Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotografia na nedeľu > MDD 2012 alebo parná rošáda na tratiach stredného Slovenska II.

MDD 2012 alebo parná rošáda na tratiach stredného Slovenska II.

 
Zdravím Vás, priatelia telovýchovy a športu, no predovšetkým železníc a ich múzejnej prevádzky. Po menšej prestávke Vám s Tomášom ponúkame pokračovanie prvého dielu našej skromnej fotografickej expedície v rámci sviatku všetkých fanúšikov (nielen) železničnej fotografie – MDD 2012.

 











V sobotu som sa zobudil do Slnkom zaliateho rána. Tomáš ešte spokojne odfukoval a tak som sa vytratil k trati, lebo som začul šumy, že na Os 7502 by mohla byť nasadená krásna Víchrica. Na moje veľké sklamanie tam šla 757 001. Nevadí, aj to je niečo, skonštatoval som stroho a pobral sa domov. No nemohol som si aj ja priasť v posteli ani staré kocúrisko? Nič to, zaspať sa už nedalo, začal som sa pomaly pripravovať na veľké fotenie. (foto Maroš Kubík)



Spolu s prípravami začal sa pripravovať aj sobotný deň – no nie priam lichotivým spôsobom, ale blankytnú oblohu prekryli nenápadné mraky. Ako fajne, myslím si, to bude zase veselo. Cestou do Príboviec sme sa, ani neviem prečo, stavili v Malom Čepčíne odfotiť bagetu na rannom Os 7341 do Banskej Bystrice. (foto Maroš Kubík)



Po príchode do Príboviec bolo oblačno, no nepršalo. Na jednej strane nás to trochu škrelo, ale na druhej strane musím vyzdvihnúť svoju teóriu, že za oblačného počasia fotíš, z ktorej strany chceš – a veru, Slnko v tomto čase ešte nemalo nasvecovať čelo lokomotívy, a tak sme o nič neprišli. Fotografia zachytáva popradský papagáj 477.013 v čele mimoriadneho vlaku do Kremnice. (foto Tomáš Sliačan)



Po svižnom presune sme zakotvili v mojej srdcovej Jazernici (alebo JazArnici, ako by Vám povedali miestni) a cvakli sme v oblúku požiarny vlak, ktorý v predmetný deň viezla skvostná zvolenská troječka sto deviatka. (foto Tomáš Sliačan)



Čo teraz? Vedeli sme, že v Hornej Štubni nastane stretnutie viacerých mimoriadnych vlakov z okolia. Navyše, očakával som aj kamaráta Maťa Pauča, ktorému som nariadil vystúpiť práve tam, a tak sme sa rozhodli, že si ľahkým tempom vyrazíme do Hornej Štubne. Krok to bol správny, tak plnú štubniansku stanicu som dávno nevidel. Na fotografii posunuje Ušatá. (foto Maroš Kubík)



Zakrátko vošiel do stanice aj požiarny vlak pod taktovkou peknej prievidzskej Karkulky.(foto Tomáš Sliačan)



Z Prievidze po Hornú Štubňu si Karkulka priadla pod rukami majstra Feriho a po výmene stráží je na fotografii zachytený majster Janko Lošonci, ktorý posunuje s mašinkou na požiarny vlak a následne odkeruje jej nasledujúci výkon.



Nezaškodí ani trochu viac menej bežnej prevádzky. Spoločnosť PSŽ vezie svoj uhoľný vlak do Nižného Hrabovca. Vpredu 3x 740... (foto Tomáš Sliačan)



... a na postrku vytrvalo pomáhal čmeliak 770 602 (foto Maroš Kubík)



Po zvítaní sa s ostatnými kolegami-fotičmi a Maťom sa už začala akčná časť dňa – to už v Turci vari ani inak nemôže byť. Nariadil som odsun na Turček, kde sme hneď za príchodu šľahli 757 001 na Os 7551 do Kremnice a Zvolena. (foto Maroš Kubík)



Po dlhšom čakaní na odhlášku a príchod parného vlaku sa tento konečne vynoril spoza Jelenej. V jeho čele si bafká popradský papagáj a mi opäť ďakujem Slnku za jeho neplatené voľno za oblakmi. (foto Tomáš Sliačan)



Sponad Dolného Turčeka sa presúvame nad Horný Turček, kde už operovalo mnoho fotografov. Tomáš zachytil požiarny vlak na čele s T478.3109 na násype trate ponad dedinu.



Ja som si ho počkal bližšie a myslím, že táto fotografia je jasným dôkazom toho, že na rozdiel od mnohých prehnaných fanatikov mi kolegovia-fotografi v zábere NEPREKÁŽAJÚ, pretože mám za to, že k železnici ľudia neodmysliteľne patria. Dušan, oceňujem Tvoj výber trička, pretože výborne ladí s fasádou domu a bol si dobre maskovaný. A ani auto som Vám nezaparkoval vedome do cesty, len sa tam nebolo kde otočiť a nemal som ho kam dať. Toľko na margo diskusie na susednej stránke.

Po odsune z Turčeka sme prišli k nám, keď sme dostali hlásenie o tom, že cyklooperátor Patrícius, čoby sapphire, dostal na tátošovi kolegu XXX defekt na prednom kolese. Okamžite som vytvoril zásahový štáb a do polhodiny bol defekt zneškodnený. Potom sme sa rozpŕchli, všetko sa zomlelo tak rýchlo, že bolo treba znovu mastiť na Turček, kade sa vracal mimoriadny osobný vlak aj so svojim zákonným príveskom – vlakom požiarnym.



Papagáj 477.013 s kostolom v Turčeku (foto Maroš Kubík)



Papagáj sa po prekonaní najkratšieho tunela na Slovensku a minutí býv. Hr. Kremenisko dostal po oblúku až k nám. (foto Maroš Kubík)



Dobrú chvíľu za ním sa prikotúľal aj požiarny vlak. (foto Maroš Kubík)



Takto si ho zvečnil Tomáš...........



Keďže program bol v sobotu ozaj viac než nabitý, miestami som sa cítil viac ako dispečer než ako fotograf. Pobalili sme švestky a rýchlosťou blesku sme sa presunuli do Skleného. Dunenie motora krásnej cecane bez výliskov 751 004 bolo počuť už z diaľky. (foto Tomáš Sliačan)



Ja som sa rozhodol pre tento uhol pohľadu. Pri cecani ešte chvíľu ostaneme. Po krátkej prestávke, ktorú sme strávili u nás pri skvelom mamininom koláči sme sa vybrali na pekné miesto – oblúk pred Hornou Štubňou zastávkou. Čudovali sme sa, že tam nikto nebol.



Po krátkom čakaní prihrmela cecaňa so svojim vlakom z Prievidze do Vrútok. (foto Maroš Kubík)




Sobota bola ozaj nabitá a pokiaľ bolo možné, snažili sme sa byť v rámci možností všade, kde sa v Hornom Turci byť dalo. Spokojní sme večer pri káve zrekapitulovali s Tomom parádny deň a pobrali sa spať, aby sme si oddýchli pred posledným, nenáročným dňom – nedeľou.


Nedeľu sme odštartovali fotením v Jazernici. V čele špeciálneho nákladného fotovlaku sa vynímala bratislavská Mazutka a vrútocký Štoker. (foto Tomáš Sliačan)


Po odfotení sme zmenili miesto a presunuli sa za Malý Čepčín. Požiarny vlak nás tiež potešil, veď sa na ňom hrdila prototypová trojka! (foto Tomáš Sliačan)



Ja som stavil na detail. S výberom tohto miesta bola celá moja posádka veľmi spokojná a boli sme radi, že sme ho vymenili za miesto pred Malým Čepčínom, kde už bolo množstvo ľudí.



Tomáš si požiarák odfotil aj pred stanicou Diviaky.



Trochu sme zdokumentovali aj dianie v stanici. (foto Tomáš Sliačan)



A následne sme sa presunuli na búdku pri priecestí v Turčianskych Tepliciach. Tí vrtkejší a menej tonážni vyšli so vzájomnou pomocou aj hore,... (foto Maroš Kubík)



...aby tam vytvorili krásnu nadhľadovú fotografiu vkusnej dvojice parných krásavíc (foto Tomáš Sliačan)



A my, menej obratní, museli sme sa uspokojiť aj so skriňou strojovne závory. (foto Maroš Kubík)



Keď všetci bezpečne zliezli z búdky, čo nám, žiaľ zabralo dosť času, presunuli sme sa na Holešku. Tam však obstojnú fotku stihol urobiť len Martin, a tak sme leteli ďalej za Hornú Štubňu. Tu je výsledok nášho snaženia. (foto Tomáš Sliačan)



Na požiarny vlak sme zapoľovali na mieste, ktoré už (nielen) z tejto reportáže poznáte – Dolný Turček. Odfotil som ho netradične, po výške – bude pekná titulka budúcoročného kalendára.



Keďže parné mašinky sa zakrátko z Kremnických Baní vracali, využili sme to a odfotili si ich pri návrate v jednom konvoji na Hornom Turčeku. V čele bola pramater všetkých trojek v československu... (foto Maroš Kubík)



...a v závese parné krásavice Mazutka a Štoker. (foto Tomáš Sliačan)



Nič netrvá večne, ani láska k jednej slečne, ako by riekol klasik alebo môj starý oco, keby ešte žil. Definitívnu bodku za cvakaním uzávierok sme dali za vlakom Zr 1843 Strečno, ktorý sme si neodpustili na klasickej Holeške. V tento deň ho viezla krásna Júlia, 754 072-7.



Na samý záver mi ostáva jedna milá povinnosť – poďakovať sa všetkým organizátorom, sponzorom, dobrovoľníkom, bez ktorých by sme sa pri tratiach nemali v tento víkend za čím naháňať. Ďakujeme za každú ruku priloženú k dielu tejto sústavy ozubených kolies, ktoré aj tento rok do seba prenáramne dobre zapadli. Takisto ďakujem Tomášovi za skvelú spoločnosť a strávený predĺžený víkend, ako aj kolegom fotičom, s ktorými som v spomenuté dni mal tú česť sa stretnúť, prehodiť pár slov a čo-to aj odfotiť. Tešíme sa na ďalšiu podobnú akciu. Dovtedy dovidenia pri trati, priatelia!

Text: Maroš Kubík
Text a foto: Maroš Kubík a Tomáš Sliačan

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
lajos
Zaslaný: 29.07.2012 10:56  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13282
 Re: MDD 2012 alebo parná rošáda na tratiach stredného Slo...
Maroš,
:super1: :super2:
Dobře nafocené (počasí neporučíš a není to stereotyp věčně nasvícených obrázků) a ještě líp napsané.
Příjemné čtení na klidné nedělní dopoledne ! :kvetinka:
suflo
Zaslaný: 30.07.2012 7:12  
Založený: 09.03.2011
Miesto: Bratislava-Vrakuňa
Príspevkov: 13068
 Re: MDD 2012 alebo parná rošáda na tratiach stredného Slo...
Krásne fotky aj čítanie k dnešnej rannej kávičke po nočných no balzám na oči. :super1:
Maros21
Zaslaný: 04.08.2012 11:07  
Založený: 29.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 1321
 Re: MDD 2012 alebo parná rošáda na tratiach stredného Slo...
Chlapci, ďakujem veľmi pekne :klanacka:
Somatko
Zaslaný: 04.08.2012 13:32  
Založený: 08.11.2011
Miesto: Banská Bystrica
Príspevkov: 4004
 Re: MDD 2012 alebo parná rošáda na tratiach stredného Slo...
Výborný článok Maroš, radosť to čítať, ty to vieš vždy slovne oživiť, a fotky, tie sú samozrejme tiež super (tie tvoje :-D ) . Teším sa na ďalšiu spoločnú akciu, verím že bude čoskoro :-)
cas


Lívia
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 23 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 5

Registrovaných: 0
Anonymných: 23

Viac ...