Rok 2013 už za nami – II. časť

railtrains.sk

Dátum:  03.01.2014 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  17.09.2019 15:16

 Znovu a zas je tu mesiac január, kedy polemizujeme a bilancujeme nad priebehom celého roka a hodnotíme svoje fotografie, snažíme sa spomenúť na všetko dobré – na svoje spomienky, zážitky a všetkého podobného. Rok 2013 bol veľmi hojný na aktuality, preto tento článok bude rozdelený na viac častí. Prinášame Vám po kratšej odmlke v poradí druhú časť, kde sa pozrieme na ďalšie štyri mesiace, a to máj, jún, júl a august.











MÁJ


1.5. išiel mimoriadny vlak za koníkmi do Topoľčianok



1.5. sa konalo otvorenie letnej sezóny na Čiernohronskej železnici a tradične bol zo Zvolena vypravený mimoriadny parný vlak ZSSK do Hronca s parnou lokomotívou 422.108 "Malý Býček"



4.5. sa uskutočnilo otvorenie nového terminálu súkromného dopravcu METRANS v Českej Třebovej a pri tejto príležitosti bol zo Slovenska vypravený mimoriadny vlak zložený z vozňov ZSSK – do čela vlaku sa postavili rušne 186.182 a 761.005



4.5. prechádzal Venice Simplon Orient Expres z Prahy do Paríža



11.5. sa uskutočnila mimoriadna jazda pri príležitosti MDD s parným rušňom 498.104 do múzea MÁV NOSZTALGIA pri Budapešti



11.5. sa naprieč Horehroním a Tatrami prehnali česká 475.196 a slovenská 475.179 na čele mimoriadneho vlaku z Červenej Skaly



22.5. sa objavil v čele nákladného vlaku rušeň dopravcu RegioJet


JÚN


1.6. sa predstavila prievidzská „Ušatá“ 464.001 na čele tradičného Prossek Expresu z Prievidze do Vrútok



V tento víkend sa pri príležitosti MDD konali mimoriadne jazdy s rôznymi parnými rušňami...



2.6. Postihli Českú republiku ničivé záplavy, ktoré zasiahli aj železnicu



7.6. sa konali skúšobné jazdy elektrickej jednotky 671.001 na západe Slovenska, konkrétne z Chotína do Hurbanova



8.6. sa dal zastihnúť púchovský Hurvínek na ceste do Vrbového pri príležitosti 900. Výročia obce Trebatice



V ten istý deň sa na Slovensko pozrela dieslová legenda, NOHAB M61.017 v čele mimoriadneho vlaku do Banskej Štiavnice z Budapešti



9.6. a mnoho ďalších dní boli vedené Odklony medzištátnych vlakov cez Slovensko z dôvodu vysokej hladiny Dunaja v Maďarsku



14.6. sa konali návozy na podujatie "Rendez 2013"



14.6. Pre vzácneho hosťa z Nemecka si išiel „Pomaranč“ T679.019



V dňoch 15. a 16.júna sa uskutočnilo v Bratislave tradičné podujatie RENDEZ 2013




21. a 22.6. sa uskutočnila Folklórna parojazda s "Mazutkou" 555.3008 z Nového Mesta nad Váhom do Vrboviec



23.6. sa objavil súkromný okuliarnik 750.096 v službách LTE na Slovensku




24.6. zasiahli povodne aj Čiernohronskú železničku



27.6. sa na trati prvý krát objavilo ESo 363.133 čerstvo po EH na výkone do Zvolena



29.6. sa konala oslava 104. výročia TREŽ

JÚL




11.7. sa po skúšobných jazdách v úseku Zvolen nákladná stanica – Hronská Dúbrava a späť vracia rušeň 263.010 po nehode v Bratislave do domovského depa v Nových Zámkoch



17.7. bolo možné zastihnúť už vzácny rušeň švédskej výroby 459.021 NOHAB v službách súkromného dopravcu v Maďarsku pri Bicske



21.7. sa vykoľajil vchádzajúci nákladný vlak do Pardubíc súkromného dopravcu VIAMONT



27.7. bolo možné zastihnúť prototypovú bardotku T478.1002 na nostalgickom vlaku pri príležitosti akcie Lednické parní léto 2013



28.7. sa spoločnosť BF Logistik popýšila novými rušňami - 741.518 a 741.517


AUGUST




3.8. sa prehnal zvolenský „Pomaranč“ T678.012 na ceste Horehroním do Mlyniek a späť do Zvolena



10.8. sa uskutočnila preprava poľského Pendolina spol. PKP IC z Tarvisia (ITA) cez Břeclav (CZ) do Wroclavi (PL)



11.8. sa objavila tatranská Kométa opäť na koľajách po rozsiahlej oprave v ŽOS Vrútky



17.8. asistovala bardotka T478.1010 na mimoriadnych jazdách v okolí Tovačova



22.8. prišli čmeliaky z Poľska číslo S200-257 a S200.264 na vykonanie opravy do ZOS Zvolen



24.8. začal rušeň rady 380 zachádzať až do Žiliny



29.8. bol vypravený mimoriadny pútnický vlak z Košíc až do francúzskych Lourdes na čele s rušňom 363.145



Pokračovanie nabudúce ...


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1186