Dovolenka v Čechách 2017, alebo...

railtrains.sk

Dátum:  04.09.2017 0:00   |   Rubrika:  Na voľné chvíle ...   |   Vytlačené:  18.11.2019 0:11

 ... malá exkurzia do LD Teplice.
Po ročnej pauze som sa opäť vybral na dovolenku do Českej republiky. Po zvážení možností som sa rozhodol pre obvyklé spojenie cez Púchov do Prahy a odtiaľ do Teplíc v Čechách. Cesta ubehla celkom rýchlo a krátko pred jednou popoludní som vystúpil v Prahe.










Pondelok 10. Júl



Keď sme zastavili v stanici Vsetín, neodolal som a cez okno som si odfotil ''Kocúra'' 742.082-1 ČD Cargo pri čakaní na ďalší pracovný výkon





Môj vlak mal 15 minútové meškanie, takže som si nestihol odfotiť červený Railjet a tak ma potešil aj pekne čistý sólo ''Meserschmitt'' 380.003-4





Ako druhý si v Prahe fotím odchádzajúci vlak zo šiesteho nástupišťa v čele s ''Peršingom'' 163.234-8 v zaujímavom nátere





Tesne pred odchodom môjho vlaku ma potešil príchod vlaku v čele s pražským ''retro Banánom'' 151.023-9


Pri príchode do Teplíc zisťujem, že depo od mojej poslednej návštevy značne ožilo - a tak som sa rozhodol preskúmať ho. Do depa som sa chcel vybrať už na druhý deň, ale pre celodenný dážď som to odložil až na stredu. Depo používa SÚD (Správa Ústecké Dráhy). Po príchode som sa najskôr slušne opýtal pracovníkov, ktorí opravovali ''Rosničku'', či si môžem nafotiť rušne. Po ich súhlase som začal fotiť.

Streda 12. Júl




Ako prvý fotím žltý ''veľký Hektor'' 721.519-7 (T458.1519) KPKV Brno, ktorého užívateľom je Správa Ústecké Dráhy. Za ním stojí opravovaná ''Rosnička'' 710.514-1 spoločnosti DOMES Bylany s.r.o., ktorej prevádzkovateľom je taktiež SÚD





Na vedľajšej koľaji som si odfotil ''malý žltý Hektor" 720.567-7 spoločnosti STRABAG





Na koľaji pri depe ma prekvapila bývala slovenská 810.391-3, ktorá bola ešte v roku 2014 odpredaná z bývalého rušňového depa v Topoľčanoch súkromnému dopravcovi v Čechách





Vzadu na tej istej koľaji sa na slniečku vyhrievali dve ''Rosničky'' - žlto modrá 710.415-1 SÚD, ktorá je na generálnej oprave a zelená 710.884-8 SÚD (Ex. DOMES Bylany s.r.o.), ktorá čaká na generálnu opravu





Detailní záber na ''Rosničku'' 710.884-8 SÚD (Ex. DOMES Bylany s.r.o.). Rozobraté ''Prasiatko" 703.514-0 SÚD zachytené počas generálnej opravy





V budove depa sa nachádzal rušeň 783.001-1 Voith Maxima spoločnosti Railco, ktorý ma v prenájme spoločnosť IDS Cargo, na ktorom sa robila bežná údržba. O dva dni už bol v čele vlaku so súpravou vozňov na obilie v Bratislave





Potešil ma aj príchod dvoch motorových jednotiek 628.241-1 a 628.343-5 spoločnosti GW Train Regio, ktoré jazdia na trase Most - Plzeň




Štvrtok 13. Júl

V tento deň som si naplánoval a vybral úvraťovú stanicu Dubí. Táto stanica sa nachádza na trati číslo 135. Trať vedie z Mostu do Dubí a odtiaľ úvraťou do stanice Moldava v Krušných horách. Vlak momentálne končí v úvraťovej stanici Dubí, keďže v km 154.050 došlo v marci tohto roku k zosuvu a posunutiu trate. V danom kilometri sa v termíne môjho pobytu mali začať opravné práce.




Na stanicu som dorazil krátko pred ôsmou rannou hodinou a príchod vlaku stíham len tak-tak. Osobný vlak č. 26800 v zložení 810.213-9 + vozeň na bicykle + 810.528-0 vchádza do stanice Dubí




Vlak po príchode do stanice zostane stáť a čaká do času odchodu obratového vlaku z Moldavy. A tak som sa vybral na trať počkať si spomínaný vlak. Keďže nie som znalec trate, tak fotka obratového vlaku nevyšla. Tak som čakal na ďalší obrat súpravy na inom mieste.




Osobný vlak č. 26802 v zložení 810.213-9 + vozeň na bicykle + 810.528-0 medzi zastávkou Střelná v Krušných horách a úvraťovou stanicou Dubí. Pánom rušňovodičom ďakujem za pozdrav





Po odfotení vlaku som sa vrátil na stanicu, kde som si odfotil priecestníky pred nechráneným priecestím (bez svetelnej a zvukovej signalizácie). Koľaj vľavo ide smerom na Most a pravá stúpa do Moldavy v Krušných horách. Ako som spomínal, tento úsek je momentálne neprejazdný





Vlaková súprava na Os 26803 bola 810.528-0 + príves + 810.213-9, zachytená je v stanici. Keď som tu v septembri 2015 fotil ''motorák'' 810.528, tak bol ešte v pôvodnom nátere





Ešte jeden záber na Os 26803, pohľad je z tej krajšej strany




Utorok 18. Júl

Na tento deň som mal s tetou v pláne výlet na hrad Doubravka. Pri ceste ''domov'' som sa opäť zastavil v depe.




Na Doubravku sa dá dostať tromi spôsobmi, a to pešo, na bicykli alebo cestným vyhliadkovým vláčikom. Zvolili sme tretiu možnosť. Spomínaný vláčik na nádvorí hradu Doubravka




Aj druhé fotenie v depe začínam ''opýtaním sa'', či môžem fotiť - pamätali si ma, takže s fotením nebol problém.




Druhé stretnutie s Legiosom, po splnení si povinnosti mimo územia ČR, sa vyhrieva v areáli depa. Na mieste, kde pred týždňom stál ''malý Hektor'' spoločnosti STRABAG





Druhé stretnutie s jednotkou GW Train Regio, tentokrát len s jednou motorovou súpravou 628.343-5. Druhá jednotka (628.241-1), ktorú som fotil pri prvej návštevu mala deň predtým (17.7.) nehodu, o ktorej sa písalo tu - ''Střetnutí na přejezdu u Kaznějova na Plzeňsku''





''Veľký Hektor'' 721.519 s ''Rosničkou'' sa presunuli na vedľajšiu koľaj, pribudol k nim pekný červený ''Kocúr'' 742.201-7 Správy Ústecké Dráhy. V depe je vidno čelo modro bieleho ''Kocúra'' 740.721-6





Modrý obytný vagón WLAB65 s označením ŽSR 60 56 09-80 011-1 čakajúci na opravu





Na nákladnú dopravu som nemal šťastie, a tak trochu dokumentačne fotím elektrickú jednotku 440.004-0 na Os 6831 do Děčína





Pri odchode z fotenia som si pri stanici odfotil tieto dva pomaľované zelené vagóny




Domov som sa vracal autom, takže fotka dvoch maľovaných vagónov uzatvára moju malú exkurziu v LD Teplice v Čechách. Informácie ohľadom rušňov som čerpal tu - ÚsteckáDráha.cz.



Aj keď som sa vracal domov autom, mali sme malú zastávku u strýka na Morave. A keďže musel isť k lekárovi, využil som príležitosť na fotenie. Osobný vlak č. 13419 a ''Regionova'' 814.119-4 sa blíži do konečnej stanice Hlučín



Touto cestou sa chcem poďakovať tete a strýkovi za príjemnú dovolenku a pracovníkom depa za ústretovosť pri fotení.


autor: semir350


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1787