Gáspár Expressz s Nohabkou do Trstenej (2. časť)

railtrains.sk

Dátum:  26.05.2016 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  20.09.2019 1:03

 Ako sme v predchádzajúcej časti (Gáspár Expressz s Nohabkou do Trstenej) spomenuli, dni 15. a 17. apríl 2016 sa zapísali do pamätníka každého priaznivca železníc. Klub Vasutazz Velϋnk zorganizoval mimoriadny zájazd pre maďarských turistov do poľského mesta Zakopane.











Pri tej príležitosti bol vypravený mimoriadny vlak, vedený rušňom M61.017 a súpravou historických vozňov klubu MÁV Nosztalgia. Do Trstenej smerovali v piatok 15.4.2016 cez Fiľakovo, Banskú Bystricu a Vrútky:



V piatok, pri ceste do Trstenej, som ju cvakol v Oravskom Podzámku (foto: PeTTo13)



Návrat v nedeľu 17.4.2016 cez Kremnicu, Levice a Štúrovo naspäť do Maďarska, bol pre nás veľkým lákadlom. NOHABka na Slovensku je výnimočnosť, preto sme sa rozhodli (ja - PeTTo13, XxXcompany, Richson a TimoDK), jej jazdu poriadne zdokumentovať. V sobotu večer sme sa zišli na Orave a v nedeľu ráno sme sa vybrali do Tvrdošína na naše prvé fotomiesto:



M61 so súpravou v plnej kráse sa blížia k návestidlu žst. Tvrdošín. Zaujímavé je, že už teraz mal vlak mierne meškanie (foto: PeTTo13)



Nasadáme do auta a upaľujeme do Nižnej, na naše druhé fotomiesto - opäť ku vchodovému návestidlu:



Slnko nám praje a tiež sa pozerá na túto zaujímavosť na Orave... (foto: TimoDK)




Bohužiaľ, na Orave je časová poloha vlaku zlá a slnko nemá všade správny uhol. To nás však neodradí a aj tak nachádzame ďalšie vhodné miesto a to na nadjazde pred obcou Dlhá nad Oravou (foto: XxXcompany)




Zvoľňujeme tempo a presúvame sa na vzdialenejšie miesto pred Dolným Kubínom v miestnej časti Mokraď, konkrétne v oblúku za zastávkou (foto: TimoDK)




Richson si vybral odlišné miesto a vlak zachytil na jednej z mála bezstykových koľají na tejto trati - na rovinke smerom do Dolného Kubína (foto: Richson)




V Párnici sme si NOHABku cvakli na dolnokubínskej strane stanice. Nepoužívaná koľaj vpravo vedie do bývalého závodu OFZ Istebné (Oravské ferozliatinárske závody). V súčasnosti funguje už len OFZ Široká, kde pravidelne chodia vlaky s rudou. Keďže OFZ Istebné bola najväčšia vlečka na Orave, je aj žst. Párnica naša najväčšia stanica, ktorá má spolu až sedem koľají. Avšak dnes sa pravidelne používajú už len tri... (foto: XxXcompany)




A opäť Richsonov pohľad z iného uhla - vlak v stanici Párnica na dolnokubínskom zhlaví (foto: Richson)




Pre ostré oblúky v úseku Párnica - Kraľovany, musel byť „šesťkolák“ veľkou záťažou. Na fotke sa však M61 „vlečie“ rýchlosťou 30km/h rovným úsekom (foto: PeTTo13)




Fotka v tradičných Krpeľanoch nesmela chýbať. Bohužiaľ pre 25 minútové meškanie už nebola najlepšie nasvietená... (foto: PeTTo13)




O pár metrov ďalej ju zachytil Martin (foto: XxXcompany)


Dlhší pobyt vo Vrútkach nám pomohol a presunuli sme sa na flek v Turčeku. Medzitým sme si ešte odfotili „Víchricu“ 754.036-2 v odbočke Dolná Štubňa, ale slnko nám tento krát neprialo :-(
Na fleku v Turčeku som zažil asi najväčší zraz železničných fotografov. Prišli štyri autá, jeden mikrobus a bolo nás tam dokopy asi tridsať...



Malebnou krajinou stredného Slovenska pri Turčeku prechádza „maďarský turista“ M61.017 (foto: XxXcompany)




Z trochu iného uhla vlak zachytil Rišo (foto: Richson)




Využili sme aj krásu stanice Kremnické Bane (foto: XxXcompany)




Iný uhol - opustená budova v pozadí nás veľmi fascinovala (foto: TimoDK)




Kremnické bane do tretice... (foto: Richson)




V stanici Kremnica sme stretli znova tých fotografov, čo na Turčeku. Slnko nás už začalo opúšťať (foto: PeTTo13)




Na trati 150 sa nám nepodarilo NOHABku odfotiť viac krát. Naša posledná fotka vznikla v Kozárovciach (foto: PeTTo13)



Vďaka 70 minútovému meškaniu vlak nestál v žst. Levice, čím sa stalo to, že nám ušiel. Tento krát bol vlak rýchlejší ako auto...



Fotka s mechanickým návestidlom žst. Tekovský Hrádok nemohla chýbať. Tam sa rušeň M61.017 rozhodol odfotiť Lukáš (foto: Luko3105)




A na samý záver fotografia z pohraničnej stanice Štúrovo. Slnko sa tiež prišlo rozlúčiť s týmto zaujímavým vlakom na Slovensku (foto: Leviathan)


Môžem povedať, že to bola pekná akcia. Počasie vyšlo a stihli sme skoro všetko, čo sme si naplánovali.
Dovidenia pri trati, priatelia...

autor: Peter Káčer (PeTTo13)
foto: PeTTo13, XxXcompany, TimoDK, Richson, Luko3105, Leviathan


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1599