Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotoprofil
« 1 ... 11 12 13 (14) 15 »

Šesťnápravové rušne radu 773

23.11.2009 0:00 (4163 Zobrazení)
 
Prvá kapitola prevádzky uzavretá... I.

Patrili k samozrejmosti prevádzky nákladných vlakov zo Zvolena do Vrútok, Fiľakova, Prievidze či Plešivca, ako aj postrkoch zo Zvolena a Lovinobane na Kriváň, či z Banskej Bystrice na Čremošné. Mali, možno povedať, pomarančový náter, ale túto legendárnu prezývku nikdy nedostali. Áno, hovoríme o šesťnápravových rušňoch označenia 773, ktoré nenápadne a v tichosti opustili trate v okolí Zvolena a postupne sa odstavili za brány ŽOS Zvolen. Vyzerá to tak, že sa na náročné horské trate v uvedených končinách už nevrátia a vlastne tu uzavreli svoju prvú kapitolu prevádzky...
Autor: Railtrains.sk  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 6
 

Stroje, ktoré nás opustili

02.11.2009 0:00 (4523 Zobrazení)
 
Ako ste si určite všimli v našich rubrikách, minulý mesiac nás opustili niektoré stroje, ktoré už dlhšie dobu stáli odstavené v žilinskom depe čakajúc na svoj ďalší osud. Čo možno nik nechcel, skončili pod plameňom autogénu. My si v tomto článku pripomenieme časy ich plnej prevádzky, ako aj posledné minúty ich železničného života.
Autor: Railtrains.sk  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 1
 

Motorový rušeň 756.003-0

23.10.2009 0:00 (1874 Zobrazení)
 
Ako sme Vás už informovali v rubrike „Obrazové aktuality“, na trate sa dostáva v poradí už tretí stroj 756, inventárneho čísla 003. Tento v stredu, dňa 14.10.2009 pred 16-tou hodinou vykonal skúšobnú jazdu spoločne so 756.002 železničného dopravcu Cargo na trase Zvolen - Lučenec a späť ako vlak 73391 / 73390. Pozrime sa teda v stručnosti slovom i obrazom, čo sa skrýva pod označením 756.003-0 ...
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 4
 

Ktorý je najkrajší? (II.)

12.10.2009 0:10 (3094 Zobrazení)
 
Nevieme ani ako, ale máme za sebou ďalších sedem dní a tak, ako sme Vám sľúbili, milí železniční fanúšikovia, nastal čas, aby sme dokončili prehliadku náterov rušňov 754 a samotnú všeobecnú históriu „unifikovaných“ náterov bývalej železničnej správy ČSD, dnes ČD a spoločnosti ZSSK.
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 7
 

Ktorý je najkrajší? (I.)

05.10.2009 0:10 (4097 Zobrazení)
 
Po dlhoročných potulkách pri tratiach Slovenska a českých krajín, ako aj sledovaním železničných „webov“ je jasné, že medzi najpopulárnejšie motorové rušne sa zaradili aj elegantné stroje, ktoré poznáme pod familiárnym názvom „okuliarnik“. Ich popularita kladne vzrástla aj, možno povedať, výnimočnými farebnými kombináciami, ktorých je naozaj veľa. Keď je k nim trvalo spojená vzorná údržba rušňovej skrine, tak je takéto rušne radosť fotografovať a nikto z nás neľutuje dlhé hodiny strávené pri trati či v staniciach pri čakaní na ne. Z týchto samozrejmých dôvodov sa naskytla otázka „Ktorý je najkrajší ?“
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 2
 

Cesta do neznáma...

21.09.2009 0:10 (1741 Zobrazení)
 
...alebo potulky v kraji plzeňského piva.

Jediný krát v živote, bolo to ešte za mojich školských čias, som prechádzal cez stanicu Plzeň Gottwaldovo nádraží. Cestoval som lôžkovým vagónom do Paríža, ktorý bol zaradený v tom čase legendárnom, dnes už len v starších filmoch uvádzaným expresom „Západní expres“ Praha – Paríž. Sledoval som so zatajeným dychom, ako medzi stanicami Praha a Plzeň vezú plzeňské rušne T 478.4060 + 4057 dlhý vlakový „had“ zložený z vozňov ČSD, DB a SNCF, na ktorom sa v Plzni vymenili za plecháč S 499.0201...Od tejto cesty ubehlo veru viac ako 25 rokov, keď som dostal ponuku od kamaráta Miša, či by som sa nešiel s ním, v rámci jeho služobnej cesty, odviesť opäť do týchto končín. Nebolo ma treba prehovárať a bol som úprimne rád, že sa do týchto končín môžem vybrať opäť.
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 2
 

Dovolenka v Prahe... (časť druhá – Mimo hlavního nádraží...)

04.09.2009 0:10 (2057 Zobrazení)
 
Prešiel týždeň a sme tu opäť s malým rozprávaním, ako som strávil dovolenku v Prahe. Po návšteve hlavního nádraží sa mi časovo trošku podarilo dostať aj na iné miesta, ako napríklad na známe Masarykovo nádraží, Holešovice, Vršovice, Smíchov či Klánovice. Musím poznamenať, že aj tu som sa stretol s určitými obmedzeniami vlakovej dopravy, hlavne v súvislosti s výstavbou tunela Blanka a s tým spojeným obmedzením, resp. dočasným zastavením vlakovej dopravy v úseku Praha Dejvice – Masarykovo nádraží, kde vlaky končili svoju cestu zo Smeru Hostivice, Rakovník, v provizórne vybudovanej zastávke Praha Gymnazijní...Práve z nej som sa vybral na malý rodinný výlet do železničného múzea ČD v Lužnej u Rakovníka, kam to vlakom trvá niečo cez hodinku.
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 2
 

Dovolenka v Prahe... (časť prvá – Praha Hlavní nádraží)

28.08.2009 1:00 (2637 Zobrazení)
 
PRAHA – Stovežatá, Matka zeme koruny Českej, Hlavné mesto Českej republiky, Krásavica na Vltave, Mesto výborného piva, Mesto historických a kultúrnych pamiatok, Raj fanúšikov MHD a železníc...čiste, zaujímavé a krásne mesto, v ktorom som tento rok po prvý krát strávil spoločne s rodinou zaujímavý a krásny týždenný pobyt. Porušil som takto dlhoročnú tradíciu dovoleniek vo Vysokých Tatrách a ak mám byť úprimný, neľutujem to, práve naopak, odchádzal som z nej plný zážitkov a pekných dojmov so slovami „O rok dovidenia Stovežatá...“
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 7
 

121.068 včera a dnes ...

26.08.2009 1:00 (1924 Zobrazení)
 
Stroj 121.068 patril k flotile „skútrov“, ktoré dlhé roky slúžili v rušňovom depe Žilina. Po odpredaní 12 kusov slovenských rušňov rady 121 do Poľska sa tak tieto stroje, vrátane „šesťdesiatosmičky“, úplne vytratili z našich tratí. Na Slovensku tak ostal jediný zástupca tejto rady – 121.004 slúžiaci Slovenskej Železničnej Dopravnej Spoločnosti (SŽDS). 121.068 sa však po určitom čase vrátil, zmenil sa však na nepoznanie ...
Autor: Palo499  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 2
 

1979 – 2009 Rušne 754 oslavujú 30 rokov prevádzky !

21.08.2009 1:00 (3347 Zobrazení)
 
Časť tretia : fotoarchív rušňov 754.052 - 085

Posledným, tretím dielom, uzatvárame malé obhliadnutie za rušňami 754. V ňom sú sústredené fotografie zostávajúcich strojov, ktoré na svoje okrúhle výročie prevádzky si musia ešte niekoľko mesiacov počať. Nakoľko sme považovali za vhodné, aby rodina „štvoriek“ bola po hromade, prinášame aj ich fotografie.
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 7
 

Elektrický rušeň 141.001- 8 / E 499.1001

19.08.2009 1:00 (1876 Zobrazení)
 
Počas tohtoročnej dovolenky v Prahe, ktorá sa po prvý krát zamenila za tradičný pobyt vo Vysokých Tatrách, som si povedal, že ak bude pri mne stáť trošku šťastie, tak sa mi podarí, aspoň v rušňovom depe vo Vršoviciach, stretnúť legendárnu bobinu 141.001-8, pôvodného označenia E 499.101. No, ak mám byť úprimný, šťastie sa ku mne naklonilo neočakávane v maximálnej miere a tak som túto krásavicu mohol obdivovať nielen na odstavnej koľaji v rušňovom depe, ale aj na “prieťahoch“ osobných vlakových súprav v obvode pražských spojek medzi Hlavním a odstavním nádražím Jih.
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentáre
 

1979 – 2009 Rušne 754 oslavujú 30 rokov prevádzky !

14.08.2009 1:00 (4460 Zobrazení)
 
Časť druhá : fotoarchív rušňov 754.003 - 036

V druhom diely spomienky na tridsať ročnú prevádzku rušňov 754, si fotograficky priblížime tie rušne, ktoré „tridsiatku“ oslavujú v tomto roku, teda stroje 754.003 až 036.
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 3
 

1979 – 2009 Rušne 754 oslavujú 30 rokov prevádzky !

07.08.2009 1:00 (3711 Zobrazení)
 
Časť prvá : stručný pohľad do histórie

V tomto roku si v tichosti pripomínajú rušne, ktoré poznáme pod prezývkou „okuliarnik“ či „štvorka“, 30 rokov od chvíle, kedy začali jazdiť po slovenských tratiach. Ich výroba bola vykonaná v rokoch 1978 – 1980 ako výrobný typ 1435 Bó Bó 2000 v podniku ČKD Praha. Základom sa stali dva prototypy, po ktorých boli vyrobené rušne T 478.4003 až 4086, viac strojov z dôvodu požiaru podniku ČKD – naftové motory nebolo vyrobených a uprednostnené boli exportné dodávky. Okrúhlu „tridsiatku“ oslavujú na Slovensku zatiaľ len stroje po číslo 754.036, zostávajúce, od čísla 754.052 si musia počkať do budúceho roka.
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentáre
 

Slavnosti Pernštejnského panství (III.)

10.07.2009 1:00 (1676 Zobrazení)
 
aneb Jde to i bez páry


Poslední den letošních Slavností Pernštejnského panství – sváteční pondělek 6. VII. 2009 – se nesl ve znamení výhradně historických motorových lokomotiv a vozů, nasazených na pravidelné i mimořádné vlaky na trati č. 251 Tišnov – Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou. Hlavní slovo měly hýčkané muzejní lokomotivy dnešní řady 735, původně T 466.0.
Autor: lajos  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 1
 

Slavnosti Pernštejnského panství 2009 II.diel

08.07.2009 0:00 (1573 Zobrazení)
 
Festival motorovej trakcie alebo – ako jazdil „Pišta“ T 466.0253...


V druhej časti reportáže zo železničnej trate Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou, spojenú so Slávnosťami Pernštejského panstva 2009, je venovaná známemu rušňu T 466.0253, ktorý urobil fanúšikom železníc nielen radosť, ale aj jedno prekvapenie...
Autor: Palo  |  Rubrika: Fotoprofil  |  Komentárov: 2
 
« 1 ... 11 12 13 (14) 15 »
cas


Agnesa
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 20 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 20

Viac ...