Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Na voľné chvíle ... > Dovolenkové návraty. Praha. Praha ? Praha !

Dovolenkové návraty. Praha. Praha ? Praha !

 
Časť druhá : Stretnutie s legendami i vôňou nafty...
Prešiel týždeň a my sa opäť stretávame pri malom rozprávaní o stretnutiach so zaujímavými hnacími vozidlami , ktoré som zastihol počas dovolenky v Prahe. Predchádzajúci diel sme venovali najmodernejším elektrickým rušňom 380, dnes to budú legendárne elektrické jednotky 451,452 a niečo motorové, tak nech sa páči, začíname !

 










Elektrické jednotky 451 a 452.


Pravdu poviem, mal som trochu obavy, ako bude vyzerať súčasná prevádzka starých elektrických jednotiek 451 a 452. Dostali sa ku mne rôzne správy o ich postupnom odstavovaní, rušení a vlastne možno povedané, zaznievaní labutej piesne. Keď som videl nový „Elefant“ inventárneho čísla 071, niečo mi vravelo, že asi na správach, ktoré sa mi dostali, bude niečo pravdy. Počas dovolenky som zaznamenal fakt, že cez víkend som na trati nezastihol ani jednu 451 či 452, v pracovné dni to lepšie, v prevádzke boli na špičkových spojoch Praha Vysočany / Praha hlavní nádraží – Stránčice – Benešov u Prahy a novinkou boli jazdy na špičkových spojoch Praha hlavní nádraží – Úvaly, čo uvítajú zaiste aj fanúšikovia, ktorí sa chcú rýchlo dostať napríklad do nekoridorových Klánovíc. Z môjho pohľadu je najzaujímavejšia jednotka 451.001 + 002, ktorá má nápaditý pôvodný továrenský náter, pozornosť si zaslúži aj retro 451.025 + 026, ale tá je žiaľ v súčasnosti riadne poznačená nájazdom „sprejerov“. Za zmienku stojí fakt, že nie všetky prevádzkové jednotky sú spárené podľa čísiel (napr.001 + 002...), ale stretnete tu napríklad 451.061 + 015, 451.008 + 052, súčasne sú jednotky troj a štvordielne. Poďme sa teda pozrieť na niekoľko z nich cez objektív.















Ako som už uviedol, za zaujímavosť možno považovať prevádzku osobných vlakov medzi hlavním nádražím a Úvalmi. Počas fotografovania sa tu striedali jednotky 452.001 + 002, 451.091 + 092 a 451.013 + 014. Pri fotografovaní v Klánovickom lesíku mi počasie nebolo naklonené, ISO 800 hovorí samo za seba a tak sa musím uspokojiť aj s takýmito dokumentačnými fotografiami...





















Zo stanice Praha Vršovice prinášam fotografie jednotiek 451.070, 451.013, 451.088, stretnutie generácií v podaní 452.015 a 971.063, 451.052 a 451.056.





















A tu ju máme, jednotku 451.001 + 002, dodanú 28.4.1964 k železničnej správe ČSD, zachytenú postupne v stanici Praha hlavní nádraží, Praha Vysočany a Praha Vršovice. Nasleduje naopak posledná dodaná jednotka 451.101 + 102, dodaná do prevádzky 11.9.1968, ďalej prvá jednotka 452.001 + 002 nasadená do prevádzky v mesiaci september 1973 a nakoniec čelo retro jednotky 451.025 + 026.


Motorové vozne 854


Opustime teda legendy 451 a 452 a prejdime trošku k vozidlám s vôňou nafty. V mojom prípade to boli hlavne stretnutia s motorovými štvornápravovými vozňami 854, u ktorých sú najzaujímavejšie dve, 854.021 „Lenka“ a 027 „Nikolka“, ktoré na sebe nosia pôvodný továrenský náter a sú okrem pravidelnej prevádzky nasadzované na mimoriadne historické vlaky „Vindobona“. S vozňami popisovaného radu som sa vozil na Vršovice, odkiaľ sú vypravované, či ukončujú svoje výkony na rýchlikoch do Turnova, Tanvaldu, či osobných vlakoch do Mladej Boleslavy.









Nikolka 854.027 zachytená na pražskom hlavním nádraží na rýchliku do Tanvaldu (24.7.2011), o tri dni neskôr v zhodnej stanici, kde jej kulisu dotvárala retro 151.023 a nakoniec foto prvej 854.001, ktorá nesie meno „Růženka“ a posunuje na čelo osobného vlaku do Mladej Boleslavy v stanici Vršovice.




Motorové rušne 750.7 a 754


Keď sme spomínali rýchlik z Tanvaldu, do očí mi padla fotografia zo dňa 23.7.2011, kedy som sa po prvý krát stretol s modernizovaným rušňom 750.7. Na trati to bol jediný kus, ktorý sa mi pošťastilo stretnúť, ďalšie som stretol len v depe vo Vršoviciach. Súčasne bol v depe skrytý aj ďalší okuliarnik v podobe 753.197 spoločnosti KDS. Posledný stroj ktorý ma ráno na hlaváku potešil, bol plzeňský okuliarnik 754.027, ktorý som tu stretal na rýchliku R 818 do stanice Železná Ruda-Alzbětín s odjazdom o 6.55h z druhého nástupišťa.




































Motorové rušne 750.7 majú aj svoje mená. V depe Vršovice som stretol 750.701 „Ornellu“, 750.702 „Margheritu“, 750.703 „Francescu“ a nakoniec na rýchliku z Tanvaldu 23.7.2011 slečnu Giuliettu v podaní 750.704. Na snímke za 750.704 je pripojený vozeň s reklamou „Svezte své kolo ! Treba ešte niečo k tomu dodať ? Určite nie, železnice určite vedia, na ktoré vlaky treba takýto vozeň pripriahnuť a tým prilákať ďalších cestujúcich...


Dostali sme sa k poslednej fotografií z dovolenkovej Prahy. Opäť si trochu oddýchneme a až budete mať záujem, tak sa tu môžeme spoločne stretnúť o týždeň, kedy prinesiem niekoľko fotografií rušňov 749 a našich goríl 350 či „náhradníkov“ v podobe bratislavských 362. Takže dúfam, že sa tu o sedem dní opäť stretneme, priatelia !

Text a foto : Palo

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
iron77
Zaslaný: 21.08.2011 19:22  
Založený: 19.06.2011
Miesto: Poprad
Príspevkov: 1198
 Re: Dovolenkové návraty. Praha. Praha ? Praha !
Mne veľmi známe miesta...Potešili najmä "žaby"! Tie zbožňujem!!! :ejha: :papa:
Maarek
Zaslaný: 27.08.2011 22:59  
Spolupracovník
Založený: 25.06.2010
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 4323
 Re: Dovolenkové návraty. Praha. Praha ? Praha !
Taktiež ďalšia pekná časť tejto edície.Žabotlami ako aj Štvorky na záver potešili :ejha: :papa:
cas


Uršuľa
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 41 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 41

Viac ...