Skúšobná jazda modernizovaného rušňa 773.803 - 2

railtrains.sk

Dátum:  23.02.2010 0:00   |   Rubrika:  Fotoprofil   |   Vytlačené:  29.05.2020 16:14

 V pondelok 22.februára 2010 krátko po trinástej hodine, sa za hmlistého počasia a sneženia ukázal v Lučenci na skúšobnej jazde modernizovaný rušeň 773 inventárneho čísla 803, ktorému záťaž tvoril tiež modernizovaný rušeň 756 inventárneho čísla 004. Stroj 773.803 vznikol z čmeliaka 771.199-7, ktorý bol zhodou okolností tiež širokorozchodný, označený ako T 669.5007. Za svojho pôsobenia v depe Zvolen sme ho mohli vidieť hlavne na vozebnom ramene Zvolen – Fiľakovo v nákladnej, ojedinele i postrkovej službe. Jeho posledná dielenská oprava MH bola ukončená dňa 16.8.1985. Posledné výkony urobil v roku 2000 a to v januári, kde ubehol vyše 4 000 kilometrov na vlakoch. Od februára až do mesiaca júl bol vedený v zálohe dráhy a v auguste mu vymenili podvozky z rušňa 771.011.









Od 3.septembra bol vedený na prestavbe v Dubnici nad Váhom, kde dostal označenie 773.009-6, po ktorej vykonal 26.6.2001 technicko-bezpečnostnú skúšku. V pravidelnej prevádzke patril dlhý čas medzi turnusovo nasadzovaný postrk v Lovinobani. Pod uvedeným označením jazdil na nákladných vlakoch naposledy 31.12.2008, kedy spoločne so 773.003 robil prieťahy do maďarskej „Šomošky“, po ktorých bol odstavený a následne 13.1.2009 vlakom Mn 86130 vezeného zamračenou 752.047, spoločne so 773.003, stiahnutý do depa Zvolen. Počas prevádzky na normálnom rozchode najazdil celkom 365 559 km. Modernizáciu a prestavbu na prevádzku na širokorozchodnej trati vykonali Železničné opravovne a strojárne Zvolen a.s., po ktorej obdržal označenie 773.803- 2. Na skúšobnej jazde, vykonanej na trati Zvolen – Lučenec a späť ako vlak 73391 /73390 bol odskúšaný výkon rušňa a shuntovanie.

Nasledujúce fotografie približujú popisovanú skúšobnú jazdu.



































Text a foto : Jano
Sprc:

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=187