zachytili premiéru dieselového rušňa 753.324 spoločnosti LOKO TRANS Slovakia , s.r.o..Tento rušeň bol ešte donedávna vedený v stave spoločnosti Železničnej spoločnosti Slovensko ,a.s. a prevádzkovaný bol depom Nové Zámky.Keďže rušeň bol v spoločnosti ZSSK a.s. v nevyhovujúcom technickom stave s množstvom vážnych závad spoločnosť sa ho rozhodla odpredať.

 







Novým vlastníkom rušňa sa stala spoločnosť LOKO TRANS Slovakia, s.r.o. sídliaca v obci Šurany , ktorá sa zaoberá najmä výrobou , opravami a rekonštrukciami železničnej techniky /vozne a lokomotívy/.


750 056-4 na vlaku R 721 do Prievidze (16.04.1995)

Na začiatok niečo málo z histórie rušňa

Motorový rušeň pôvodného označenia T 478.3056 bol vyrobený v podniku ČKD Praha - Lokomotívka Sokolovo v roku 1972 pod výrobným číslom ČKD 7973. Jednalo sa o stroj prvej výrobnej série, ktorá bola železničnou správou ČSD objednaná objednávkou ČSD 37156/69-12 podanej dňa 10.októbra 1969. Táto obsahovala rušne T 478.3013 až 3072, z ktorých boli na Slovensko, teda bývalej Východnej dráhy, dodané T 478.3017 - 3020, 3030 - 3033, a 3052 - 3059. Nami popisovaný stoj inventárneho čísla 056 bol 29.11.1972 funkčne odskúšaný na trati Praha Libeň - Přelouč, po ktorej bol pripravený na odovzdanie k ČSD. Toto bolo vykonané 8.decembra 1972, po čom prešiel novovyrobený rušeň vlastnou silou do Bratislavy, kde 12.decembra 1972 vykonal na trati Bratislava - Trnava, v traťovom úseku Šenkvice - Cífer úspešnú technicko-bezpečnostnú skúšku, pri ktorej dosiahol rýchlosť 110 km/h. Prevádzkovaný bol na výkonoch depa Bratislava hlavné a to najmä na Považskej železnici, kde ho postihli aj mimoriadne udalosti, ako napríklad vykoľajenie presne na Nový rok 1978 v žst.Púchov či požiar na Os 2811 dňa 17.júna 1986 medzi Veľkými Kostoľanmi a Leopoldovom. Vplyvom elektrifikácie železničnej trate Bratislava - Púchov a následného nasadenia dvojsystémových rušňov 363 v roku 1988, bol presunutý do depa Nové Zámky, kde bol prevádzkovaný na výkonoch do Zvolena a Prievidze. V roku 1994 dochádza k rekonštrukcií na rad 750, na ktorú bol preznačený dňom 19.februára 1994. Posledné kilometre najazdil na vozebných ramenách Nové Zámky / Leopoldov - Prievidza.


Včera popoludní si novo zrekonštruovaný rušeň 753.324 odbil svoju premiéru v čele loženého nákladného vlaku II.nsl. 58020 . Spolu s rušňom 770.527 dostali za úlohu dopraviť vlak pozostávajúci z dvadsiatich vozňov zo stanice Dvory nad Žitavou až do českého Dečína! Vlak bol naložený s poľnohospodárskymi produktmi pre nemeckého spracovateľa.Včera popoludní sa najskôr začal posun naložených vozňov z vlečky poľnohospodárskeho podniku v Dvoroch nad Žitavou do železničnej stanice.



753.324 LOKO TRANS Slovakia , s.r.o. – posun dovolený!!

Príjazd rušňa 753.324 na vlečku v Dvoroch nad Žitavou. Tabuľka na stožiari upozorňuje na klesanie 11,45%..

Rušeň 753.324 počas manipulácie na vlečke.

Začína posun do stanice...

Výjazd posunujúceho dielu z vlečky

Bočný pohľad na mašinku....

Posun v stanici s romantickým domčekom stavadla staničky Dvory nad Žitavou

Zatláčanie súpravy okolo stavadla

Spájanie súpravy vlaku

Posun samotného rušňa 753.324 pred staničnou budovou

Vlak je pripravený na odchod

Posledné foto pred západom slnka

Oba rušne sa na naše trate vrátia až začiatkom budúceho týždňa. Do vtedy budú odstavené v Dečíne , kde budú čakať na návrat vyložených vozňov z Nemecka. Prajeme novému rušňu úspešnú premiéru a veľa kilometrov bez nehody u svojho nového majiteľa!


Autor textu a foto : kolektív Railtrains.sk
Sprc:

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
JOHNZ
Zaslaný: 09.08.2009 15:40  
Administrátor
Založený: 17.10.2007
Miesto:
Príspevkov: 325
 Re: Premiéra rekonštruovaného „Hybrida“ 753.324 LOKO TRAN...
Dlžno podotknúť, že v okolí Kolína postupne vypovedali službu oba stroje, a ich ďalšie nasadenie je teda zľahka otázne.
cas


Alfréd
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 31 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 1

Registrovaných: 0
Anonymných: 31

Viac ...