Prezidentský vlak – prehliadka interiérov salónnych vozňov

railtrains.sk

Dátum:  06.07.2018 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  19.11.2018 20:21

 V utorok dorazil do Bratislavy historický vlak pri príležitosti osláv stého výročia vzniku spoločného štátu Čechov a Slovákov. Na fotografiách si predstavme luxusné interiéry salónnych vozňov, ktoré vozili našich prezidentov.










































V osobnom vozni Ca 4-5086 z roku 1931 je inštalovaná výstava, ktorá sa venuje cestám československých prezidentov po železnici.





















Salónny vozeň Františka Ferdinanda d´Este vyrobila v roku 1909 vagónka Ringhoffer na pražskom Smíchove. Konštrukčná rýchlosť vozňa bola 120 km/h v dobe, kedy sa po cestách automobily pohybovali priemernou rýchlosťou 30 km/h...













Salónny vozeň T. G. Masaryka bol vyrobený v roku 1930 a vo svojej dobe predstavoval špičku európskej železničnej techniky. Okrem luxusne zariadených interiérov pre prvého prezidenta ČSR išlo o prvý celokovový vozeň pre Československé štátne dráhy. Vozeň bol do prevádzky symbolicky zaradený v deň prezidentových 80. narodenín - 7. marca 1930, ktorý vozeň prvýkrát použil už o 10 dní na cestu do Francúzska. Drevené obloženie interiéru vozňa je z austrálskej čerešne a nábytok zhotovili z hruškového dreva.



















V tomto salónnom vozni sa v roku 1968 uskutočnilo jednanie Alexandra Dubčeka a Leonida Brežneva v Čiernej nad Tisou. V ďalších rokoch slúžil prezidentom Ludvíkovi Svobodovi a Gustávovi Husákovi. Súčasťou vozňa je okrem konferenčnej miestnosti a ubytovacích miestností aj kuchyňa či sprcha.


Kompletná súprava Prezidentského vlaku bola vystavená v bratislavskom Múzeu dopravy iba v utorok a stredu, salónny vozeň Františka Ferdinanda d´Este z roku 1909 až do 15. júla 2018. Prezidentský vlak bude ďalej vystavený na staniciach v Nitre (5. a 6. júla), Zvolene (7. a 8. júla), Lučenci (9. júla), Žiline (10. a 11. júla) a Košiciach (12. a 13. júla).


autor: mirec116


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1914