Objektívom na návšteve v RD Žilina.

railtrains.sk

Dátum:  11.01.2018 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  17.07.2018 13:48

 Po vydarenej a úspešnej návšteve v RD Trenčianska Teplá sa tento krát pozrieme objektívom do rušňového depa Žilina. Mesto Žilina patrí k mojim najobľúbenejším a najnavštevovanejším mestám a miestam na Slovensku. S týmto mestom ma spájajú moje študentské časy na strednej škole ako aj moja priateľka a priatelia.










V rámci môjho voľného času a vďaka mojej záľube som začal veľmi často navštevovať žilinské depo už v tých časoch. Je to miesto kde Vás vždy dokáže niečo prekvapiť a potešiť tak ako aj mňa. Vždy v tomto depe natrafím či už na nejakú zaujímavú opravu rušňa alebo ma prekvapí a poteší rušeň s ktorým som sa ešte nestretol a nemám ho ani odfotený.

Vďaka dobrej spolupráci so spoločnosťou ZSSK CARGO a pánom prednostom RD Žilina sme mohli nahliadnuť aj do žilinského rušňového depa a zdokumentovať Vám priebeh opráv.Počas mojej oficiálnej návštevy sa uskutočňovali na rušňoch rôzne opravy a prehliadky, ktoré si môžete pozrieť v nasledujúcej fotoreportáži.




Rušeň 240.061-2 ZSSK CARGO, ktorý sa nachádza v žilinskom depe na hlavnej oprave (EH)





Fotografia zachytáva rušeň bez podvozkov už len na zdvihákoch





Počas hlavnej opravy obdrží rušeň 240.061-2 ZSSK CARGO nový lak





Pred rušňom sa nachádzal vyviazaný podvozok, na ktorom sa vykonajú práce v rámci EH opravy





Pohľad na dvojkolia z rušňa radu 125.8 ZSSK CARGO





Vedľa stál rušeň 183.038-9 ZSSK CARGO na ktorom sa vykonáva EH oprava





Pohľad na rušeň z druhej strany počas hlavnej opravy





Pohľad na rušeň 363.145-4 ZSSK, na ktorom sa vykoná montáž UIC kabeláže





Pohľadom z opačnej strany rušeň 363.145-4 ZSSK





Rušeň 162.004-6 ZSSK počas opravy trakčných motorov. V týchto dňoch už rušeň jazdí v prevádzke





Vonku pred halou sa nachádzala hnacia časť EPJ 671.005-7 ZSSK – pristavená na sústruženie dvojkolesia





Vedľa stál rušeň „pershing“ 162.007-9 ZSSK, ktorý je po nehodovej udalosti pri ktorej došlo aj k poškodeniu rámu a opravu teraz vykonáva DPOV Přerov





Spoločný pohľad na rušne 183.034-8 + 742.020-1 + 742.297-5 ZSSK CARGO pred halou





Rušeň 742.297-5 ZSSK CARGO po MH oprave v žilinskom depe na porovnanie s vedľa stojacim rušňom 742.020-1 ZSSK CARGO už v „staršom" nátere





Do žilinského depa bol odstavený medzi dvomi výkonmi rušeň 150.221-0 ČD





Oproti bol tiež odstavený rušeň 363.097-7 ZSSK CARGO, na ktorom bola vykonaná nedávno EH oprava




Prekvapením ukrytým vnútri v hale bol rušeň 182.096-8 súkromného dopravcu Carbo Rail s.r.o, na ktorom sa vykonávala EO (prevádzkové ošetrenie)




Po odfotení tohto rušňa sa presúvame z „elektrickej časti“ Strediska údržby a opráv do „motorovej časti“ pri točni vzadu v žilinskom depe.





Vnútri v hale sa už nachádzal rušeň 770.058-6 ZSSK CARGO, na ktorom sa vykonávala neplánovaná oprava vodného okruhu. Rušeň je v súčasnosti v prevádzke





Bočný pohľad na rušeň počas opravy





Ďalším prekvapením a v tejto „motorovej časti“ bol pre mňa rušeň 240.129-7 ZSSK, na ktorom boli počas mojej návštevy vyviazané podvozky





Na MV (veľkú motorovú prehliadku) do žilinského depa prišiel aj rušeň 742.401-3 ZSSK CARGO z RD Trenčianska Teplá





Vedľa stál rušeň 742.310-6 ZSSK CARGO, ktorý bol tiež v depe na MV (veľká periodická prehliadka)





Tretím a posledným rušňom, ktorý sa podroboval MV prehlidke bol rušeň 742.338-7 ZSSK CARGO





V ďalšej časti rotundy sa nachádzal rušeň 771.056-9 ZSSK CARGO, ktorý sa podroboval neplánovanej oprave brzdy a vodného okruhu mimo periodickej údržby





Počas návštevy depa mali zamestnanci akurát obednú prestávku, ktorú som využil na fotografovanie a následne po obede sa práce na rušňoch rozbehli naplno





Podvozky z rušňa 183.008-2 ZSSK CARGO pred ich opravou





Podvozky z rušňa 183.008-2 ZSSK CARGO po ich kompletnej oprave





Rušeň 183.008-2 ZSSK CARGO počas EH opravy, v rámci ktorej obdrží LAK III, čo znamená, že neobdrží komplet nový lak





V týchto dňoch je rušeň 771.054-4 ZSSK CARGO v prevádzke





Vedľa stál dlho odstavený rušeň 770.080-0 ZSSK CARGO, na ktorom bola vykonávaná prehliadka podvozkov kvôli jeho preprave do Dubnice nad Váhom na vlečku spoločnosti Loko Trans Slovakia. Počas môjho fotografovania mal rušeň odísť v tento deň zo žilinského depa no nakoniec bol prepravovaný až o pár dní neskôr





Podľa najnovších informácií bude rušeň prepravený z Dubnice nad Váhom na opravu na iné miesto





Na EV (veľká periodická prehliadka) bol v žilinskom depe rušeň 199.401-1 ZSSK CARGO z RD Trenčianska Teplá. Rušeň v súčasnosti čaká na dodanie náhradných dielov – oprava koľajnicovej brzdy





Z vnútorných priestorov sa presúvame zdokumentovať rušne, ktoré sa nachádzali vonku v priestoroch obvodu rušňového depa. Jedným z nich bol aj rušeň 771.072-6 ZSSK CARGO





„Dvojičku“ spolu s čmeliakom tvoril rušeň 751.037-3 ZSSK CARGO





V tesnej blízkosti pred nimi sa nachádzal odstavený rušeň 721.046-1 Železničnej spoločnosti Slovensko





Smutný pohľad ma čakal na trojicu odstavených neprevádzkových rušňov. Prvým z nich je rušeň 742.286-8 ZSSK CARGO. V súčasnosti sa ešte tento rušeň nachádza v žilinskom depe





Rušeň 710.005-0 ZSSK CARGO sa už nenachádza v žilinskom depe. Bol prepravený do Dubnice nad Váhom na vlečku Loko Trans Slovakia. V týchto dňoch by mal byť rušeň rozpálený autogénom





Posledným z neprevádzkových rušňov je 771.094-0 ZSSK CARGO, ktorý sa ešte v súčasnosti nachádza v žilinskom depe





Rušeň 742.337-9 ZSSK CARGO v prevádzkovom stave





Koľajový žeriav EDK-750.301





Pri točni sa nachádzal motorový vozeň 813/913.014-2 ZSSK s menom ktoré určite poteší moju priateľku ale aj všetky ženy s menom Monika





Poslednou fotografiou počas mojej návštevy dokumentujem rušne 183.013-2 spolu s 183.017-3 ZSSK CARGO



Dúfam, že sa Vám prehliadka žilinského rušňového depa páčila a verím, že informácie o opravách rušňov a dianí v depe boli pre Vás užitočné. Veľké poďakovanie patrí Manažérke propagácie pani Mgr. Alexandre Hrubej z Kancelárie GR Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s., Oddelenie vnútorných vzťahov a Prednostovi Rušňového Depa Žilina, Stredisko ÚaO ŽKV Bratislava pánovi Ing. Jurajovi Sukenikovi za ich kladné vyhovenie našej žiadosti, ochotu a spoluprácu pri dopĺňaní údajov do fotoreportáže.




Autor textu, fotografií: Maroš Bobák (MAJO771)



Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1841