Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Rekonštrukcia trate Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce sa blíži ! ...

Rekonštrukcia trate Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce sa blíži ! ...

 
Koniec dovoleniek sa pomaly blíži, školáci zasadli do školských lavíc a začína opäť klasický, bežný pracovný zhon. Naozaj čas rýchlo beží a keď si povieme, že to urobíme zajtra, tak zo slova či časového pojmu „zajtra“, sa niekedy stane týždeň, mesiac a veru aj rok. Ono je to už tradícia, že čo máme, ako sa ľudovo povie, pod nosom, tak si to nevšímame a berieme to ako normálnu súčasť bežného života.

 







Bolo to podobne aj u mňa. Keď som sa vracal každý týždeň od pracovných povinností z Kysúc do Bratislavy, prechádzal som diaľnicou okolo Považskej železnice a len tak okom som pozeral, kde by sa dalo čo to nafotiť. Hlavne okolie Trenčína sa mi páčilo, ale vždy som si povedal, však sa tu ešte zastavím. Dni rýchlo utekali až som sa v druhom prázdninovom mesiaci dostal pracovne práve do Trenčína, ktorý ma doslova donútil mať fotoaparát stále so sebou a podľa možnosti aj fotografovať...











Zatiaľ každodenné pohľady na InterCity a rýchliky Bratislava – Košice pred Trenčianskymi Bohuslavicami. ( foto z hora : 363.136 IC 405 / 362.002 R 600 / 363.145 R 602 / 350.013 IC 402) .Na prvom a treťom zábere bude o niekoľko týždňov za rušňami pozadie už úplne iné...

Je to tak, milý fanúšikovia železníc, rekonštrukcia , či „Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov pre traťovú rýchlosť 160 km/h“ vo svojej prvej, možno povedať časti po žst.Zlatovce sa blíži k už k svojmu zahájeniu. Možno sa nad tým pousmejete, že to sa už vravelo veľa krát, ale snáď, až sa pozriete o taký mesiac neskôr napríklad do okolia bývalého Hradla Búdy (pri Novom Meste nad Váhom), či zo stanice Trenčianske Bohuslavice na známy Turecký Vrch a uvidíte, ako sa robia už prípravné práce pred zahájením výrubu severného a južného portálu dvojkoľajného železničného tunela Turecký Vrch, uveríte tomu. Pre zaujímavosť uvádzam, že tunel Turecký Vrch bude dlhý 1775 m v novom železničnom kilometri 102,485 – 104,260 a do pôvodnej osi bude napojený pred železničnou stanicou Trenčianske Bohuslavice v km 104,700. V popisovanej stanici bude zrušené aj súčasné železničné priecestie a bude nahradené cestným nadjazdom.















Ďalšie obrázky sú z úseku Trenčianske Bohuslavice – Melčice. Sú na nich žehlička 210.071 za Trenčianskymi Bohuslavicami (za železničným priecestím do obce Štvrtok), ďalej ranný Os 3063 do Trenčína pred Melčicami s rušňami 362.014 a 363.147 a nakoniec súčasná staničná budova žst.Melčice.


Z pohľadu ďalšej výstavby projekt počíta so zrušením žst.Melčice, ktorá bude nahradená výstavbou novej, diaľkovo ovládanej Výhybne NIVY, čím vzniknú dva nové traťové úseky Trenčianske Bohuslavice – Výh.Nivy (vybavený elektronickým automatickým hradlom Melčice) a Výh.Nivy – Zlatovce (vybavený elektronickým automatickým hradlom Záriečie).
Myslím si, že ďalšie slová či vety už netreba. Je najvyšší čas sa ešte fotograficky zastaviť na „nekoridorových miestach“, trávou a náletmi zarastenými, ktoré sa na prvý pohľad zdajú, no povedzme si to otvorene, také obyčajné. Možno áno, ale sú určite zaujímavejšie, ako stavebne rozrobené, či koridorovo ukončené úseky.




















A prešli sme na úseku Melčice – Zlatovce. Na prvom prechádza R 601 „Ružín“ s 363.145 okolo bývalého hradla Nivy, pod ním je ešte funkčné HR Sihoť, pred ktorým prechádza 810.387 s MOs 3059 do Trenčianskej Teplej. Na tretej fotografií nákladný vlak s 363.104 prechádza k zastávke Kostolná – Zariečie, pod ním 811.006 s Os 3059 prichádza k Zlatovciam, z ktorých sú posledné fotografie s 363.099 a 363.136 na Os 3070 a 350.003 s IC 404 „Tatran“.

Nakoľko pracovné povinnosti ma presunuli pod Trenčiansky hrad, neodpustil som si aj niekoľko fotografií priamo z Trenčína. Fotografovať sa tu dajú doobeda vlaky zo smeru Bratislavy, poobede naopak zo smeru Žilina. Na osobných vlakoch z Chynorian jazdia motorové vozne 811 a 813, inak je tu klasická prevaha dvojsystémových rušňov 362 a 363. „Gorily“ 350 sa tu dajú fotografovať na turnusových vlakoch IC 405/404 „Tatran“, treba mať však na ne aj trošku šťastia.























Trenčín – samotná stanica i jej okolie je veľmi zaujímavé. Na mostoch je zachytený IC 404/405 „Tatran“ s 350.007 a 006, ďalší obrázok zobrazuje 362.003 na R 601, pred ktorou posunuje žilinská 363.147, zachytená i na zhlaví v spoločnosti ďalšieho posunujúceho rušňa – 362.016. Nasledujúce obrázky sú s bagetou 813.005 na MOs 5403, pracovný vlak so 742.645 a nakoniec opäť vlaky IC 405/404, tento krát s 362.005 a 363.136.

Nuž a kto by neodolal lákaniu len osem kilometrov vzdialeného rozchodu 760 mm ! Tento ma pred definitívnym odstavením auta po horúcom letnom dni a následnom sadnutí si na jedno chladené - čapované, lákal posledným spojom Os 3421 z Trenčianskych Teplíc (17.53h) do Trenčianskej Teplej . Darmo, prírode a času nerozkážeš nikdy a nakoľko sa blíži už jeseň, dni sa pomaličky skracujú, bude tento, večerným slnkom nasvietený spoj fotiteľný znova až na budúci rok. Zaujímavý je hlavne tým, že po príjazde do Trenčianskej Teplej o 18.11 hod, posunuje električka do depa a odfotiť si ju v koľajisku pred remízou je tiež zaujímavé...

















Medzi Trenčínom a Trenčianskou Teplou je železničná zastávka Opatová nad Váhom, pri ktorej som sa niekoľko krát zastavil. Pred ňou som fotil IC 405 (350.005) z hlavnej cesty, podvečer sa dajú vlaky fotografovať z druhej strany trate (363.099 Os 3081). No a sme na rozchode 760 mm a na poslednom spoji do Trenčianskej Teplej – Os 3421 pred Kaňovou a v uliciach Trenčianskej Teplej. Nasledoval posun do depa, ktorý ukončil pracovný deň električky 411.902 a aj túto malú reportáž...


Tak čo fanúšikovia železníc, nenaplánujete si cestu do okolia Trenčína? Myslím si, že s troškou trpezlivosti a toho potrebného šťastia sa tu dá stráviť naozaj zaujímavý deň...

Text a foto : Palo
Spracoval :

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Adam
Zaslaný: 23.09.2009 16:47  
Založený: 11.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 2382
 Re: Rekonštrukcia trate Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce s...
nadherne obrazky :kvetinka:
cas


Móric
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 56 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 56

Viac ...