Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > História a spomienky
« 1 ... 12 13 14 (15) 16 »

Čo bolo, to bolo... Dnes z trate Lovinobaňa – Kriváň.

03.09.2010 0:00 (3025 Zobrazení)
 
Vždy keď chodím za kamarátom Janom do Tomášoviec, tak už nejaké to desaťročie patrí k tradícií naše zastavenie na dvojkoľajnej trati z Lovinobane do Kriváňa. Teraz, pri pohľade na dvojičky s modernými rušňami 736 či 746 často spomíname na hnacie vozidlá, ktoré tu pravidelne jazdili pred nimi. Pohľady to boli naozaj krásne a nezabudnuteľné ako aj fakt, že vlakov jazdilo podstatne viac a mohli sme si z nich kľudne aj vyberať. Pri rôznych akciách sa rozhovor vždy zvrtne na spomienky a najmä mladšia generácia všetko počúva so zatajeným dychom. Takže ako vyzeral jeden takýto obyčajný deň s fotoaparátom v ruke ..?
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 8
 

Jún 2006, jún 2010 alebo voda ešte raz... a dúfajme že naposledy !

09.07.2010 0:00 (2589 Zobrazení)
 
Deň 29.6.2006 je zle zapísaný v pamätiach všetkých železničiarov z Fiľakova. Prečo to spomínam až po štyroch rokoch? V ten deň veľká voda z miestnej riečky Belina sa nespratala do svojho koryta a následne zaplavila celú železničnú stanicu a priľahlé priestory, ako aj miestne rušňové a vozňové depá nachádzajúce sa pri tejto v nej…
Autor: jano  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 

Rada 2143 „Vrtuľníky“ II. diel

16.06.2010 0:00 (2327 Zobrazení)
 
Fotografická spomienka na radu 2143 v Bratislave.

V minulom diely sme si predstavili rakúske dieselhydraulické štvornápravové rušne radu 2143, s ktorými sme sa mohli pravidelne stretať aj na Slovensku, konkrétne medzi Devínskou Novou Vsou a Bratislavou, kade pravidelne prechádzali s vlakmi osobnej dopravy zo smeru Viedeň. Na popisovanom 13 kilometrovom úseku patril ich charakteristický dunivý zvuk naftového motora viac ako 15 rokov k samozrejmostiam a ich postupný odchod sme si možno ani neuvedomovali.
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Malá (milá) vzpomínka na „trojkové dvojičky“

09.06.2010 0:00 (2418 Zobrazení)
 
Zanedlouho uplyne už 15 let od zahájení provozu motorových lokomotiv řady 753 RD Zvolen, spojených kabelem násobného řízení. Tento způsob provozování nebyl dosud na Slovensku obvyklý, v českých zemích se začal zkoušet koncem 70. let a spíše ojediněle zavádět v 80. letech. Především snaha vytlačit „sergeje“ řady 781 z tratí tehdejších ČSD je vedla k sestavování dvojic motorových lokomotiv řad 742, 751 (752) či 753. Lidově řečené „trojky“ jsme takto mohli vídat pospolu v depech Liberec, Louny, Nymburk, Plzeň, později i Chomutov či Letohrad.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 

Nedožité „stodesáté“ narozeniny

28.05.2010 0:00 (6419 Zobrazení)
 
Dne 2. 6. 2010 si někteří z nás připomenou 110 let od okamžiku, kdy byl zahájen provoz na sotva 16 km dlouhé trati, původně zvané Místní dráha Mutěnice – Kyjov. Její výstavbu umožnilo předchozí budování tratí českomoravské transverzálky a jejího moravského úseku z Brna do Vlárského průsmyku a pozdější otevření Místní dráhy Zaječí – Čejč – Hodonín. V úrodném kraji, v příznivém terénu, daným širokým a rovinatým údolím říčky Kyjovky, se za necelý rok postavila nová železnice.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 

70 rokov od otvorenia bývalej železničnej traťovej spojky Tomášovce – Veľká Ves

14.05.2010 0:00 (4736 Zobrazení)
 
V dôsledku vyhlásenia všeobecnej mobilizácie v bývalej Československej republike dňa 23. septembra 1938 bola hraničná, ako aj tranzitná preprava medzi Československom na jednej strane a Nemeckom, Maďarskom a bývalým Poľskom na strane druhej zastavená.
Autor: jano  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Fanúšikom pomarančov...

16.04.2010 0:00 (2883 Zobrazení)
 
...alebo, ako sa lučenecká päťka na pomarančový expres vybrala...

Pomaranč, cé-nula...kto by nepoznal tieto legendárne šesťnápravové rušne, ktoré boli charakteristické pre rušňové depo Zvolen. Nič sa nedá robiť a prevádzka na rušne, ktoré niesli označenie T 678.0 a T 679.0, nám v súčasnosti ostáva už len v podaní muzeálnych strojov T 678.0012 z KHT Zvolen a T 679.019 z MDC Bratislava. Ale čo sa tak preniesť o niekoľko rokov späť a zaspomínať si...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 8
 

Nesplnený sen o moderných lokomotívach na tratiach ŽSR.

14.04.2010 0:00 (2917 Zobrazení)
 
Už v rokoch 2002 a 2003 sa uvažovalo o zachádzaní moderných rušňov radu 1116 OBB s nákladnými vlakmi až do nákladnej stanice Bratislava Východ.Túto myšlienku a smerovanie potvrdilo aj vyškolenie viacerých rušňovodičov depa Bratislava Východné , ktorý mali svojich rakúskych kolegov striedať v hraničnej stanici Bratislava Petržalka , čím by sa skrátili jazdné doby a odbúrala by sa manipulácia s posunovacím rušňom , nakoľko zmena napájacieho systému je realizovaná priamo v strede staničných koľají hraničnej stanice Bratislava Petržalka.
Autor: Taurus  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentáre
 

Traťou k Svákovi Raganovi.

09.04.2010 0:00 (3848 Zobrazení)
 
Bolo to ešte v časoch, keď som začal navštevovať základnú školu a tešil som sa na voľný víkend, ktorý bol spojený s návštevou babky v Hlbokom. S týmto bolo spojené nemenej zaujímavé cestovanie vlakom do Senice nad Myjavou s pokračovaním autobusovým spojom do Hlbokého. Z Bratislavy sme mali dve možnosti cestovania, cez Kúty, alebo Trnavu. Pre mňa bola vždy zaujímavejšia trasa cez Trnavu a s ňou spojené cestovanie „cez Hrbatú“. Cestovali sme niektorou z trnavských M 286.0 i M 240.0 a vždy som sa tešil na výrazný zvuk ich motorov v Jablonickom tunely. Bolo tu ešte niečo, stretnutie s ďalšou M 286.0, ktorá nás čakala v Jablonici ako prípoj do Brezovej pod Bradlom...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 

Přechod Velká nad Veličkou - Myjava

19.02.2010 0:00 (2557 Zobrazení)
 
6. zastavení

Na nedávné pojednání o významném česko-slovenském přechodu v Kútech navazuje chronologicky další vzniklý a tím je dnes velmi poklidný přechod na odlehlé trati Veselí nad Moravou – Nové Mesto nad Váhom. Je to první trať, spojující Moravu a Slovensko, která vznikla až po vzniku samostatného Československa a s existencí tohoto státního útvaru byl úzce spjat jak vznik, tak i někdejší význam této spojnice.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Spomíname na... Ako bratislavské štvorky začali do Viedne jazdiť...

17.02.2010 0:00 (2966 Zobrazení)
 
Písal sa rok 1991. V depe Bratislava hlavné v tom čase pôsobia posledné „štvorkové“ okuliarniky, ktoré tu pôsobili od roku 1979-1980, teda od dodania z podniku ČKD Praha. Z pôvodných 22 strojov tu ostalo v prevádzkovom stave posledných šesť, ktoré jazdili v osobnej, rýchlikovej a nákladnej doprave na medzištátnych výkonoch do maďarskej Rajky a rakúskeho Marcheggu.
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 4
 

5 rokov po...

20.11.2009 0:00 (2606 Zobrazení)
 
Bol to pre mňa bežný pracovný deň. V kalendári bol dátum 19.11.2004 a nič nenasvedčovalo tomu, že sa smutne zapíše do dejín života v našich veľhorách – Vysokých Tatrách... Počúvam rádio a z pracovného stereotypu ma trošku vytrhla správa o počasí a predpovede na silný nárazový vietor, ktorý na hrebeňoch Tatier bude prechádzať do víchrice. Pomyslel som si, padne znova niekoľko suchých stromov a život ide ďalej...nevedel som však, ako som sa v tejto chvíli mýlil a že pohľady na Tatranské osady a železnice ukryté v smrekových lesoch budem už len spomínať...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 1
 

Vzpomínka na stejnosměrnou vyšebrodskou derniéru

13.11.2009 0:00 (1602 Zobrazení)
 
Chladná rána a žloutnoucí listí připomněla jednu zajímavou událost podzimu 2003, kdy skončila téměř stoletá kapitola v historii trati SŽDC/ČD Rybník – Lipno. Původní Vyšebrodská elektrická místní dráha vznikla v roce 1911 z popudu majitele loučovické papírny a řádu podnikavých cisterciáckých mnichů z vyšebrodského kláštera. Hlavním důvodem byla efektivní přeprava dřeva, papíru a buničiny z Horního Povltaví k železnici České Budějovice – Linec.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentáre
 

Trvalo zapísané v histórií elektrifikácie železníc…

04.11.2009 0:00 (5343 Zobrazení)
 
Stretávame sa s nimi denne a sú to vlastne na pohľad obyčajné rušne. Až keď sa človek trošku zamyslí zistí, že to nemusí byť úplne pravda a číslo rušňa, na ktoré sa práve pozerá, skrýva predsa len v sebe niečo výnimočné, nezabudnuteľné, ojedinelé...Byť prvý znamená vždy veľa a platí to aj na železnici. Čo sa tak trošku, ale naozaj len opatrne pozrieť na históriu elektrifikácie železníc striedavým systémom 25 KV 50 Hz na Slovensku a vlastne rušne, ktoré viezli prvé, slávnostné elektrické vlaky.
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Přechod Břeclav – Kúty

30.10.2009 12:24 (3483 Zobrazení)
 
5. zastavení

Po předchozí sérii „spících“ železničních přechodů mezi ČR a SR je na řadě frekventovaný přechod Břeclav – Kúty. Vytížený pro svoji polohu, i proto, že část výkonů utlumených tratí kdysi přešla na jeho bedra.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 5
 
« 1 ... 12 13 14 (15) 16 »
cas


Eleonóra
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
sledovacka-hkv.webnode.sk

KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 35 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 8

Registrovaných: 0
Anonymných: 35

Viac ...