Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > História a spomienky
« 1 ... 14 15 16 (17) 18 »

Čo bolo, to bolo... Keď nás na návštevu Lučenca cé-nuly pozývali !

21.01.2011 0:00 (5084 Zobrazení)
 
Letí ten čas, veru letí. Z roka na rok sme starší, ale spomienok či dlhoročných zvykov sa tak ľahko nezbavíme. Pri rozhovoroch sa čoraz viac pristihnem, že ubiehajúce roky zabúdam k spomienkam prirátať a tak často poviem – veď to bolo len nedávno... Ak sa rozhovor zvrtne na „Lučenec“, vždy sa mi v pamäti vynorí stroj, ktorý niesol číslo 775.005-2 „lučenecká päťka“ a s ňou neodmysliteľne spojená peážna trať, ku ktorej jednoducho patrila. A práve dnes sa v spoločnosti niekoľkých fotografií, ktoré sa už nikdy nezopakujú, môžeme do Lučenca a jeho okolia preniesť...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 5
 

Čo bolo, to bolo… Spomienka na burácanie vozňov 830 Oravou...

27.12.2010 0:00 (2840 Zobrazení)
 
Železničná trať Kraľovany – Trstená, kto by ju nepoznal ? Trať, ktorá prechádza prekrásnou, klimaticky drsnou Oravou, sprevádzaná riekou zhodného mena. Jej návštevu som vykonal viac krát aj ja, ale hlavným dôvodom boli nezabudnuteľné motorové vozne 830. Spomínam si, ako som často stával pri zastávke Kraľovany zastávka a vychutnával si zvuk ich motorov, ozývajúcich sa od okolitých kopcov. Žiaľ aj toto je už nenávratnou minulosťou, spomienky sa natrvalo uložili do fotografií, ktoré, aj keď sa to nezdá, dokážu všetko povedať...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 1
 

Ropné vlaky na kolejích „Moravského Texasu“

26.11.2010 0:00 (4607 Zobrazení)
 
Tak jako okolí záhoráckých Gbel, tak i protilehlá strana za řekou Moravou oplývá zajímavým nerostným bohatstvím – ropou. Její těžba se v různých objemech datuje už asi 100 let, ale teprve později nabylo její dobývání v prostoru tzv. Vídeňské pánve většího rozsahu. Dokonce tak velkého, že k přepravě byla využita železnice.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 6
 

„Albatros“ legenda československých železníc

17.11.2010 0:00 (4797 Zobrazení)
 
Pri slove „ Albatros „ sa možno niekomu vybaví najväčší oceánsky vták, ktorému majestátnosť dodáva úctyhodné rozpätie krídel až štyri metre. K nemu by sme mohli prirovnať aj unikátnu lokomotívu 498.1, konkrétne 498.104. Tejto rade právom patrí titul „ Nekorunovaný kráľ železníc „ . Sto štvorka dnes bude sláviť oficiálne prvý rok prevádzky po dlhšej prestávke, ale o tom až v nasledujúcich riadkoch.
Autor: OndreiXD  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 4
 

Zpráva o nedobytí Dobré Nivy

27.09.2010 0:00 (2613 Zobrazení)
 
Na neděli 12. 9. 2010 byla avizována velmi atraktivní akce, totiž rekonstrukce boje o středoslovenskou Dobrou Nivu v období Slovenského národního povstání. Nezbytnou součástí této bojové akce bylo i poslední letošní nasazení repliky obrněného vlaku Štefánik. Druhou přitažlivou roli sehrála železnice i v roli přístupu do této lokality, když se na části této malebné dráhy objevily mimořádné osobní vlaky, vedené historickými motorovými lokomotivamia vozy MDC ŽSR, spravované KHT Zvolen. Byly zajímavé o to víc, že od února 2003 je na trati č. 153 ŽSR Zvolen – Šahy osobní doprava zcela zastavena.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 10
 

Čo bolo, to bolo... Dnes - spomienka na „Levočanku“.

22.09.2010 0:00 (2444 Zobrazení)
 
Možno sa stalo aj Vám, že Vás dlhé mesiace či roky srdce ťahalo do nejakých zaujímavých končín našich železníc, naplánovali ste si už aj tisíc krát cestu, ale nie a nie sa konečne na ňu vydať... U mňa sa to stalo viac krát a plány boli vždy víťazne skrížené neoddeliteľnou súčasťou nášho života – „časom“. Áno, tento nezbedník, u ktorého niekedy minúta trvá ako hodina, mesiac ako hodina a rok...no nechajme to radšej tak, však to dobre poznáte. Všetko uvedené bolo v mojom prípade spojené s nenápadnou vedľajšou železničnou traťou Spišská Nová Ves – Levoča a k nej neodmysliteľne patriacim motorovým vozňom 820.002...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 4
 

Čo bolo, to bolo... Dnes z trate Lovinobaňa – Kriváň.

03.09.2010 0:00 (3452 Zobrazení)
 
Vždy keď chodím za kamarátom Janom do Tomášoviec, tak už nejaké to desaťročie patrí k tradícií naše zastavenie na dvojkoľajnej trati z Lovinobane do Kriváňa. Teraz, pri pohľade na dvojičky s modernými rušňami 736 či 746 často spomíname na hnacie vozidlá, ktoré tu pravidelne jazdili pred nimi. Pohľady to boli naozaj krásne a nezabudnuteľné ako aj fakt, že vlakov jazdilo podstatne viac a mohli sme si z nich kľudne aj vyberať. Pri rôznych akciách sa rozhovor vždy zvrtne na spomienky a najmä mladšia generácia všetko počúva so zatajeným dychom. Takže ako vyzeral jeden takýto obyčajný deň s fotoaparátom v ruke ..?
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 8
 

Jún 2006, jún 2010 alebo voda ešte raz... a dúfajme že naposledy !

09.07.2010 0:00 (2994 Zobrazení)
 
Deň 29.6.2006 je zle zapísaný v pamätiach všetkých železničiarov z Fiľakova. Prečo to spomínam až po štyroch rokoch? V ten deň veľká voda z miestnej riečky Belina sa nespratala do svojho koryta a následne zaplavila celú železničnú stanicu a priľahlé priestory, ako aj miestne rušňové a vozňové depá nachádzajúce sa pri tejto v nej…
Autor: jano  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 

Rada 2143 „Vrtuľníky“ II. diel

16.06.2010 0:00 (2637 Zobrazení)
 
Fotografická spomienka na radu 2143 v Bratislave.

V minulom diely sme si predstavili rakúske dieselhydraulické štvornápravové rušne radu 2143, s ktorými sme sa mohli pravidelne stretať aj na Slovensku, konkrétne medzi Devínskou Novou Vsou a Bratislavou, kade pravidelne prechádzali s vlakmi osobnej dopravy zo smeru Viedeň. Na popisovanom 13 kilometrovom úseku patril ich charakteristický dunivý zvuk naftového motora viac ako 15 rokov k samozrejmostiam a ich postupný odchod sme si možno ani neuvedomovali.
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Malá (milá) vzpomínka na „trojkové dvojičky“

09.06.2010 0:00 (2764 Zobrazení)
 
Zanedlouho uplyne už 15 let od zahájení provozu motorových lokomotiv řady 753 RD Zvolen, spojených kabelem násobného řízení. Tento způsob provozování nebyl dosud na Slovensku obvyklý, v českých zemích se začal zkoušet koncem 70. let a spíše ojediněle zavádět v 80. letech. Především snaha vytlačit „sergeje“ řady 781 z tratí tehdejších ČSD je vedla k sestavování dvojic motorových lokomotiv řad 742, 751 (752) či 753. Lidově řečené „trojky“ jsme takto mohli vídat pospolu v depech Liberec, Louny, Nymburk, Plzeň, později i Chomutov či Letohrad.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 

Nedožité „stodesáté“ narozeniny

28.05.2010 0:00 (7163 Zobrazení)
 
Dne 2. 6. 2010 si někteří z nás připomenou 110 let od okamžiku, kdy byl zahájen provoz na sotva 16 km dlouhé trati, původně zvané Místní dráha Mutěnice – Kyjov. Její výstavbu umožnilo předchozí budování tratí českomoravské transverzálky a jejího moravského úseku z Brna do Vlárského průsmyku a pozdější otevření Místní dráhy Zaječí – Čejč – Hodonín. V úrodném kraji, v příznivém terénu, daným širokým a rovinatým údolím říčky Kyjovky, se za necelý rok postavila nová železnice.
Autor: lajos  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 

70 rokov od otvorenia bývalej železničnej traťovej spojky Tomášovce – Veľká Ves

14.05.2010 0:00 (5775 Zobrazení)
 
V dôsledku vyhlásenia všeobecnej mobilizácie v bývalej Československej republike dňa 23. septembra 1938 bola hraničná, ako aj tranzitná preprava medzi Československom na jednej strane a Nemeckom, Maďarskom a bývalým Poľskom na strane druhej zastavená.
Autor: jano  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 3
 

Fanúšikom pomarančov...

16.04.2010 0:00 (3456 Zobrazení)
 
...alebo, ako sa lučenecká päťka na pomarančový expres vybrala...

Pomaranč, cé-nula...kto by nepoznal tieto legendárne šesťnápravové rušne, ktoré boli charakteristické pre rušňové depo Zvolen. Nič sa nedá robiť a prevádzka na rušne, ktoré niesli označenie T 678.0 a T 679.0, nám v súčasnosti ostáva už len v podaní muzeálnych strojov T 678.0012 z KHT Zvolen a T 679.019 z MDC Bratislava. Ale čo sa tak preniesť o niekoľko rokov späť a zaspomínať si...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 8
 

Nesplnený sen o moderných lokomotívach na tratiach ŽSR.

14.04.2010 0:00 (3411 Zobrazení)
 
Už v rokoch 2002 a 2003 sa uvažovalo o zachádzaní moderných rušňov radu 1116 OBB s nákladnými vlakmi až do nákladnej stanice Bratislava Východ.Túto myšlienku a smerovanie potvrdilo aj vyškolenie viacerých rušňovodičov depa Bratislava Východné , ktorý mali svojich rakúskych kolegov striedať v hraničnej stanici Bratislava Petržalka , čím by sa skrátili jazdné doby a odbúrala by sa manipulácia s posunovacím rušňom , nakoľko zmena napájacieho systému je realizovaná priamo v strede staničných koľají hraničnej stanice Bratislava Petržalka.
Autor: Taurus  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentáre
 

Traťou k Svákovi Raganovi.

09.04.2010 0:00 (4701 Zobrazení)
 
Bolo to ešte v časoch, keď som začal navštevovať základnú školu a tešil som sa na voľný víkend, ktorý bol spojený s návštevou babky v Hlbokom. S týmto bolo spojené nemenej zaujímavé cestovanie vlakom do Senice nad Myjavou s pokračovaním autobusovým spojom do Hlbokého. Z Bratislavy sme mali dve možnosti cestovania, cez Kúty, alebo Trnavu. Pre mňa bola vždy zaujímavejšia trasa cez Trnavu a s ňou spojené cestovanie „cez Hrbatú“. Cestovali sme niektorou z trnavských M 286.0 i M 240.0 a vždy som sa tešil na výrazný zvuk ich motorov v Jablonickom tunely. Bolo tu ešte niečo, stretnutie s ďalšou M 286.0, ktorá nás čakala v Jablonici ako prípoj do Brezovej pod Bradlom...
Autor: Palo  |  Rubrika: História a spomienky  |  Komentárov: 2
 
« 1 ... 14 15 16 (17) 18 »
cas


Cyril, Metod
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 34 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 34

Viac ...