Výlet do zasneženého kráľovstva veľkých dieselov

railtrains.sk

Dátum:  26.02.2018 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  22.09.2018 11:03

 Dobré ráno, popoludnie, alebo večer, kedykoľvek to čítate, ja Vás vítam pri našom zájazde do snehom pokrytou krajinou, ktorej zatiaľ stále vládnu robustné, dieselové rušne, do Moravskoslezských Beskyd.











Ako sa hovorí, keď nepríde Mohamed za horou, príde hora za Mohamedom a tak 10. 2. 2018 partia železničných nadšencov cestuje za zimnými fotkami.Na bratislavskej hlavnej stanici som sa s komplikáciami stretol s MichalomBA, ktorý skoro nestihol vlak kvôli nespoľahlivosti MHD. S pomocou taxislužby naskakuje ku mne do R 601 a vyrážame. Na Vinohradoch pristúpi ešte kolega Braňo a už si môžeme užívať jazdu do Púchova a rozprávať si zážitky a príhody. Na púchovskej stanici sa ako vždy vrúcne zvítame s naším kamarátom a sprievodcom Palom, sadneme do auta a vyrážame smer Morava, Valašsko, Beskydy.



Prvá zastávka je v stanici a depe Valašské Meziříčí. Prvá mi padla do oka krásne zoradená flotila rušňov ČD Cargo, zľava: 130.006, 363.505, 123.015 a 742.104





Príjemne ma potešila aj "karkulka" 725.247, ktorá sa pred časom dostala na zoznam vozidiel ČD, určených k zachovaniu - no ani to nie je isté





Elektrické rušne 122.021 a 123.007 odstavené v "šturci"





Tentokrát bolo v tejto stanici skutočne veľké množstvo lokomotív a tak sa sem nezmestí všetko. Za zmienku určite stojí aj 130.001, prvá svojho radu




S touto mašinkou sa rozlúčime s "valmezskou" stanicou a už hopsa hejsa do auta a vyčkať na spešný vlak.




Konečne sme dorazili do dedinky Krhov, kde sme si počkali na vlak Sp 1643 Hostýn, v čele ktorého stanula brnenská perla 754.023





Medzi zastávka medzi spešákmi bola v malebnej, krásnej ,valašskej stanici Veřovice, kde nás príjemne prekvapila (posledná vyrobená) 810.678 v stále vzácnejšom červeno-krémovom sfarbení. Stanica aj prostredie ako vystrihnuté z rozprávky





Obratový "spešňák" Sp1644 so 754.023 z Frenštátu do "Valmezu" sme si počkali v Lichkove pod Březinami. Vlak šiel o pár minút skôr a prekvapil nás ešte pri opájaní rannou kávou a bylinkovým čajom, len tak tak sme stihli odložiť termosky a dobehnúť na miesto





V medzistaničnom úseku Frenštát pod Radhoštěm a Kunčice pod Ondřejníkem sme si počkali poludňajší Os 3133 do Ostravy v čele s "kvatrom" 842.021





O pár sto metrov ďalej Os 3102 v opačnom smere z Ostravy do Frenštátu s "kvatrom" 842.011





Dočkali sme sa aj radu 754 na Os 3135. Konkrétne to bola 754.021





Krásne prekvapenie v podobe bleskovej 754.059 na Os 3132 do Frenštátu, ktorá tu v ten deň zaskakovala za 754.040. Rozhodne nás tento záskok potešil :-)





"Štvorka" 754.059 s obratovým Os 3137 do Ostravy sme si išli počkať na Paliho vytipovaný fotoflek, stále v rovnakom medzistaničnom úseku Frenštát pod Radhoštěm - Kunčice pod Ondřejníkem, kde sme vybehli na malý kopček z ktorého sme mali krásny výhľad na trať





Ďalšou "štvorkou" do zbierky bola 754.076 na Os 3134, ktorá v ten deň tak isto zaskakovala, ale za 754.051. Tento záskok nás už až tak nepotešil, ale tak čo už, bol som a aj stále som šťastný za každú mašinku, ktorú som si v ten deň vyfotil





"Štvorka 76-ka" po druhýkrát s Os 3141 do Ostravy





Čerešničkou na torte už beztak úspešného fotenia bola zeleno-sivá 754.047 na Os 3136 fotená z rovnakého miesta ako 842.011, z krásnej lúky, kde sa počas teplých, letných dní spokojne pasie dobytok





Ešte sa nachvíľku rozhliadneme na frenštátskom nádraží a urobíme si pár stanicoviek, aj so starými staničnými hodinami a osobnými vlakmi do Ostravy a "Valmezu"





Poslednou fotografiou tohto dňa bol Os 3143 so 754.047 kúsok za stanicou Frenštát pod Radhoštěm, ktorý prechádza ponad potok Lubina




754.047 bola posledná lokomotíva, ktorú sme si v ten deň vyfotili a hneď potom nás Pali pozval do neďalekej reštaurácie na večeru. Pochutili sme si na cesnačke, sviečkovej a dobrom čapovanom pivku a môžeme vyraziť po krásnom dni smer Púchov. R 610 nám ušiel a tak sme išli dočerpať energiu kávou do púchovského športcentra. Po dobrej kávičke sadáme na R 612 s ktorým sme ostali visieť v Trnave. Krásny deň pokazil úplne na záver skokan pod osobákom z Bratislavy. Nakoniec sa nám s meškaním 80 minút podarilo docestovať do Bratislavy. Braňo vyskočil na vinohradoch a mňa s Michalom čakala na hlavnej stanici moja drahá manželka s autom, ktorá nás prišla porozvážať domov. Do postele sme zaľahli až po polnoci, príjemne unavení s krásnymi zážitkami a spomienkami. Ďakujem všetkým zúčastneným a hlavne Palimu, ktorý bol hlavným motorom celej akcie.


Chlapci - ďakujem a dovidenia nabudúce !

Foto a text: kvixo


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1861