Výlet na Štrbu...

railtrains.sk

Dátum:  24.01.2014 0:00   |   Rubrika:  Na voľné chvíle ...   |   Vytlačené:  14.12.2019 11:11

 Na túto akciu som sa veľmi tešil, pretože na Štrbu sa nechodí každý deň a navyše išla partia super ľudí. Náš, no aspoň môj cieľ výletu bol, odfotiť si hocičo, len nie červené . Výlet sa pre mňa, Martina a Miša začal ešte v sobotu na hlavnej stanici. Prišla tam aj moja spolužiačka Paťa, ktorú vlaky vôbec nezaujímajú, ale prišla a pokecali sme . Keďže R615 Zemplín odchádza z Bratislavy o 23:40 a my sme boli na stanici už o desiatej večer, spravili sme si aspoň pár nočných fotiek.












381.001 hodinu pred jej odchodom na Os 4637 do Nových Zámkov (foto Nino)



Nastúpili sme do vlaku, obsadili sme si kupé, no žilinský personál zabudol označiť miesta s rezerváciou a preto nás z neho vyhodili. Prisadli sme si k dvom babám, s ktorými sme si aspoň dobre pokecali. Ťahala nás Gorila devätnástka, smiali sme sa celú cestu, až sme zastavili v Leopoldove. Tam pristúpili Dodes a Reluk. Pokračovali sme smer Žilina, v ktorej pristúpil Dávid.



361 004-5 so svojou súpravou R702 nachystaný 3 hodiny pred odchodom (foto David)



V Žiline sme stáli 20 min. a preto sme sa vybrali k mašine, odfotiť si ju. Na vedľajšej koľaji sme si všimli odstavenú RegioJet súpravu, na Žilinskej stanici sa konala malá fotoakcia so statívmi .



Spomínaný RegioJet odstavený v Žiline (foto: XxXcompany)



Náš rýchlik Zemplín na čele s Gorilou 350.019 (foto Reluk)


Dofotili sme, môžeme pokračovať. Pred nami je cesta do Liptovského Mikuláša, kde sme prestupovali na osobák smer Poprad. Vonku bola dosť veľká zima, preto sme sa tešili, že aspoň vo vlaku bude teplo. Nebola by to ZSSK, keby na tento vlak nevypravila absolútne nevykúrenú súpravu. Pýtali sme sa, prečo sa vo vlaku nekúri a odpoveď znela: „práve tento vagón má pokazené kúrenie.“ No je toto možné? Vlak je zložený z piatich vozňov a my si vyberieme práve ten s pokazeným kúrením. Nemal by byť zamknutý kvôli poruche? Už s tým nič neurobíme! Vystúpili sme teda v stanici Štrba, vo vlaku som si nič nezabudol, čo mi bolo divné, pretože ja si vždy niečo zabudnem.Vyhriatou zubačkou sme sa vyviezli na Štrbské pleso, kde bolo aspoň 20 centimetrov snehu. Mali sme asi hodinu času, preto, keď sme pofotili, rozdelili sme sa, niektorí zostali na stanici a my sme sa išli pozrieť aspoň k plesu.



425.952 TEŽ čaká na svoj ďalší vlak (foto Reluk)



O chvíľu prišiel ďalší vlak s dvoma električkami, na jeho konci bola 425.954 TEŽ (foto Nino)


Kým sme sa my prechádzali popri plese, druhá skupinka nás čakala v zubačke, no my sme si neuvedomili, že za chvíľu odchádza do Štrby a ešte stále sme ju neodfotili. Len tak-tak sme to stihli.



Zubačka 405.951 pripravená na odchod (foto Nino)



Pri ceste dolu si nás nevyspatých a unavených Martin aspoň pekne pofotil .




Dodes, David a jeho priateľka (foto Martin)



A tu som slávny ja :D a MichalBa (foto Martin)



Naša zubačka v staničnej budove (foto Reluk)



Zo super vyhriatej električky sme vystúpili do studenej a dosť ľadovej budovy stanice Štrba. Posadali sme si na lavičky a čakali na príchod Paľa. Keďže som stále hladný a na stanici bol super bufet, kúpil som si výýýýýbornú tresku s troma rožkami. Vyzeral som síce ako bezdomovec, no bola naozaj vynikajúca :D Po príchode Paľa sme sa pomaly vybrali na prvé a veľmi známe miesto. Vonku bolo stále zamračené, ale asi prvýkrát mi to vôbec nevadilo, pretože nálada nemohla byť lepšia a o to podľa mňa na takýchto akciách ide. Stretnúť sa, porozprávať, zasmiať sa a trošku pofotiť. To nám vyšlo.



Prvý vlak bol R 441 na čele s 163 v blonski . (foto Dodes)


Keďže bolo zamračené, nemuseli sme stáť len na jednej strane, ale na obidvoch.



Z druhej strany odfotil Dodo eso 363.095 Cargo na postrku.



Nákladné vlaky chodili jeden za druhým, jeden z nich na čele s Dvojičkou 131.055 a s Rakaňou na postrku. (foto Reluk)



Tesne sa nám minul s Dvojičkou 131.086, ktorá išla od Štrby (foto Nino)



Aspoň na IC501 nám pred objektívy neprišla červeň, ale Kakadu 350.008 (foto Reluk)



(foto MichalBa)



R601 na čele s 361.102 (foto Dodo)



(foto XxXcompany)


Príjemným spestrením dňa, bol Favorit 731.054, ktorý smeroval z Popradu do Štrby. Nevedeli sme prečo, no o chvíľu bolo už všetko jasné.



731.054 (foto XxXcompany)



731.054 (foto Nino)



Favorit aj so svojím dlhým manipulákom do Popradu :D (foto Reluk)


Rýchlik 604 predsa nemôžem vynechať, to by som neskončil dobre, že Martin. Tak teda R604 na čele s najlepším a najobľúbenejším rušňom ZSSK a to 361.101.




(foto XxXcompany)



Posledná fotografia z tohto miesta, IC502 s našou Gorilkou 350.019


Po prechode tohto vlaku sme sa rozhodli zmeniť miesto. Zhodli sme sa ísť na taktiež známe miesto, čo sú vlastne všetky na Štrbe, no keďže som lenivý Bratislavčan, nebudem to predsa celé obchádzať a navrhol som, ísť cez pole :D Pole vyzeralo, aspoň z tej diaľky, zamrznuto s malými miestami zeminy. Tak sme sa teda vybrali a asi ako prví išli skratkou smerom na Bratislavu. Po pár krokoch sme zistili, že pole nie je až tak zamrznuté, vlastne zemina bola mokrá a sneh sa topil. Nevadí, už sme sa vybrali, však jeden kopec prejdeme. No, po ťažkom výstupe prvého kopca sme zistili, že pred nami je ďalší a po trati ani stopy. Modlil som sa, aby to bol posledný kopec a na šťastie bol. Len tak som sa pozrel na svoje topánky, hovorím si kde sú? Veď ja nemám boty :D Celé boli obalené v gundži snehu a blata, ale nás nič nezastaví, pred nami je trať a kúsok dole kopcom. Nič horšie už nemôže byť. Áno, aj ja som si to hovoril, ale áno môže a to potok. Martin ho prešiel akoby tam ani nebol, no prišili sme ja a Lukáš so statívmi ruksakmi a foťákmi, no prešli sme a po dlhej chvíli aj ostatní .




Prvým vlakom bol Ex122 Košičan na čele s 163.121 (foto David)



O pár metrov neskôr cvaknutý ten istý vlak (foto XxXcompany)



Vzápätí s hukotom prišla stá Dvojička (foto Dodo)



(foto David)



(foto Nino)



Oproti sa k nám blížila nová reklamka 362.012 s R603 (foto Dodes)



(foto XxXcompany)



Lukášova momentka, ktorú som sem musel dať, ako sa napcháva na obednej prestávke :D (foto MichalBa)



Spoza zákruty vybehla zelená mašina, Dvojičky? Nie, niečo české? Nie, ale konečne jeden z posledných zelených Peršingov, 163.113 (foto Dodes)



(foto Nino)


Po prechode vlaku sa od nás odpojili Mišo s Dávidom, pretože boli hladní a nič zaujímavé už nemalo ísť. My sme ostali na mieste a dúfali.



Cestou na stanicu prešla okolo nich ďalšia Dvojička 131.048 s nákladom. (foto David)



Lukáš prešiel na druhú stranu a odfotil tú istú súpravu (foto Reluk)



Z opačnej strany sa na nás vyrútila konečne po EHčková dvojička 131.020 (foto Dodes)



(foto Pali757)



Ja som sa vybral za Lukášom (foto Nino)



Zo Štrby prichádzala súprava, ktorou sme ráno prišli, áno ta zmrznutá. (foto Pali757)



Mišo s Dávidom zatiaľ odfotili zubačku prichádzajúcu zo Štrbského plesa. (foto MichalBa)



R608 smerujúci do Bratislavy s krásnou 362.002 (foto Reluk)



Posledná fotka z Tatier... (foto Nino)



Vybrali sme sa aj my pomaly na stanicu, pretože už ani svetla moc nebolo. Na stanici som si dal ďalšiu tresku, no rožky už nemali, katastrofa, musel som si kúpiť žemle :D Počkali sme na R610 rozlúčili sa s Paľom a jeho priateľkou a unavení sme nasadli na vlak smer Bratislava. Sadli sme si všetci do jedného kupé a viezli sme sa. Samozrejme ja som zaspal ako prvý, až po Leopoldov :D Medzi tým vystúpil v Žiline Dávid a v Leopoldove Dodes, s ktorými som sa ani nerozlúčil.




381 s PP ,861.009 a Dášenka večer na stanici v Leopoldove (foto Dodes)



Z okna som už videl pole, ale nie Raču, tak som sa začal chystať. Na Vinohradoch som vystúpil, no Martin, Lukáš a Mišo pokračovali až na hlavnú, kde nafotili tieto fotky:




Herkules 2016.005 na Hlavnej stanici s nezvyčajnou súpravou, dôvod mi nie je známy (foto XxXcompany)



Spoločná fotka aj s Gorilou a Laminátkou na vedľajšej koľaji (foto Reluk)


Dúfam, že sa vám článok páčil, aj keď nám počasie nevyšlo, ďakujem za prečítanie .

Text: Nino
Fotky: Nino, MichalBa, XxXcompany, Dodes, Reluk, David, Pali757


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1196