Skúšobné jazdy súpravy ''railjet'' na Slovensku

railtrains.sk

Dátum:  11.06.2018 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  21.06.2018 15:58

 Dňa 5. 6. 2018 sa uskutočnila skúšobná jazda rakúskej súpravy Siemens Viaggio Comfort (prezývanej ako ''railjet'') s rušňom 1116.201 ÖBB v úseku Bratislava-Petržalka - Zohor a späť. Jednotka bola červeno-čierna (typický ÖBB). Rušeň rady 1116 nemohol do vnútrozemia zachádzať, maximálne len do prechodovej stanice Bratislava-Petržalka, keďže jeho jazda ovplyvňovala zabezpečovacie zariadenia. Avšak, teraz to vyzerá nádejne a vyzerá to tak, že nové vlakové linky Bratislava hlavná stanica - Zürich budú možné.

















Účelom tejto skúšobnej jazdy bolo overenie určitých obmedzení pre jazdu na koľajových obvodoch (KO) 25Hz a skúšal sa aj vlakový zabezpečovač SIFA bez prenosu návestí v normálnych podmienkach bez mimoriadností. Skúšala sa súčinnosť vlakového zabezpečovača so zabezpečením stanice a trate. V úseku trate Bratislava-Petržalka a Bratislava-Nové Mesto bola sledovaná stabilita návestného znaku na návestidle, tam bol obmedzený aj výkon do max. 50% pomerového ťahu. Po ceste z Bratislavy do Zohoru bola sledovaná len činnosť VZ SIFA na aktívnom stanovišti. Po ceste nazad v úseku Bratislava-Nové Mesto Bratislava-Petržalka bola taktiež sledovaná stabilita návestného znaku, a taktiež bol výkon obmedzený na max. 50% pomerového ťahu.

Súprava prišla do Bratislavy - Petržalky hodinu zmeškaná z dopravných dôvodov na rakúskej strane. Reálny príchod do Petržalky bol krátko pred deviatou hodinou ráno. Po zapísaní do systému sa mohol ''railjet'' vydať do Zohoru ako súpravový vlak 30170 na licenciu ZSSK, a. s. cez Bratislavu ÚNS, Nové Mesto a hlavnú stanicu.



Prvá fotka vzniká na ''falošnej dvojkoľajke'', ktorá ústí do žst. Bratislava-Petržalka. Na ľavo je koľaj od Rusoviec, na pravo z Kitsee. ''Railjet'' ide riadiacim vozňom č. 80-90 701 vpred (foto: MichalBA)





Po zastavení si nastúpi ''pilot'' (ten, ktorý pozná traťové a miestne pomery), keďže za pultom sedel rušňovodič z Rakúska. Nastúpia si aj technici, ktorí budú počas celej jazdy merať a sledovať parametre, budú skúšať a všeličo iné možné/nemožné (foto: Luko3105)





Súpravový vlak sa dal do pohybu o 9:12 a odchádza smer Bratislava-ústredná nákladná stanica (foto: Luko3105)







Odchod ''railjetu'' sa dal fotiť aj z mosta, ktorý je nad zhlavím žel. stanica BA-Petržalka. Vznikla tu aj fotka rušňa 1116.201 ÖBB s Sratislavským hradom (foto: Volod)





Z druhej strany mosta je už vidno mohutné stavby Bratislavy (foto: MichalBA)





Prechod cez Devínske Jazero bol rýchly a tak nebránilo už nič zdolať posledné kilometre do konečnej stanice tejto skúšobnej jazdy - do stanice Zohor (foto: Luko3105)

Po príchode do žst. Zohor na 5. koľaj sa osadenstvo a technici preniesli na druhé stanovište, v tomto prípade na rušeň. Cesta späť do Bratislavy-Petržalky bola možné hneď, ako boli nachystaní.



Railjet spolu s motorovým vozňom 812.040, ktorý v ten deň jazdil do Záhorskej Vsi (foto: MichalBA)





Odchod zo Zohora (cca. 10:50) bol uskutočnený na druhú traťovú koľaj z dôvodu, že na 1.TK bola v tom čase výluka. Pre ''fotiča'' to bolo kompozične lepšie (foto: Luko3105)









Na hlavnej stanici bol pobyt z dopravných dôvodov, a tak sa stihlo urobiť viac fotiek. Na jednej z nich je aj rušeň 350.007 s IC 523 do Košíc (foto: Volod)





Medzi žst. Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka táto súprava ''railjetu'' pekne vynikne (foto: MichalBA)





Po skončení skúšobnej jazdy vchádza ''railjet'' oblúkom s prevýšením do petržalskej stanice s pozadím administratívneho komplexu Digital Park. Vlak v stanici pobudol pri 2. peróne do cca. 13:20 hod. Vtedy sa pobral vlastnou silou domov cez Kittsee do Rakúska (krátko po odchode RExu, ktorý tvorila červeno-biela osobná jednotka CityJet ÖBB). Vjazd Railjetu do Petržalky bol o cca. 11:40 hod (foto: Volod)









Posledné fotky v žst. Bratislava-Petržalka zachytávajú jeho pobyt z dôvodu vystupovania technikov, ktorí počas celej skúšobnej jazdy merali, a posádky, ktorá robila ''railjetu'' spoločnosť (foto: Volod)

Táto skúšobná jazda bola úspešná a ZSSK, a. s. dostala možnosť si odjazdiť ďalšie kilometre. Zatiaľ nie je určený dátum, ale znamená to, že sa na Slovensku táto jednotka v najbližšej dobe ukáže za účelom testovania ďalších vecí.

text: Luko3105
foto: Luko3105, MichalBA, Volod


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1901