Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > História a spomienky
« 1 ... 13 14 15 (16) 17 »

Nedožité „stodesáté“ narozeniny

28.05.2010 0:00 (6561 Zobrazení)
 
Dne 2. 6. 2010 si někteří z nás připomenou 110 let od okamžiku, kdy byl zahájen provoz na sotva 16 km dlouhé trati, původně zvané Místní dráha Mutěnice – Kyjov. Její výstavbu umožnilo předchozí budování tratí českomoravské transverzálky a jejího moravského úseku z Brna do Vlárského průsmyku a pozdější otevření Místní dráhy Zaječí – Čejč – Hodonín. V úrodném kraji, v příznivém terénu, daným širokým a rovinatým údolím říčky Kyjovky, se za necelý rok postavila nová železnice.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 

70 rokov od otvorenia bývalej železničnej traťovej spojky Tomášovce – Veľká Ves

14.05.2010 0:00 (4930 Zobrazení)
 
V dôsledku vyhlásenia všeobecnej mobilizácie v bývalej Československej republike dňa 23. septembra 1938 bola hraničná, ako aj tranzitná preprava medzi Československom na jednej strane a Nemeckom, Maďarskom a bývalým Poľskom na strane druhej zastavená.
Autor: jano  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Fanúšikom pomarančov...

16.04.2010 0:00 (2973 Zobrazení)
 
...alebo, ako sa lučenecká päťka na pomarančový expres vybrala...

Pomaranč, cé-nula...kto by nepoznal tieto legendárne šesťnápravové rušne, ktoré boli charakteristické pre rušňové depo Zvolen. Nič sa nedá robiť a prevádzka na rušne, ktoré niesli označenie T 678.0 a T 679.0, nám v súčasnosti ostáva už len v podaní muzeálnych strojov T 678.0012 z KHT Zvolen a T 679.019 z MDC Bratislava. Ale čo sa tak preniesť o niekoľko rokov späť a zaspomínať si...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 8
 

Nesplnený sen o moderných lokomotívach na tratiach ŽSR.

14.04.2010 0:00 (3010 Zobrazení)
 
Už v rokoch 2002 a 2003 sa uvažovalo o zachádzaní moderných rušňov radu 1116 OBB s nákladnými vlakmi až do nákladnej stanice Bratislava Východ.Túto myšlienku a smerovanie potvrdilo aj vyškolenie viacerých rušňovodičov depa Bratislava Východné , ktorý mali svojich rakúskych kolegov striedať v hraničnej stanici Bratislava Petržalka , čím by sa skrátili jazdné doby a odbúrala by sa manipulácia s posunovacím rušňom , nakoľko zmena napájacieho systému je realizovaná priamo v strede staničných koľají hraničnej stanice Bratislava Petržalka.
Autor: Taurus  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentáre
 

Traťou k Svákovi Raganovi.

09.04.2010 0:00 (3934 Zobrazení)
 
Bolo to ešte v časoch, keď som začal navštevovať základnú školu a tešil som sa na voľný víkend, ktorý bol spojený s návštevou babky v Hlbokom. S týmto bolo spojené nemenej zaujímavé cestovanie vlakom do Senice nad Myjavou s pokračovaním autobusovým spojom do Hlbokého. Z Bratislavy sme mali dve možnosti cestovania, cez Kúty, alebo Trnavu. Pre mňa bola vždy zaujímavejšia trasa cez Trnavu a s ňou spojené cestovanie „cez Hrbatú“. Cestovali sme niektorou z trnavských M 286.0 i M 240.0 a vždy som sa tešil na výrazný zvuk ich motorov v Jablonickom tunely. Bolo tu ešte niečo, stretnutie s ďalšou M 286.0, ktorá nás čakala v Jablonici ako prípoj do Brezovej pod Bradlom...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 

Přechod Velká nad Veličkou - Myjava

19.02.2010 0:00 (2605 Zobrazení)
 
6. zastavení

Na nedávné pojednání o významném česko-slovenském přechodu v Kútech navazuje chronologicky další vzniklý a tím je dnes velmi poklidný přechod na odlehlé trati Veselí nad Moravou – Nové Mesto nad Váhom. Je to první trať, spojující Moravu a Slovensko, která vznikla až po vzniku samostatného Československa a s existencí tohoto státního útvaru byl úzce spjat jak vznik, tak i někdejší význam této spojnice.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Spomíname na... Ako bratislavské štvorky začali do Viedne jazdiť...

17.02.2010 0:00 (3018 Zobrazení)
 
Písal sa rok 1991. V depe Bratislava hlavné v tom čase pôsobia posledné „štvorkové“ okuliarniky, ktoré tu pôsobili od roku 1979-1980, teda od dodania z podniku ČKD Praha. Z pôvodných 22 strojov tu ostalo v prevádzkovom stave posledných šesť, ktoré jazdili v osobnej, rýchlikovej a nákladnej doprave na medzištátnych výkonoch do maďarskej Rajky a rakúskeho Marcheggu.
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 4
 

5 rokov po...

20.11.2009 0:00 (2679 Zobrazení)
 
Bol to pre mňa bežný pracovný deň. V kalendári bol dátum 19.11.2004 a nič nenasvedčovalo tomu, že sa smutne zapíše do dejín života v našich veľhorách – Vysokých Tatrách... Počúvam rádio a z pracovného stereotypu ma trošku vytrhla správa o počasí a predpovede na silný nárazový vietor, ktorý na hrebeňoch Tatier bude prechádzať do víchrice. Pomyslel som si, padne znova niekoľko suchých stromov a život ide ďalej...nevedel som však, ako som sa v tejto chvíli mýlil a že pohľady na Tatranské osady a železnice ukryté v smrekových lesoch budem už len spomínať...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 1
 

Vzpomínka na stejnosměrnou vyšebrodskou derniéru

13.11.2009 0:00 (1662 Zobrazení)
 
Chladná rána a žloutnoucí listí připomněla jednu zajímavou událost podzimu 2003, kdy skončila téměř stoletá kapitola v historii trati SŽDC/ČD Rybník – Lipno. Původní Vyšebrodská elektrická místní dráha vznikla v roce 1911 z popudu majitele loučovické papírny a řádu podnikavých cisterciáckých mnichů z vyšebrodského kláštera. Hlavním důvodem byla efektivní přeprava dřeva, papíru a buničiny z Horního Povltaví k železnici České Budějovice – Linec.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentáre
 

Trvalo zapísané v histórií elektrifikácie železníc…

04.11.2009 0:00 (5471 Zobrazení)
 
Stretávame sa s nimi denne a sú to vlastne na pohľad obyčajné rušne. Až keď sa človek trošku zamyslí zistí, že to nemusí byť úplne pravda a číslo rušňa, na ktoré sa práve pozerá, skrýva predsa len v sebe niečo výnimočné, nezabudnuteľné, ojedinelé...Byť prvý znamená vždy veľa a platí to aj na železnici. Čo sa tak trošku, ale naozaj len opatrne pozrieť na históriu elektrifikácie železníc striedavým systémom 25 KV 50 Hz na Slovensku a vlastne rušne, ktoré viezli prvé, slávnostné elektrické vlaky.
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Přechod Břeclav – Kúty

30.10.2009 12:24 (3604 Zobrazení)
 
5. zastavení

Po předchozí sérii „spících“ železničních přechodů mezi ČR a SR je na řadě frekventovaný přechod Břeclav – Kúty. Vytížený pro svoji polohu, i proto, že část výkonů utlumených tratí kdysi přešla na jeho bedra.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 5
 

Keď sa učili otcovia našich pradedov...

21.10.2009 0:10 (1947 Zobrazení)
 
Bolo to ešte v časoch, keď železnica znamenala pokrok, niečo technicky úžasné, obdivuhodné a práca na nej sa niesla v duchu veľkej zodpovednosti a hrdosti. Ak dnes chodíme, ako sa vraví s trochu otvorenými očami, nájdeme aj v súčasnosti zaujímavosti, nesúce v sebe ukryté roky výroby, keď sa železničnej zodpovednosti učili ešte otcovia našich pradedov.
Autor: jano  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentáre
 

Trať Rimavská Sobota – Poltár v spomienkach...

14.10.2009 0:10 (2693 Zobrazení)
 
Pri mojich častých potulkách železnicami Slovenska som často prechádzal cez Rimavskú Sobotu. Darmo, koncert „tisoveckej singrovky“ s nádychom nafty v oddiely pre cestujúcich, bola aspoň pre mňa romantická. V popisovanej stanici som videl už nové motorové vozne M 152.0, dnes 810 so smerovou tabuľou Rimavská Sobota – Poltár. Ako správny cestovateľ som hrubou červenou „fixkou“ obťahoval na mape tratí ČSD kľukaté linky tratí, ktoré som, často vyklonený v okne, precestoval. Špinavý, so slzavými očami som často opúšťal vlaky, ale šťastný, že som opäť mohol nejakú tú, i keď krátku, čiarku doplniť...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 1
 

Po stopách Záhorskej lesnej železnice

30.08.2009 1:00 (2725 Zobrazení)
 
Aj rozsiahlymi lesmi Záhoria sa kedysi pravidelne ozýval zvuk parnej píšťaly. Úzkorozchodná lesná železnica bola postavená na zvážanie drevnej hmoty k prekladisku, neďaleko zastávky Moravský Ján, na hlavnej železničnej trati Bratislava-Kúty. Aj napriek tomu, že bola zrušená pred viac ako šesťdesiatimi rokmi, ešte dnes je možné po nej nájsť zárezy a násypy po ktorých prechádzala.
Autor: mirec116  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 1
 

Ako sa zvolenský Pišta do Kokavy vybral...

09.08.2009 14:06 (3051 Zobrazení)
 
Je sobota, ktorá vo svojom dátume niesla dve osmičky – 8.8.2009. V tento, aj keď nie moc krásny deň, sa po trati Lučenec – Poltár – Kokava nad Rimavicou, prešiel opäť po dlhých rokoch vlak, ktorý v minulosti svojim nezabudnuteľným zvukom motora patril k samozrejmosti nielen nákladnej, ale určitý čas aj osobnej dopravy. Áno, bol tu po rokoch opäť stroj označenia T 466.0, neskôr 735, ktoré tu nasadzovalo dnes už neexistujúce depo Lučenec. Akcia sa niesla pod názvom „Historickým vlakom na Koliesko“, ktorú už tradične vzorne pripravil klub KHT Zvolen, tento rok so svojim rušňom T 466.0253.
Autor: Railtrains.sk  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 5
 
« 1 ... 13 14 15 (16) 17 »
cas


Leonard
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 19 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 19

Viac ...