Posledný deň GVD 2012-2013 vo Viedni alebo...

railtrains.sk

Dátum:  20.12.2013 0:00   |   Rubrika:  Zo zahraničných tratí   |   Vytlačené:  29.05.2020 14:48

 ...načo len jedna parná mašinka, keď môžeš mať rovno tri? 14.12.2013 bol posledný deň, keď je ešte platný európsky cestovný poriadok. Fanúšikom železnice nemusím ďalej vysvetľovať, že o čo sa jedná.













Pre mňa začal tento deň zaujímavo, išiel som z Bratislavy do Viedne, najprv som zavolal kamarátovi, že čo robí. Povedal mi, že je doma a mám k nemu čo najskôr prísť na stanicu Handelskai, pretože tam mal prísť nejaký zaujímavý vlak. Neskôr sa priznal, že pôjde vlak z Wien-Penzing cez Vorrortelinie do Wien-Meidling a odtiaľ súprava bude pokračovať ďalej s parným rušňom v čele.



Predtým ako som k nemu išiel, tak som si odfotil perličku dňa.






Chvíľu sme počkali a predsa - 1141.24 s mimoriadnym vlakom "Logistik mit Biss"



Potom sme išli do Wien- Penzing si odfotiť Vianočný vlak z Budapešti. Na čele bol Taurus 1116.12 "Ungarische unterwasser Taurus"



Vo vlaku bol radení aj vozeň, ktorý patrí MAV- Nosztalgia "CDS Wee Istropolitana"



Potom sme zasa išli do Wien- Handelskai. Tam sme hodinu čakali v zime, prešiel Talent (majú 15 minútový takt



A potom konečne ! 2016.021 s vozňami pre ďalší parný vlak. išiel z Franz - Joseph Bahnhof cez pol Viedne do Wien- Pratarstern.



Herkules sa odpojil a išiel na odstavné



Strasshofer o3 1420 a Riesanrad



Už si "pufká" preč z Viedne.



2016.021 slúžila na kúrenie súpravy.



Druhá perlička dňa na trati Liesing - Kaltenleutgeben. Práve, ako sme prišli sa im pokazila parná mašinka po prekonaní kopca smerom na Liesing.



Zachraňovala ju už nami známa 1140.24 "Logistik mit Biss"






III 400 A1 / 3033 na parnej mašinke sa niečo pokazilo, no oficiálne to doteraz neviem.



Vchod do Wien - Meidling; dolu je tunel, prvý je dlhý asi 7km (Leinzer Tunel), druhý je popod Viedeňský les dlhý 8km (Wienerwald Tunel)



Talent vs. o3 1420






A takto si už sama bez ľudí odchádzala na Wien - Matz, kde potom súprava išla do Franz - Joseph Bahnhof, odkiaľ ráno išla do Wien - Meidling. Rušeň išiel do depa, no kde je deponovaný, mi nie je známe.



Rakúska žehlička prišla ako dozor, ide na autoblok za parným vlakom a dáva pozor, či náhodou nevypukne oheň.- To je niečo podobné ako na Slovensku, keď išiel Albatros alebo iný parný vlak. Ibaže v Rakúsku je to tak, že keď išiel parný vlak z Wien- Praterstern, tak za ním išla Schnellbanka, alebo Regionálny vlak. Rušňovodič (toho vlaku, čo ide za parným) dostane rozkaz, že má mať zvýšenú pozornosť/opatrnosť, a má dávať pozor na okolie, že či náhodou parný vlak niečo nepodpálil, ak by podpálil, musí to hneď oznámiť. Medzi mestami ide požiarne auto.



No, a konečne prišla tá tretia parná mašinka - 52 100. Ospravedlňujem sa, že ju nemám aj spredu, ale nemali sme čas, keďže sme sa presúvali z miesta, kde sme fotili predošle vlaky)



Retrofotka s hodinami v čiernobielom prevedení v peknej staničke - Nussdorf



Po 52100-ke nastupovala elektrická mašinka 4061.13, lebo tento vlak išiel do stanice Franz - Joseph Bahnhof, a keďže je stanica ako keby v tuneli - tak tam nemôže ísť parný vlak.



Tu je tento mimoriadny vlak zachytený už v konečnej stanici - Franz - Joseph Bahnhof.



Prvý krát som mal tú česť ju vidieť na vlastné oči.



1040.013 a v pozadí s 1116



No, a presúvame sa na Wien- Praterstern. Mala prísť o 23:16, ale už 22:40 bola tam. Tak sme si ju odfotili- bola to 2016.021 so zelenými vagónmi, ktoré sa vydávajú na cestu do Franz - Joseph Bahnhof do depa.



Záver večera v podaní 1216.229, ktorý práve prišiel v tomto poslednom dni GVD z Prahy.



Lúčim sa s Vami v tomto GVD s 1216-kou Railjet, ktorý bude až do budúceho GVD spojovať Viedeň s Prahou s novým komfortom RJ ČD a RJ OBB.


Síce viem, že sa rušila prevádzka Bardotiek (r.749/751) v Česku a koridor v Rakúsku medzi Lienz a Innsbruckom cez Brennero/Brenner. A viem, že sa aj iné veci zrušili, ale čo-už. Pozerajme sa pozitívne na nový GVD 2013-2014.



Autor textu a foto: Trainspotter

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1176