Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Moje železničné lúčenie so Šaštínom

Moje železničné lúčenie so Šaštínom

 
Historickému i súčasnému železničnému dianiu na Hrbatej sa tento rok aj vďaka 30. výročiu elektrifikácie venovalo už niekoľko článkov. Počas prvých ôsmich mesiacov roku 2012 som v Šaštíne a jeho blízkom okolí cielene dokumentoval bežnú železničnú prevádzku o niečo viac ako v predchádzajúcich rokoch. Súčasťou môjho vstupu do stavu manželského uprostred leta bol totiž aj štart v novom bydlisku.

 











Fotografie som zoradil chronologicky podľa dátumu. Stroj 240.084 vchádza 21. januára do stanice okolo bývalého stavadla č. 2 s Os 2607, ktorý má v GVD 2012 zo všetkých vlakov osobnej dopravy na Hrbatej najdlhšiu trasu: Holíč nad Moravou – Galanta.



Posunieme sa o niekoľko metrov a dve hodiny ďalej, Laminátka 240.059 prechádza cez priecestie do známej rekreačnej oblasti Gazárka s Os 2609.



Na pestrú nákladnú dopravu (najmä súkromných dopravcov) som veľa šťastia nemal, jednou z mála výnimok bol manipulák z Kútov do Jablonice 11. februára v čele so 742.042.



Výpomoc slovenského Carga v čele osobákov na trati 116 patrí k častému pravidlu. 240.095 ZSCS na Os 2606 Galanta – Kúty vychádza zo Šaštína a smeruje do cieľovej stanice, 21. február 2012.



Rovnaký deň ako na predchádzajúcej fotografii míňa vchodové návestidlo od Trnavy 240.130 s Os 2608.



Os 2613 v čele s 240.095 ZSCS prechádza okolo Kostola sv. Jána Bosca, ktorý je druhým (menej známym) šaštínskym kostolom - stráca sa v publicite miestnej pútnickej baziliky.



V zúboženom laku prechádza v susedstve šaštínskej zástavby 240.009 s Os 2606, v kalendári sa píše 15. marec 2012.



Udrela 14. hodina popoludní 15. marca a pracovníci miestnej firmy vyrábajúcej stavebné hmoty sa poberajú domov k svojim rodinám. Ešte však musia počkať na prechod Os 2611 do Trnavy v čele s 240.075.



240.095 ZSCS s Os 2609 pred staničnou budovou, 21. marec 2012.



240.137 s Os 2615 pred železničnou stanicou od Kuklova, v pozadí božia muka pri cestnej komunikácii Šaštín–Kuklov a Kostol sv. Alžbety v miestnej časti Stráže nad Myjavou, 25. apríl 2012.



Iba jeden pár vlakov (Os 2603/2610) počas pracovných dní vezie štyri vozne, všetky ostatné spoje sú zostavené z dvoch vozňov. 240.115 na poobednom Os 2610 s Bazilikou Sedembolestnej Panny Márie, 25. apríl 2012.



Jeden záber ucelenky na Hrbatej, Pn 58740 relácie Prievidza – Kúty sa mi poradilo zachytiť 1. mája priamo v žst. Šaštín-Stráže.



Okolo priecestníka za šaštínskou stanicou prechádza 240.075 s Os 2607 z Holíča do Galanty, 2. máj 2012.



Asi najlepšie miesto v okolí na odfotografovanie vlaku s dominantou pútnického miesta – priecestie s poľnou cestou, ktoré sa nachádza niekoľko sto metrov za stanicou v smere na Kuklov. Os 2612 Trnava – Kúty a nablýskaná 240.087, 25. máj 2012.



Moderný zástupca elektrickej trakcie: ES64F4-155 v prenájme LTE v skorých ranných hodinách 21. júna čaká v žst. Šaštín-Stráže na odchod do Kútov.



Laminátka 240.115 na Os 2608 do Kútov s obilninovým silom uprostred leta, 24. júla 2012.



Os 2610 a 240.127, 24. júl 2012.



Počas letných mesiacov som na približovanie k trati využíval bicykel. 240.087 a Os 2612 Trnava-Kúty, 24. júl 2012.



Už spomínané priecestie s poľnou cestou a posledný večerný vlak do Kútov 24. júla. (240.054 na Os 2618).



Os 2618 v lúčoch večerného slnka ešte raz 5. augusta o niekoľko metrov ďalej, tentokrát s 240.084.



Na záver Os 2609 zakrytý fotomrakom 7. augusta 2012. Pre niekoho sa tento článok môže javiť ako stereotypná zbierka fotografií so všadeprítomnými dvestoštyridsiatkami, no mne táto trať a zvlášť okolie Šaštína prirástlo k srdcu. A na margo stereotypu - nie je to tak dávno, čo všetky vlaky vozili panťáky radu 560. Ktovie ako bude vyzerať prevádzka na trati 116 o niekoľko rokov, uvažovaná verejná súťaž na výber dopravcu nielen na tejto trati od roku 2015 môže byť prvou lastovičkou budúcich radikálnych zmien.



Text a foto: mirec116

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Richardino
Zaslaný: 24.10.2012 9:57  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2099
 Re: Moje železničné lúčenie so Šaštínom
Pekné laminátkové obrázky... :apl: :apl: :apl:
eminem
Zaslaný: 24.10.2012 15:13  
Založený: 02.07.2009
Miesto: Trnava
Príspevkov: 11263
 Re: Moje železničné lúčenie so Šaštínom
Ja viem - doma je doma, srdcu nerozkážeš, ale neboj nič Mirec! Aj na opačnej strane Malých Karpát sa na Hrbatej dá dačo nafotiť. Veď nakoniec máš Nemčanku "za rohom". Ale ako tak píšeš o možných budúcich súkromníkoch na tejto trati, myslím že sa bude treba v budúcnosti skôr zamerať na okolie tunela, pretože sa súkromníkovi asi nebude oplácať úsek Smolenice-Jablonica kde cestuje skutočne len pár ludí.
lajos
Zaslaný: 24.10.2012 19:57  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 11675
 Re: Moje železničné lúčenie so Šaštínom
Mirec,
paráda jako vždy. Radost se dívat a číst :emo37:
Uvidíme, jaká bude budoucnost podoby a rozsahu osobní dopravy na Hrbaté.
A díky za obrázky ze Šaštína, mám to městečko velmi rád, a ještě raději vzpomínám na dětská léta, prožitá v létě u pískovcových jezer na Gazárce. Tehdy tam ještě vrčely "hydrauliky" M 286.0 a duněly "sergeje" T 679.1 a moc jsem se těch kolosů bál :kvetinka:
cas


Agnesa
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 23 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 23

Viac ...