Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotoprofil > Rok 2011 za nami, 2.polrok a záver..

Rok 2011 za nami, 2.polrok a záver..

 
Máme za sebou ďalšie dni, týždne či mesiace, jednoducho povedané, rok 2011. Aký v skutočnosti bol, čo v našom živote priniesol, to sa dozviete pomocou stručného výberu najzaujímavejších udalostí. Počnúc dnešným dňom Vám znova prinášame stručný článok o tom, čo nám rok 2011 dal a vzal. Dnešná, v poradí druhá časť bude venovaná udalostiam, ktoré sa na našich železniciach udiali v druhom polroku roka 2011.

 









Júl

15.7.2011 zavítal legendárny Orient Expres po štvrtý krát na Slovensko. Do jeho čela sa postavila "gorila" 350.001, ktorej od Žiliny do Zwardona na postrku vypomáhal "peršing" 163.115



17.7.2011 sa pri príležitosti 325. jubilejnej púte k Panne Márii Škapuliarskej vybrali do Topoľčianok dva páry osobných vlakov. Na fotografii je vlak Mim. 30226 s „hybridom“ 750 201. Vlak poobede pokračoval ďalej cez Kozárovce, Levice, Šurany a svoju cestu zakončil v Nových Zámkoch



August


1.8.2011 a koncom júla prebiehalo odstraňovanie zosuvov na trati 141 v úseku Sľažany-Ladice, kde bola trať dlhodobo neprejazdná vďaka rozsiahlemu zosuvu násypu trate. Fotografia zachytáva pracovný vlak v stanici Zlaté Moravce



10.8.2011 boli na Os 3406 z Trenčianskej Teplej do Trenčianskych Teplíc nasadené dve električky a to 411.903 + 902. Dôvodom takéhoto kuriózneho zloženia bol fakt, že 411.902 bola objednaná pre odvoz zahraničných fanúšikov do Trenčianskej Teplej, počas ktorého boli pre nich zorganizované fotozastávky



September


1.9.2011 sa uskutočnili dlho očakávané skúšobné jazdy motorovej jednotky 861 001-6 ,,Mária´´. Tieto jazdy prebiehali na trati 170 v úseku Vrútky – Diviaky



10.9 prebehli vo Zvolene úspešné tradičné preteky rušňov GP Zvolen 2011



14.9.2011 bola 757.001-3 nasadená na svoj prvý vlak v riadnej prevádzke, ktorým sa stal Ex240 „Leoš Janáček“



15.9.2011 boli vypravené pri príležitosti sviatku Sedembolestnej Panny Márie na národnú púť do Šaštína až tri mimoriadne vlaky pre pútnikov. Mimoriadny vlak z Prievidze priviezla do Šaštína od Leopoldova 240.087, súpravu zo Skalitého 363.146 a vlak z Banskej Bystrice 240.054



17.9.2011 sa vo Vrbovom uskutočnil 4.ročník medzinárodných majstrovstiev Slovenska v jazde na pákových drezinách. Akciu zorganizovalo OZ Čango. Akciu podporila aj Stredná odborná škola technická v Piešťanoch, ktorá na podujatie poskytla šliapaciu drezinu na rekreačné jazdy v stanici. Pretekov sa zúčastnilo 15 posádok.



24.9.2011 poviezla „brnenská cecaňa“ T478.1001 mimoriadny vlak pre zahraničných turistov po tratiach južnej Moravy a západného Slovenska.



28.9.2011 sa stala nehodová udalosť v žilinskom prednádraží. Na výhybke do seba narazili rušne 131.005 a 163.111



29.9.2011 bola vykonaná preprava rušňov 740.044 + 742.275 zo Zvolena do Trnavy, kde budú pôsobiť v službách dopravcu Central Railways s.r.o.



Október


8 a 9.10.2011 a nasledujúci týždeň sa konala výluka oboch traťových koľají v úseku Bratislava hlavná stanica – odbočka Močiar. Dôvodom výluky, ktorá trvala viac ako dva týždne je úprava nivelety koľají v zastávke Bratislava Vinohrady.



10.10.2011 začali fyzickú likvidáciu posledného fiľakovského „čmeliaka“, rušňa 770.053



12.10.2011 prebiehalo v žst. Trnovec nad Váhom cvičenie zložiek hasičského a zdravotného záchranného zboru. Priamo v stanici Trnovec nad Váhom bola nasimulovaná nehoda osobného a nákladného vlaku , spojená s únikom nebezpečných látok. Snímka zachytáva evakuáciu zranených osôb z osobného vozňa ZSSK



18.10.2011 okolo 14:30 hod. vyhorel v žst. Prešov dieselový rušeň 750.129 na Os9131. Na zásah boli privolané 3 jednotky HAZZ Prešov. Fotka zachytáva stav rušňa po uhasení požiaru...



26.10.2011 vďaka niekoľkým dobrovoľným organizáciám dorazila dnes do Bratislavy elektrická lokomotíva GANZ EG6. Nadšenci a fanúšikovia lokomotívy sa podujali na neľahkú úlohu ,zachrániť ju pred zošrotovaním, čo sa im aj podarilo a vďaka tomu ju bolo možné v tento deň po niekoľkých desaťročiach znova vidieť v Bratislave!



28.10.2011 absolvoval skúšobnú jazdu „hybrid“ 750.164 v redizajnovanom nátere v úseku Zvolen- Lučenec. Posledný rušeň, ktorý tento náter obdržal, bola „štvorka“ 754.003, ktorá 29.11.2011 vykonala skúšobnú jazdu v rovnakom úseku



30.10.2011 sa uskutočnila TBS rušňa 555.3008 „Mazutka“ v úseku Bratislava Vajnory - Galanta. Skúška obstála na výbornú a tak sa z Mazutky môžeme v nasledujúcej nostalgickej sezóne naplno tešiť!



November


6.11.2011 bola prepravovaná do Bratislavy nová retro princezná 263.005



26.11.2011 začal na trati Hronská Dúbrava- Banská Štiavnica jazdiť kryštálový vlak, ktorým sa stala „Anča“ 812.035



December

4.12.2011 sa bok po boku ukázali pred rotundou depa Bratislava hlavné nové rušne ZSSK 381.001 a 361.001. Oba rušne sa teraz podrobujú skúškam na našich tratiach, aby sme ich čoskoro mohli vidieť v prevádzke!



5.12.2011 sa na trati 127 Čadca- Žilina objavilo skúšobne „Pendolino“ 681.001



9.12.2011 bol vypravený ako posledný vlak Os3417 z Trenčianskych Teplíc do Trenčianskej Teplej na trati č.122. Od nového GVD 2011/2012 už dopravca ZSSK nemá záujem prevádzkovať dopravu na tejto trati. Na fotografií sú postupne zľava 411 901, 411 902 "Delimonka" a 411 903. "Delimonka" bola práve tá, ktorá vozila v posledný deň prevádzky všetky dnešné vlaky. Trať zobrali do rúk Občianske združenia miest Trenčianska Teplá a Trenčianske Teplice v spolupráci s ČHŽ...



10.12.2011 začal svoj úspešný štart do prevádzky rušeň 757.002. Vyšiel mu obeh na vlakoch 240/221 v turnuse 753



10.12.2011 otvoril rekonštruovanú trať 131 ( úsek Podunajské Biskupice- Dunajská Streda) parný rušeň 498.104 „ Albatros“ s mimoriadnym vlakom. Fotografia zachytáva vlak pri zastávke Miloslavov, kde je vidieť repasované lôžko trate



13.12.2011 prešiel po upravenej trati Zlaté Moravce - Lužianky manipulačný vlak, ktorý je od nového GVD opäť zavedený



Sme podobne ako Vy, obyčajní fanúšikovia železníc, ktorí sa vo voľnom čase, ako aj počas svojich pracovných i rodinných povinností, zaujímajú o dianie na železnici. Chceme vytvoriť niečo pre Vás, fanúšikov, niečo pozitívne, priniesť Vám to slovom i obrazom. Odovzdať Vám trošku železničného relaxu, radosti a potešenia. Chceme Vám v tejto atmosfére vysloviť, za Vašu priazeň, pomoc, námety či želania , veľké a úprimné slovo ĎAKUJEME ! Bez Vás by to nešlo a my Vám sľubujeme, že sa budeme snažiť v práci pokračovať ďalej a železnici ostaneme podobne ako Vy, verní !
Veľké poďakovanie zároveň patrí aj webmasterovi Jankovi Kándrikovi, za jeho pomoc a čas pri práci s webom, ktorý si pre nás vždy nájde.
Záverom želáme každému fanúšikovi, či fotografovi železníc v Novom roku 2012 veľa pevného zdravia, pohody, a vydarených fotografií.VŠETKO DOBRÉ !


Kolektív Railtrains.sk

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Pista
Zaslaný: 05.01.2012 21:55  
Založený: 11.08.2011
Miesto: Zlaté Moravce
Príspevkov: 26
 Re: Rok 2011 za nami, 2.polrok a záver..
Myslím ,že môžme byt spokojný čo priniesol rok 2011 aj keď by to mohli byt o mnoho lepšie :-) mnohokrát
cas


Tichomír
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 41 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 41

Viac ...