Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Letné cesty so SLOVAKom II.

Letné cesty so SLOVAKom II.

 
Snom väčšiny železničných fanúšikov je mať precestované všetky železničné trate nielen na Slovensku, s pravidelnou ale aj zastavenou osobnou dopravou. Keď sa začiatkom júna na internete objavil návrh cestovného poriadku na rok 2013 a s ním aj avizované rušenie osobnej dopravy na niektorých lokálkach, ešte som ani len netušil, čo chystá štátny dopravca...

 









Milí čitatelia, po mesačnej pauze sa vraciame späť k druhej časti článku z mojich ciest na sieťový lístok SLOVAK. V prvej časti ste mali možnosť vidieť zaujímavé lokality východného Slovenska ako Plaveč, Stakčín či Čiernu nad Tisou. V druhej časti sa pozrieme do nemenej zaujímavého Makova, Trstenej či Lednických Rovní. Viac Vám ale napovedia nasledujúce riadky a fotografie.


20.7 – Čadca, Makov, Skalité-Serafínov, Horní Lideč.


Len čo som sa 18.júla vrátil ráno o piatej z Tatier a východného Slovenska, o jedenástej hodine dopoludnia som do Tatier vyrážal znova, pretože som išiel navštíviť dovolenkujúcu rodinu na chate v Tatranskej Polianke. Zvolil som si náporový rýchlik 609 „Spišan“ z Bratislavy, ktorým cestovalo množstvo pracujúceho ľudu domov. Ale nepredbiehajme...Popri ceste osobným vlakom do Bratislavy som kúsok za Šaľou zaspal (doma som spal dve hodiny) a o pár minút za zastávkou Topoľnica som sa nepríjemne prebudil, keď si vedľa mňa sadol cigáň, ktorý chcel odo mňa vymámiť nejaké drobné na lístok. Po viacnásobnom nesúhlasnom stanovisku to teda vzdal a vystúpil v Galante. Krajšie sa cesta ani nemohla začať... V Bratislave ihneď po mojom príchode pristavili súpravu rýchlika 609, tak som sa pohodlne usadil do vozňa typu BDsheer, kým neprídu návaly cestujúcich. Asi pri Trnave som zažil ďalší nepríjemný zážitok v podobe vlakvedúcej, ktorá mňa aj s ďalším cestujúcim vykázala z kupé. Raz darmo, keď už sa jedná o vozeň pre matky s deťmi a v súprave bol vtedy ako jeden z dvoch klimatizovaných. Po prejdení kompletnej súpravy vlaku som si našiel voľné miesto v poslednom vozni vedľa peknej slečny cestujúcej do Piešťan. Po jej výstupe som sa už nemal kam pozerať a nakoľko mi je trať do Košíc dôverne známa, pospal som si teda v tomto vlaku mysliac na to, že ma niekde pri Vrútkach nezobudia ďalší zbojníci. Po dorazení na Štrbu som sa privítal s rodinou a zároveň s chladným a daždivým počasím, ktoré pretrvávalo aj na ďalší deň. Nasledujúci deň sme trávili turistikou po Tatrách a vozením sa po tratiach TEŽ na sieťový lístok. Ďalší, v poradí tretí deň som sa hneď zrána vybral na rýchlik 602, ktorým som cestoval do Žiliny, kde ma čakal kamarát Igor a následný prestup do elefantu smer Čadca. V stanici Štrba som si pri skladisku ešte všimol nevšedný rušeň na pobyte v tejto staničke a to gorilu 350.015, ktorá mala deň predtým s vlakom IC 503 zrážku s osobným automobilom vo Važci. Staničný rozhlas konečne zahlásil príchod rýchlika, do ktorého sa pohodlne usadám a cestu po Žilinu trávim obhliadkou tatranskej prírody. Po príchode do Žiliny som sa zvítal s Igorom, nasadli sme teda do elefantu smer Čadca. Pri kontrole sme sa stretli s otázkou vlakvedúceho, či sa ten lístok oplatí a či cestujeme po celom Slovensku. Po kladom stanovisku k jeho otázke sme vytiahli raňajky a čoskoro sa ocitáme v Čadci, kde sme museli hľadať neslávne známe Makovské nástupište, ktoré má „obľubu“ hlavne medzi domácimi. Prístup k nemu je ako po tankodrome, blatistá cestička s množstvom dier a kaluží vody. Po prestupe do bagety som sledoval výpravcu, ktorý z tohto nástupišťa zjavne tiež nie je nadšený, ale za tie roky si už zvykol. Cesta plynula po tejto krásnej trati rýchlo a čo nevidieť sme sa ocitli v Makove, kde sme si zvečnili bagetu aj so staničnou budovou.



813.023-9 „Dominika“ v Makove



Dominika s budovou stanice v Makove


Po menšej prehliadke stanice a bývalej výhrevne sme nasadli naspäť do vlaku, ktorým sme sa zviezli na konečnú, do stanice Čadca. Tu sme prestúpili na osobný vlak zo Žiliny smer Skalité-Serafínov tvoreným tiež jednotkou 671. V Skalitom som mal po prvý krát možnosť zazrieť poľské dvojičky ET 41. Po ostrom obrate v Serafínove sa vraciame priamym vlakom až do Žiliny, kde prestupujeme na osobný vlak s cieľovou stanicou Horní Lideč. Na vedľajšom nástupišti stál osobný vlak do Bratislavy vedený rušňom 362.006, ktorý je známy svojou inakosťou oproti ostatným rušňom tejto rady. Po zakúpení malého proviantu na cestu v staničnom bufete a medzištátneho (celkom zbytočného, nakoľko od Strelenky neprebieha kontrola lístkov) lístku medzi stanicami Strelenka- Horní Lideč sme nastúpili do nášho vlaku, keď sa v tej chvíli pokazilo HDV vedľajšieho osobáku. Vzhľadom na radenie vlaku klimatizovanými vozňami typu Bdteer nefungovala klimatizácia a tak postupne vlak naberal meškanie a náš vlak priberal nových a nových cestujúcich. Zrazu sa vlak naplnil takmer do posledného miesta a vo vedľajšej saune zostalo sedieť iba pár neoblomných cestujúcich. Po prestupe všetkých chtivých cestujúcich sme sa konečne pohli zo stanice. Pri žilinskom depe sme ešte zazreli cargácku 363, ktorá išla na pomoc osobnému vlaku do Bratislavy. To som ani len netušil, aká naháňačka sa začne... Po vykrižovaní sa s expresom 221 „Detvan“ smerujúceho z Prahy do Zvolena sme sa pohli z daždivej stanice Púchov, kde nás pri vchádzaní do prvého oblúku trate 125 predbehol už spomínaný osobný vlak číslo 3012 do Bratislavy. Pán majster išiel s vlakom svedomito, v snahe krátiť vzniknuté meškanie. Cesta plynula a každým zastavením sme sa ochudobnili o cestujúcich, až sme neskôr cestovali takmer úplne sami v celom vlaku. Po výstupe (a mojej prvej návšteve) v stanici Horní Lideč sme najprv navštívili staničnú budovu, kde sme si zobrali do zbierky zopár brožúrok Českých dráh. V stanici nás zaujala elektrická jednotka 460.018 smerujúca do Přerova a motorová jednotka 814.093 RegioNova smerujúca do Bylnice. Samozrejme, že mi to nedalo a obe súpravy vlakov som ihneď zvečnil.



460.018-5 s Os 3214 smerujúci do Přerova



814.093 RegioNova s Os 23219 do Bylnice


Po hodinke čakania sme sa pobrali osobným vlakom nazad do Púchova, kde sme chvíľku čakali na pár minút zmeškaný rýchlik 610 „Aupark“. Keďže bol piatok, vlak bol celkom plný, no voľné dvoj sedadlo sme predsa len našli vo vozni Bmpeer. Prechádzali sme popri rozostavanom koridore v okolí Ladiec, až sme o chvíľku zastavili v modernizáciou postihnutej stanici Trenčianska Teplá, kde sme si postáli kvôli obsadenej koľaji v našom smere. Po opustení stavebnej zóny cesta konečne naberala na rýchlosti a čo nevidieť sme boli v Piešťanoch, kde sme uvideli úsmevné prekvapenie. Na vedľajšej strane nástupišťa stál dôverne známy osobný vlak do Bratislavy, ktorý stále naberal na meškaní, pretože ho v každej možnej stanici nechali stáť dlhší čas. Po dorazení rýchlika do Bratislavy sme sa s úsmevom pozreli na svetelné tabule príchodov, na ktorých mal osobný vlak meškanie niečo nad 200 minút. Po zakúpení večere vo forme bagety sme nasadli do plného osobného vlaku smer Nové Zámky a hybaj domov.


22.7 – Lednické Rovne


Dlhší čas som váhal, či sa mám tejto jazdy s nádychom nostalgie zúčastniť aj ja, pretože túto trať, na ktorej už deviaty rok nepremáva osobný vlak, som ešte prejdenú nemal. V sobotu sa mi ozval kamarát Braňo, že sa na túto jazdu so mnou podujme a tak som v sobotu večer, 21.7 vyrazil rýchlikom 810 „Horehronec“ zo Šurian do Bratislavy, kde som prespal. Je niečo okolo piatej ráno, čo značí pomalé mobilizovanie sa a presun na hlavnú stanicu, na rýchlik 601 „Ružín“ do Trenčianskej Teplej. Čoskoro sa ocitáme na zastávke MHD, kde si kupujem rýchlo lístok a čakáme na linku 32, ktorá nás dovezie priamo na hlavnú stanicu. Tu nastupujeme do prázdneho rýchlika, do posledného vozňa typu Bmpeer. Popri rýchlej ceste sa pomaly začína štverať slnko vyššie a vyššie a začína čoraz viac piecť. Po odchode z Nového Mesta nad Váhom pozorujem situáciu v našom vozni, kde sme zostali sedieť úplne sami. To som veru v tomto rýchliku nikdy nezažil. Prechádzame novým tunelom Turecký vrch, čoskoro sa ocitáme v Trenčíne, kde vedľa nás stojí osobný vlak z Bratislavy do Žiliny vedený už pojazdnou 362.006 :-D. O niekoľko minút zastavujeme v Trenčianskej Teplej, kde vystupujeme a čakáme na púchovského hurvínka M 131.1443 do Lednických Rovní. Po zbadaní ľudí na nástupišti, kam mal vlak prísť som začal tušiť, že pôjdeme doslova natlačený jeden na druhom. Toto tušenie sa o niekoľko desiatok minút premenilo na tvrdú realitu. V hurvínkovi bolo plno už od Púchova, kde mal vlak východziu stanicu. Po malej chvíľke sa vynoril spoza obce dav ľudí, ktorý smeroval z prípojnej električky TREŽ 411.903 taktiež na púť. Natlačili sme sa teda do súpravy a sledovali sme trať do Nemšovej a následne do Lednických Rovní. Na tejto trati bol veľký záujem cestujúcich o túto jazdu, čo svedčilo aj o konečne plnosti vlaku, kde sme sa tlačili ako v konzerve. Po šťastnom príchode na konečnú stanicu sme pomaly vystúpili, nalapali čerstvý vzduch a urobili zopár fotografií vlaku.



Fotografia hurvínka krátko po vystúpení



Hurvínek zachytený so staničnou budovou v Lednických Rovniach



Záber na M 131.1443 so staničnou budovou ešte raz...



...a už bez staničnej budovy


Po zhotovení fotiek sme teda opustili stanicu a boli sme si v miestom supermarkete kúpiť niečo pod zub. Popri raňajkovaní sme ešte sledovali zábavnú dopravnú situáciu na preplnenom kruhovom objazde, kde si popri nervóznych vodičoch a zápche sebavedomo dve babky tlačili bicykle. Zbehli sme ešte na kofolu do miestneho podniku a odtiaľ sme si to namierili priamo po trati na vedľajšiu zastávku Horovce. Tu sme prečkali čas do príchodu hurvínka, do ktorého sme sa napchali už pomerne ľahšie, ako pri ceste do Rovní.



M 131.1443 prichádza k zastávke Horovce


Ihneď po vystúpení v Trenčianskej Teplej fotografujeme zaskakujúci prievidzský motor 810.624 smer Horné Srnie, ktorý stál kúsok od nášho prívesného vozňa.



Prievidzský motor 810.624-7 na výpomoci v Trenčianskej Teplej, pripravený na výkon do Horného Srnia ako Os 3880


Z peróna ešte pozorujeme robotníkov pri modernizácii stanice a vyrážame na zastávku Trenčianska Teplá obec pozrieť električku. Tu nastala ďalšia nepríjemná situácia, keď majiteľ odstavil svoje motorové vozidlo takmer do koľajiska električky. Nechýbalo veľa a električka by traťou neprešla, alebo by utrpelo auto odtrhnutým spätným zrkadlom.




Električka 411.903-8 odchádza zo zastávky Trenčianska Teplá obec do Trenčianskych Teplíc


Po druhom osviežení sa v miestnom podniku veľkou kofolou mierime na stanicu, kde nastupujeme do plného rýchlika 606 „Liptov“ smer Bratislava. V našom hlavnom meste sa lúčim s Braňom a ja prestupujem na rýchlik 875 „Štúrovčan“ do Nových Zámkov.


25.7 – Trstená

Deň skončenia platnosti sieťového lístka sa neúprosne blížil a tak som dumal, na ktoré zvyšné mnou neprejdené trate sa ešte pozriem. Zvolil som si teda jednu z oravských lokálok, trať č. 181 Kraľovany- Trstená. Tento výlet som absolvoval spolu s Igorom a Andrejom, s ktorými sme sa vybrali na rýchlik 872 „Štúrovčan“, následne osobným vlakom do Trnavy a odtiaľ na rýchliku 601 do Kraľovian. Hneď po príchode do Trnavy nás zastihlo nepríjemné prekvapenie a to asi 40 minútové meškanie nášho rýchlika pre poruchu HDV. Keď som na konečne prichádzajúcom vlaku zazrel gorilu, sa moje zneistenie prísť do Kraľovian tak, aby sme stíhali osobný vlak do Trstenej zväčšilo. Cesta ubiehala v poloprázdnom vlaku tento krát pomaly, meškanie sa v jednom kuse zvyšovalo a čo sa neskôr ukázalo, moje obavy sa bohužiaľ naplnili. Vlak do Trstenej nám ušiel a tak nám po menšej prestrelke s výpravcom nezostávalo nič iné, ako si počkať hodinu a pol na ďalší vlak. Doma som bol namiesto o siedmej až o pol jedenástej. Skvelý pocit... Po dlhom čakaní v Kraľovanoch sme konečne nastúpili do pristavenej 811 smer Trstená. Cesta touto lokálkou ubieha extrémne pomaly, keďže najvyššia rýchlosť na trati dosahuje 50km/h. Po dvoch hodinách na tejto tratí celý bez seba vystupujem v Trstenej, kde fotím posunujúcu 811 na Kraľovanskom zhlaví.



811.027-2 pri obiehaní prívesného vozňa na Kraľovanskom zhlaví


Po tejto fotografii odchádzame hľadať potraviny do centra mesta, keďže sme od rána skoro nič nejedli. Po vykúpení oddelenia s pečivom už konečne sýty odchádzame na stanicu, kde fotografujeme súpravu osobného vlaku domov a následne komponujeme do záberu aj obďaleč stojacu bardotku 751.204 pri skladisku. Škoda, že posunovať začala až po našom odchode...



Súprava pripravená na odchod ako Os 7914



Ešte záber so spiacou 751.204 a nastupujeme


V Dlhej nad Oravou križujeme s bagetou smer Trstená a vydávame sa na zvyšné kilometre až na konečnú stanicu.



913.041-7 ako Os 7913 v Dlhej nad Oravou


V Kraľovanoch čakáme na osobný vlak do Vrútok, kde pozeráme na prechádzajúcu 381.001 vracajúcu sa zo skúšobných jázd na Štrbskej rampe s nákladnými vozňami. Po príchode expresu Detvan z Prahy nastupujeme do tohto plného vlaku, kde si sadáme do vozňa typu BDshmeer. Za Martinom nás z tohto vozňa vlakvedúca vyhadzuje, že do 8 miestneho kupé musí usadiť matku s jedným dieťaťom. Nahnevaný si teda presadáme do ďalšieho vozňa, kde debatujeme až po Banskú Bystricu. Tu čakáme na Horehronca, ktorým sa presúvame domov.

1.8 – Spišské Podhradie

Mojim posledným výletom na sieťový lístok bola návšteva lokálky do Spišského Podhradia, na ktorej od decembra nemajú jazdiť žiadne osobné vlaky. Preto som sa zmobilizoval, dohodol sa s Mathulom a 31.7 sme cestovali nočným rýchlikom 615 „Zemplín“ na Spiš. Na naše počudovanie a šťastie zároveň je rýchlik pristavený už pred príchodom Horehronca, takže si sadáme do jediného klimatizovaného vozňa typu Beer v súprave. Zostáva nám niečo viac ako hodinka do odchodu a vlak sa pomaly začína plniť cestujúcimi. Vo vlaku sme si ako inak dopriali aj spánok a tak pol hodinku po štvrtej hodine rannej vystupujeme v chladnom Poprade, kde prestupujeme na rýchlik 761 „Poprad“ do Margecian, nakoľko máme ešte dosť času k odchodu nášho osobáku do Podhradia. V Margecanoch po chvíľke čakania a sledovania štartu favorita 731 nastupujeme na osobný vlak do Spišských Vlách, ktorý je tvorený vozňami typu Bdteer. V 5-vozňovej súprave bolo funkčných iba zopár dverí a tak sa vlak stal pre cestujúcich nepríjemným bludiskom. Vlakvedúca musela brať ohľad na zmätených cestujúcich a tak si overovala, či vo vlaku niekto nechcene nezostal. Roky som nevedel natrafiť na motor 812.008 „Ice DeLuxe“, no našťastie sa mi to práve v tento deň splnilo, keďže bol nasadený na trať do Spišského Podhradia. Pri nastupovaní nás zastavuje rušňovodič, ktorý je zároveň aj vlakvedúci (na trati funguje Samoobslužný výpravný systém) s otázkou „Chlopi, listky mame?“ a po kladnom stanovisku „Jasné, celosieťové“ si sadáme do voľnej štvorky v motoráku. Krabička sa čoskoro pohla a tak sme cestovali v „hojnom“ počte 6 kusov až na konečnú. Na jednu stranu sa pri počte cestujúcich nečudujem, prečo je trať nerentabilná, no zároveň je neprípojná na akékoľvek rýchliky a aj osobné vlaky. Hneď po tejto myšlienke som si uvedomil, že sme vlastne na Slovensku, kde nemôže fungovať nič pre ľudí. Po vystúpení v konečnej stanici sme si neodpustili fotografie motoráku v stanici a záber na Spišský hrad s vychádzajúcim slnkom.



Prvá fotografia LUXky s prvými lúčmi vychádzajúceho slnka




Druhá fotografia z kúsok iného uhla



Krabička s budovou stanice Spišské Podhradie



Spišský hrad s prvými lúčmi vychádzajúceho slnka


Po zhotovení fotiek sme sa presunuli do neďalekého centra obce, kde sme si nakúpili raňajky v miestnych potravinách a prezreli si centrum. Život v obci sa pomaly prebúdzal, slnko stúpalo vyššie ako aj teplota a čas sa neúprosne krátil. Vydali sme sa teda naspäť na stanicu, kde sme sa naraňajkovali, odfotili ešte raz motorák spredu a nastúpili doň.



Ešte posledný záber v tejto malebnej staničke a ide sa...


Po krátkej ceste do Vlách, ktorú som celú prespal, fotografujeme ešte krabičku pred jej cestou do Spišského Podhradia.



Rozlúčková fotografia s ex-novozámockým motorákom v Spišských Vlachoch


Vo Vlachoch prestúpili na osobák do Popradu a následne v Poprade na bájny zmeškaný rýchlik 604 „Dargov“. Mne výlet na túto lokálku nestačil a preto som si zaumienil, že navštívim ešte Horné Srnie a trať Trenčín- Chynorany. A tak sa aj stalo, v Trenčianskej Teplej som vystúpil, no Mathulo pokračoval vo svojej ceste do Trenčína, kde bol pozrieť historické centrum. Náladu mi vylepšila teplanská mandarínka 811.008 v novom oranžovom laku. Vonku panovalo čoraz väčšie teplo až zo mňa v krabičke na Horné Srnie doslova tieklo. Niekde popri ceste pozorujem fotografa Lofofora, ktorého pozdravujem :papa: . Cesta pri týchto horúčavách ubiehala pomaly a pre to som sa modlil, nech som čo najskôr doma. Po dlhej ceste z Trenčína do Chynorian som prestúpil do osobného vlaku smer Nové Zámky, ktorým som cestoval takmer tri hodiny. Na tú vzdialenosť je to neskutočný čas. Domov som prišiel okolo šiestej poobede unavený a šťastný z výletu.

Fakty z prvej časti:
Precestované nové trate: ŽSR 124 Trenčianska Teplá - Lednické Rovne, ŽSR 125 Púchov - Horní Lideč, ŽSR 128 Čadca - Makov, ŽSR 129 Čadca - Skalité-Serafínov, ŽSR 167 Rožňava- Dobšiná, ŽSR 181 Kraľovany- Trstená, ŽSR 187 Spišské Vlachy- Spišské Podhradie

Počet precestovaných kilometrov: 4410km (započítané aj v článku nespomenuté menšie výlety)


Gratulujem vám, ak ste sa popri čítaní dlhého textu dostali až sem, na koniec článku. Verím, že sa vám táto séria článkov páčila a ďakujem vám za pozornosť. Už čoskoro prichystám článok z Českej republiky, konkrétne z Juhomoravského kraja, kde som navštívil Brno, Staré Město u Uherského Hradiště či rakúsky Retz.


Autor: Marek Halás

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
lajos
Zaslaný: 29.10.2012 8:02  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 12653
 Re: Letné cesty so SLOVAKom II.
Hezky a docela vtipně napsaný cestopis :super2:
Moc se mi líbí ty časně ranní snímky ze Spišského Podhradia - "krváky".
A vlastně až z jiných fotek vidím, jak vypadá, když svítí sluníčko v Makově nebo Lednických Rovních a to ještě po ránu. Mne tam při cestování většinou provázely mraky.
No, jenom jezděte a poznávejte, dokud je možnost. Konec starého GVD se rychle blíží, dny se krátí, listí padá a počasí celkově horší, k tomu posun času - všechno hraje proti :emo38:
Maros21
Zaslaný: 29.10.2012 14:49  
Založený: 29.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 1319
 Re: Letné cesty so SLOVAKom II.
Marečku, vynikajúco si to napísal, chválim Ťa :super2: Podať tak obsiahly report, to si žiada svoj čas. Takisto fotografie veľmi príjemne ilustrujú túto cestu, a zároveň, vnímavý čitateľ si nemôže odpustiť poznámku - či už ju vysloví nahlas, ako ja teraz, alebo len mlčky pod stolom zalomí rukami - kde to sme, ľudia, cestovať z Chynorian do Zámkov toľké časy? Kde to sme, nemať prípoj na vlak do Spišského Podhradia? ja to jednostaj hovorím, je to vedomá likvidácia železničnej dopravy na Slovensku. Osobnej. O tej nákladnej ani nehovorím. Nebol by taký problém nechať zastaviť 1-2 páry rýchlikov (ráno a poobede) vo Vlachoch, spraviť prípoje a by sme videli, či by jedna mašinka vôbec stačila.

Marek, ešte raz vďaka :super1:
Reluk
Zaslaný: 29.10.2012 20:31  
Založený: 16.07.2010
Miesto: Palárikovo
Príspevkov: 2663
 Re: Letné cesty so SLOVAKom II.
Pekne podaný článok :super2: :emo37:
XxXcompany
Zaslaný: 29.10.2012 21:01  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Letné cesty so SLOVAKom II.
Fakt podarený článok ! :super2: :number one:
Maarek
Zaslaný: 29.10.2012 23:22  
Spolupracovník
Založený: 25.06.2010
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 4322
 Re: Letné cesty so SLOVAKom II.
Ďakujem vám veľmi pekne za pozitívne ohlasy a som rád,že vás môj článok oslovil :klanacka:
lofofor
Zaslaný: 29.10.2012 23:50  
Založený: 05.07.2010
Miesto: NM
Príspevkov: 3124
 Re: Letné cesty so SLOVAKom II.
ďakujem za pozdrav :kvetinka: trošku som zneistel, kde som vlastne 1.8. fotil, ale potom mi to rýchlo došlo :-D kto by to bol povedal, že na seba natrafíme akurát na štreke do Chynorian :))

článok je samozrejme naozaj skvelý! mám rád tieto reportáže s rôznymi cestovateľskými postrehmi. musel si vynaložiť naozaj veľa úsilia, aby sa to všetko podarilo. navyše takmer všetky trate spomínané v reportáži som počas leta tiež navštívil, takže ma to bavilo o to viac! makovské nástupište je fakt unikát, to som neveril vlastným očiam...

do Veľkých Kapušian si sa inak nedostal?
Maarek
Zaslaný: 31.10.2012 0:11  
Spolupracovník
Založený: 25.06.2010
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 4322
 Re: Letné cesty so SLOVAKom II.
Ďakujem a som rád,že sa Ti článok páčil :kvetinka: Do Kapušian som sa bohužiaľ dostať nestihol,čo je na škodu veci,lebo už nemám veľa času :ruky:
cas


Móric
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 34 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 34

Viac ...