Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Najnovšie príspevky
« 1 ... 114 115 116 (117) 118 119 120 ... 123 »

Šesťnápravové rušne radu 773

30.11.2009 0:00 (2915 Zobrazení)
 
Prvá kapitola prevádzky uzavretá... II.

Prešiel týždeň a my sa vraciame k rozprávaniu o rušňoch 773. V nasledujúcich dvoch dieloch si v stručnosti priblížime niektoré základné prevádzkové údaje zo „životopisu“ každého stroja. Naša snaha bola spracovať údaje o uvedení do prevádzky a definitívneho odstavenia rušňov, aby vznikol ucelený a možno povedať uzavretý dokument ich prevádzky na normálnom rozchode. Takto sa dostávame k prvým piatim rušňom 773.001 až 773.005.
Autor: Railtrains.sk  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 2
 

Vo štvorici na Westbahne alebo 70 vlakov za 7 hodín... (1.časť)

27.11.2009 0:00 (1581 Zobrazení)
 
Poznáte to určite, každodenný zhon, pracovné povinnosti a čas, ktorý stojí proti nám. V takýchto podmienkach si dať stretnutie, aby to termínovo vyhovovalo každému, býva naozaj ťažké, ale keď sa chce, podarí sa nakoniec naozaj všetko. Bolo to aj v našom prípade, stretnutí dlhoročných priateľov a fanúšikov železníc – Pala, Jana, Richardina a Jara. V Bratislave mi často zamávali na pozdrav z Karosy či Ikarusu a nasledovala vždy otázka : „Tak kedy sa vyberieme niekde fotiť ?“ Bol to naozaj otáznik a tak to nakoniec vyriešil Jaro, ktorý povedal definitívny termín – sobota 21.novembra 2009.
 

Testovanie ETCS na trati Bratislava Rača – Nové Mesto n./V. rušňom 1116.003

24.11.2009 23:00 (2740 Zobrazení)
 
Aktualizované z Nového Mesta nad Váhom
Počas tohto týždňa prebiehajú v traťovom úseku Bratislava Rača – Nové Mesto nad Váhom už tretie testovacie jazdy pre overenie správnej funkcie zabezpečovacieho systému ETCS , ktorý je v danom úseku nainštalovaný.Spomínané testovacie jazdy je možné previesť len vozidlom ktoré je vybavené mobilnou časťou vlakového zabezpečovača ETCS.Na Slovensku doposiaľ nie je k dispozícií žiadne HDV , ktoré by bolo vybavené mobilnou časťou ETCS a preto si musí správca infraštruktúry /ŽSR/ vozidlá s takýmto vlakovým zabezpečovačom požičiavať od okolitých železničných správ /MÁV,OBB/ ,ktoré majú uvedené vozidlo k dispozícií.
Autor: Taurus  |  Rubrika: Z tratí ŽSR a SŽDC  |  Komentáre
 

Šesťnápravové rušne radu 773

23.11.2009 0:00 (4015 Zobrazení)
 
Prvá kapitola prevádzky uzavretá... I.

Patrili k samozrejmosti prevádzky nákladných vlakov zo Zvolena do Vrútok, Fiľakova, Prievidze či Plešivca, ako aj postrkoch zo Zvolena a Lovinobane na Kriváň, či z Banskej Bystrice na Čremošné. Mali, možno povedať, pomarančový náter, ale túto legendárnu prezývku nikdy nedostali. Áno, hovoríme o šesťnápravových rušňoch označenia 773, ktoré nenápadne a v tichosti opustili trate v okolí Zvolena a postupne sa odstavili za brány ŽOS Zvolen. Vyzerá to tak, že sa na náročné horské trate v uvedených končinách už nevrátia a vlastne tu uzavreli svoju prvú kapitolu prevádzky...
Autor: Railtrains.sk  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 6
 

5 rokov po...

20.11.2009 0:00 (2650 Zobrazení)
 
Bol to pre mňa bežný pracovný deň. V kalendári bol dátum 19.11.2004 a nič nenasvedčovalo tomu, že sa smutne zapíše do dejín života v našich veľhorách – Vysokých Tatrách... Počúvam rádio a z pracovného stereotypu ma trošku vytrhla správa o počasí a predpovede na silný nárazový vietor, ktorý na hrebeňoch Tatier bude prechádzať do víchrice. Pomyslel som si, padne znova niekoľko suchých stromov a život ide ďalej...nevedel som však, ako som sa v tejto chvíli mýlil a že pohľady na Tatranské osady a železnice ukryté v smrekových lesoch budem už len spomínať...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 1
 

Albatros 498.104 opäť v prevádzke!

17.11.2009 22:53 (4645 Zobrazení)
 
Na 17.novembra 2009 bola po viac ako trojročnej rozsiahlej hlavnej oprave plánovaná skúšobná jazda parného rušňa 498.104. Keď bol v apríli 2006 albatros prepravovaný do Vrútok na vykonanie hlavnej opravy , ozývali sa hlasy skeptikov , ktoré neverili , že členovia Albatros klubu dokážu sami zafinancovať a zrealizovať túto náročnú hlavnú opravu .Priznám sa , že aj ja som tak trošku patril k tým skeptikom .
Autor: Railtrains.sk  |  Rubrika: Z tratí ŽSR a SŽDC  |  Komentárov: 4
 

Ukončenie modernizácie trate Šatov – Znojmo

16.11.2009 0:00 (3821 Zobrazení)
 
V októbri 2009 bola po osemnástich mesiacoch ukončená rekonštrukcia traťového úseku Šatov – Znojmo /trať ČD 248 Znojmo – Retz OBB/.Modernizácia 12 kilometrového úseku trate spočívala v elektrifikácií úseku napájacím systémom OBB 15kV 16 2/3Hz a rekonštrukcií traťového zvršku spolu s mostnými objektmi , vďaka čomu sa zvýšila maximálna rýchlosť ma 90km/h. Vďaka tejto rekonštrukcií má tento úsek zvýšenú priestorovú priechodnosť a vyššiu zaťažiteľnosť /trieda D4/.
Autor: Taurus  |  Rubrika: Z tratí ŽSR a SŽDC  |  Komentáre
 

Vzpomínka na stejnosměrnou vyšebrodskou derniéru

13.11.2009 0:00 (1633 Zobrazení)
 
Chladná rána a žloutnoucí listí připomněla jednu zajímavou událost podzimu 2003, kdy skončila téměř stoletá kapitola v historii trati SŽDC/ČD Rybník – Lipno. Původní Vyšebrodská elektrická místní dráha vznikla v roce 1911 z popudu majitele loučovické papírny a řádu podnikavých cisterciáckých mnichů z vyšebrodského kláštera. Hlavním důvodem byla efektivní přeprava dřeva, papíru a buničiny z Horního Povltaví k železnici České Budějovice – Linec.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentáre
 

151 schodov, alebo, ako som dodržal sľub...

11.11.2009 0:00 (1629 Zobrazení)
 
Každý raz máme v živote ten svoj deň, keď sa všetko pokazí. Zaspievame si pesničku „..keď to nejde, tak to nejde...“ a nadávky či slzy sú nám zbytočné. Ja som pred dvoma mesiacmi mal tiež jeden takýto deň, ráno mi pri aute vypadol mobil – rozbil sa, na obed som vyťahoval fotoaparát z brašne tak šikovne, že mi vypadol teleobjektív – pokazil sa a večer...no, škoda hovoriť, začal mi fotoaparát „hrkotať“. Poviem otvorene, bál som sa ísť večer spať, aby to nebolo na vždy...
Autor: Palo  |  Rubrika: Z tratí ŽSR a SŽDC  |  Komentárov: 2
 

„Snehulienka“ v krajine obmedzených možností.

08.11.2009 21:26 (2253 Zobrazení)
 
Ak sa pozrieme spätne na začiatky podnikania súkromných spoločností v zabezpečovaní nákladnej železničnej dopravy na Slovensku a zameriame sa na rušne , ktoré prostredníctvom ktorých zabezpečovali vozbu tak sa nám vynoria v pamäti len rušne pochádzajúce z bývalého Československa.
Autor: Taurus  |  Rubrika: Z tratí ŽSR a SŽDC  |  Komentáre
 

Májové testy Railjetu na ŽZO Cerhenice.

06.11.2009 0:00 (1174 Zobrazení)
 
Dňa 11.5.2009 bola na Železničný skúšobný okruh do českých Cerheníc prepravená najmodernejší rýchlovlak rakúskeho národného dopravcu OBB.V odbornej tlači , ale aj na internete sa určite objavilo veľa informácií a fotografií z tejto pre železničného fanúšika nepochybne zaujímavej akcie , no my sa Vám pokúsime s odstupom času priniesť trošku netradičný pohľad aj do zákulisia skúšobných jázd..
Autor: Taurus  |  Rubrika: Zaujímavosti  |  Komentárov: 1
 

Trvalo zapísané v histórií elektrifikácie železníc…

04.11.2009 0:00 (5425 Zobrazení)
 
Stretávame sa s nimi denne a sú to vlastne na pohľad obyčajné rušne. Až keď sa človek trošku zamyslí zistí, že to nemusí byť úplne pravda a číslo rušňa, na ktoré sa práve pozerá, skrýva predsa len v sebe niečo výnimočné, nezabudnuteľné, ojedinelé...Byť prvý znamená vždy veľa a platí to aj na železnici. Čo sa tak trošku, ale naozaj len opatrne pozrieť na históriu elektrifikácie železníc striedavým systémom 25 KV 50 Hz na Slovensku a vlastne rušne, ktoré viezli prvé, slávnostné elektrické vlaky.
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Stroje, ktoré nás opustili

02.11.2009 0:00 (4422 Zobrazení)
 
Ako ste si určite všimli v našich rubrikách, minulý mesiac nás opustili niektoré stroje, ktoré už dlhšie dobu stáli odstavené v žilinskom depe čakajúc na svoj ďalší osud. Čo možno nik nechcel, skončili pod plameňom autogénu. My si v tomto článku pripomenieme časy ich plnej prevádzky, ako aj posledné minúty ich železničného života.
Autor: Railtrains.sk  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 1
 

Jano v krajine zázrakov... III.

01.11.2009 0:00 (1081 Zobrazení)
 
.......alebo jednokoľajnicová nadzemná železnica mesta Dubaj
Výstavba začala v marci 2006 a bola aj keď s meškaním ukončená v júli 2008. Predchádzalo tomu 3 roky plánovania a vyše 50 podrobných štúdii, kde sa posudzovali okrem iných kritérií aj možné vplyvy gigantického projektu na udržanie ekologickej rovnováhy či minimalizáciu negatívnych vplyvov na život miestnych obyvateľov. Celý projekt sa má dokončiť za dva roky. Zatiaľ je v prevádzke pre cestujúcich trasa v dĺžke 5,45 km. Dňa 30.4.2009 bol spustený a daný do prevádzky verejný tranzitný systém jednokoľajnicovej nadzemnej železnice ako prvý železničný systém v celých emirátoch, v Perzskom zálive a na Blízkom východe. Spája mesto Dubaj s umelým ostrovom Palm Jumeirah Island.
Autor: jano  |  Rubrika: Zaujímavosti  |  Komentáre
 

Přechod Břeclav – Kúty

30.10.2009 12:24 (3568 Zobrazení)
 
5. zastavení

Po předchozí sérii „spících“ železničních přechodů mezi ČR a SR je na řadě frekventovaný přechod Břeclav – Kúty. Vytížený pro svoji polohu, i proto, že část výkonů utlumených tratí kdysi přešla na jeho bedra.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 5
 
« 1 ... 114 115 116 (117) 118 119 120 ... 123 »
cas


Paulína
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 26 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 26

Viac ...