Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Na voľné chvíle ... > Dovolenkové návraty. Praha. Praha ? Praha !

Dovolenkové návraty. Praha. Praha ? Praha !

 
Časť prvá : Stretnutie s rušňami radu 380...
Tešíme sa na ňu celý rok, potrebujeme ju a máme ju radi. Tak by sa dalo charakterizovať jedno jediné slovo, ktorým je „Dovolenka“. Nech je absolvovaná na známom, či neznámom mieste, je vždy plná radosti, dobrodružstva, kľudu a pohody. Tento rok som sa s rodinkou vybral už po tretí krát do nám známeho, stovežatého mesta – Prahy, kde sme spoločne strávili posledný júlový týždeň.

 









Čím viac sa dovolenka blížila, tým viac sme sledovali počasie, ktoré nás malo zastihnúť. Smiali sme sa, nakoľko vždy sme našli webovú stránku, ktorá predpovedala počasie presne také, aké sme očakávali, či chceli. Väčšie percento bolo však také, že sľubovalo daždivé, chladné a zamračené počasie. V skutočnosti sme mali premenlivé počasie, teda aj slnko, aj mrak, ale čo je hlavné, dážď nás nezastihol. Nastupujeme teda v sobotu 23.7.2011 o šiestej ráno do auta a vyrážame v ústrety dovolenkovému relaxu. Na diaľnici sa nič mimoriadne nedialo a tak o pol desiatej sme zastavili pred penziónom na Kotlářke, ktorý sa nachádza vo veľmi tichom prostredí a s využitím električiek sa z neho do centra Prahy dostanete za dvadsať minút. Naša prvá spoločná cesta viedla na hlavní nádraží, kde sme potrebovali vybaviť základné veci a to kúpu prestupného cestovného lístka, ďalej cestovných lístkov a miesteniek do Drážďan, kam sme plánovali spoločný výlet a v mojom prípade si zabezpečiť malý cestovný poriadok „S“ spojov po pražských spojkách, ktorý tu zdarma na požiadanie obdržíte. Pre úplnosť uvádzam, že päťdňové lístky boli zrušené a sú k dispozícií najviac trojdňové, ktorého cena je 310.- Kč. Z hľadiska kombinácie využitia prostriedkov MHD a vlakov po pražských spojkách to nieje veľa. No a ešte jeden postreh z hlavního nádraží, je to stanica, v ktorej vládne útulnosť, poriadok, perfektná informovanosť a v prípade meškania vlaku máte naozaj kam ísť „zabiť“ čas. Ak by som to porovnával so železničnou stanicou hlavného mesta Slovenskej republiky, tak sa vlastne nedá porovnávať absolútne nič...













Tak, ako na predchádzajúcej dovolenke, tak i tento krát sme sa dohodli, že si dáme vždy zraz o desiatej na popisovanej stanici. Takto som mal pre seba prakticky tri hodiny času, kedy som sa mohol venovať železnici. Zvedavý som bol hlavne na naše gorily 350, i staré pantografy 451 a 452, samozrejme nechýbali ani najnovšie škodovácke rušne 380. Na fotografovanie som si zvolil ako po iné roky hlavní nádraží a Vršovice, nakoľko čo sa nedalo odfotiť „na hlaváku“, to plne vynahradila druhá uvedená stanica. Čím by sme teda začali ? Tak teda tým najmodernejším, čo do Prahy jazdí, elektrickými rušňami radu 380.


Rušne radu 380





Na popisované elektrické rušne som v bol naozaj veľmi zvedavý. Praha bola teda vhodným miestom, kde som si ich mohol v kľude nielen detailne pozrieť, ale aj odfotografovať. V mojom časovom rannom harmonograme boli dva vlaky, na ktorých boli turnusovo písané. Jednalo sa o vlak EC 176 „Johannes Brahms“ s príchodom o 8.19h a Ex 574 „Josef Václav Myslbek“ s príchodom o 9.21h. U vlaku EC 176 nastal posun rušňa 380 s dvoma končiacimi vozňami medzi tretie s štvrté nástupište, kde priberal dva lôžkové vozne od vlaku EN 444 „Slovakia“ a s nimi cca o deviatej pokračoval ako súpravový vlak na odstavné nádražie Jih (ONJ), z ktorého sa ako Rv 71046 vrátil o cca 9.35 na Vršovice, odkiaľ nasledoval posun do depa. V prípade tohto výkonu sa dalo teda kľudne pražskou integrovanou dopravou (PID) presunúť na Vršovice a tu si popisovaný súpravový, či Rv vlak počkať, nakoľko to časovo výborne vychádzalo. Druhý vlak, Ex 574 po výstupe cestujúcich pokračoval o 9.26h ako súpravový vlak do stanice Vršovice, kde bola súprava vyčistená a pripravená ako vlak EC 77 „Antonín Dvořák“ pokračovať do stanice Wien Simmering. Ale pozor, vo Vršoviciach dochádza k zaujímavému stretnutiu s rakúskym Taurusom 1216, ktorý pred príjazdom popisovaného vlaku je pristavený z depa do stanice, kde rušňovodič z rušňa 380 prejde na neho a naposunuje s ním na koniec súpravy, ktorú doviezol. No a rušňovodič, ktorý mu Taurusa priviezol, berie 380-tku späť do depa.
















380.012 vchádza o 8.18h s vlakom EC 176 do stanice Praha hlavní nádraží. Mám dostatok času na to, aby som sa presunul vlakom PID na Vršovice a tu ho o 9.07h fotografoval na súpravovom vlaku smer ONJ. O 9.34h sa vrátil z ONJ späť a nasledoval posun do depa. (24.7.2011)


















O deň neskôr som opäť čakal na EC 176, ktorý priviezla 380.008. Túto som zachytil pri už popisovanom posune v spoločnosti „Elefanta“ 971.040 i starého pantografu 451.014, vracajúceho sa zo špičkových spojov Hlavní nádraží – Úvaly a späť, o ktorých bude ešte reč. Opäť teda presun na Vršovice , jeho jazda na ONJ, potom pri čakaní na posun do depa a nakoniec foto 380.012, ktorá priviezla súpravu Ex 574. V pozadí po vystriedaní rušňovodičov posunuje Taurus 1216.227 na koniec súpravy, ktorú 380.012 priviezla.





















Ďalšie stretnutie s rušňami 380 som urobil 27.7.2011. Bola to opäť 380.008, ktorú som na hlavnom nádraží zdokumentoval so 471.066 a odchádzajúcim MR 1137 z Turnova do Prahy Vršovíc, ktorý viezla „Klárka“ 854.002. Rýchlo som sa presunul na PID, ale súčasne s nami bol v predstihu vypravený aj súpravový vlak na ONJ, podobne to bolo aj s návratom Rv 71046, ktorý už o 9.10h vchádzal na Vršovice. Počkal som si teda ešte na Ex 574 a tu vzniklo asi najkrajšie stretnutie dvojice 1216.236 a 380.012...









Dňa 28.7.2011 som vlak EC 176 nefotografoval, dal som prednosť pantografu 451.001 + 002, s ktorým som sa previezol na Vysočany a späť na Vršovice, kde som počkal na súpravu vlaku Ex 574, ktorú doviezla 380.005 a súčasne som fotografovanie týchto strojov ukončil.




V prvý deň dovolenky, ako som už spomenul, sme mali malé povinnosti na hlaváku a tak som si bol pozrieť aj na obedný obrat 380 v štvrtom turnusovom dni, kedy o 11.21h privezie z Brna Ex 572 „Brnenský drak“, v stanici obehne súpravu a o 12.36h s ňou odchádza ako Ex 571 „Zdeněk Fibich“ do Břeclavy. Prišiel včas a tak som pre Vás zdokumentoval jeho vjazd a posun v stanici..















Prebrali sme si rad 380 a tým aj dnes fotopozdrav zo súčasnej Prahy končím. Dáme si malú pauzu a o týždeň, ak Vás aspoň trochu Praha zaujíma či láka, sa tu stretneme opäť. Zatiaľ sa s Vami lúčim a teším sa na spoločné stretnutie o týždeň, priatelia !

Text a foto : Palo

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
iron77
Zaslaný: 12.08.2011 19:28  
Založený: 19.06.2011
Miesto: Poprad
Príspevkov: 1198
 Re: Dovolenkové návraty. Praha. Praha ? Praha !
Perfektný a pre mňa aktuálny report. Budúci týždeň trávim v Prahe a určite beriem fotoaparát. :papa:
Maarek
Zaslaný: 27.08.2011 22:49  
Spolupracovník
Založený: 25.06.2010
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 4323
 Re: Dovolenkové návraty. Praha. Praha ? Praha !
Pekné fotky,Praha je veľmi fotogenická :ejha:
cas


Uršuľa
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 44 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 44

Viac ...