Výluka medzi Bratislava hl.st. - Bratislava Nové Mesto...

railtrains.sk

Dátum:  19.04.2013 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  24.08.2019 4:23

 Zdravím Vás priatelia, prinášam Vám opäť jednu z mojich reportáží, v ktorej sa tentoraz pozrieme na aktuálnu výlukovú etapu "K" v rámci komplexnej rekonštrukcie trakčného vedenia v ŽST Bratislava hlavná stanica. Určitou zvláštnosťou tejto etapy sa stali čistiace práce okolo trate - boli vypílené stromy, pokosená suchá a vysoká tráva a zároveň sa čistili odtoky. V reportáží Vám na ukážku prinášam zopár záberov ako zamestnanci ŽSR postupovali pri týchto čistiacich aktivitách.











Počas uvedených prác bola úplne zastavená osobná aj nákladná doprava na trase hlavná stanica – Nové Mesto. Vlaky spoločnosti RegioJet premávali vo výlukovom režime a to cez odbočku Vinohrady. V dobe od 9:00 do 16:30 mali upravený cestovný poriadok, počas ktorého jazdili z hlavnej stanice aj o 20 minút skôr z dôvodu včasného obratu v ŽST Rača. Vlaky z Rače pokračovali smerom na Bratislava Predmestie a Bratislava Nové Mesto, odkiaľ už jazdili podľa platného cestovného poriadku.
Súpravové vlaky z končiacich alebo začínajúcich vlakov boli mimoriadne vypravené do ŽST Bratislava Rača namiesto Bratislava Nové Mesto. Nákladne vlaky zo smeru Bratislava ÚNS obiehali súpravu vo Vajnoroch. Počas tejto výluky sa tvorili veľmi zaujímavé súpravové vlaky, ktorých dĺžka viackrát presiahla 15 vozňov. Okrem rušňa na čele disponovali súpravy dokonca aj postrkom. Takto bola riešená väčšina vlakov, čo ma mierne zaskočilo a niektoré vlaky sa mi na fotku kvôli svojej dĺžke ani nezmestili.
Toľko k opisu výlukovej situácie. Poďme sa teraz detailnejšie pozrieť na to, ako to vyzeralo pri spomínaných prácach. Ako prvé som si všimol nové zvary na koľajnici a to hneď 2x.

Nové zvary na koľajniciach medzi BA hl. stanica a BA Nové Mesto.





O pár desiatok metrov ďalej už bolo vidno pracujúce traťové mechanizmy.









































Medzi niektoré spomínané odklonené súpravové vlaky patrila napríklad aj retro krásavica 240.022, ktorá prišla na rannom osobnom vlaku 4610.


Ešte pred Os 4610 sa mi pred objektív dostal „Najbrt“ plecháč 242.236, ktorý prišiel do BA na skorom rannom rýchliku 800 Poľana. Súprava od tohto vlaku išla spoločne so súpravou od REx 736 do ŽST Rača, pričom na čele stálo eso 363.136. Oba rušne sa potom po prázdno vracali späť.



Súprava od vlaku R 800 a REx 736 do ŽST Rača.



Rušne smerujú z Rače do depa.


Autor textu a foto: michalBA



Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1039