Na zrekonštruovanú ozubnicovú trať zavítajú už budúci rok nové hybridné jednotky

railtrains.sk

Dátum:  01.07.2020 8:12   |   Rubrika:  Ručne - stručne   |   Vytlačené:  07.08.2020 10:38

 • ŽSR bude od 6. júla 2020 realizovať rekonštrukciu tatranskej ozubnicovej trate
• Počas 7-mesačnej výluky zabezpečí ZSSK pre cestujúcich náhradnú autobusovú dopravu
• Na zmodernizovanej trati budú už budúci rok jazdiť nové ozubnicové vozidlá











Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informuje cestujúcich, že manažér železničnej infraštruktúry – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) – bude v termíne od 6. 7. 2020 do 6. 2. 2021 uskutočňovať komplexnú rekonštrukciu ozubnicovej trate medzi železničnými stanicami Štrba a Štrbské Pleso.

ZSSK víta rozhodnutie ŽSR pre komplexnú rekonštrukciu, pretože infraštruktúra ozubnicovej železnice má desiatky rokov a potrebuje generálku. V súvislosti s výlukou počas rekonštrukčných prác ZSSK zabezpečí cestujúcim presun formou náhradnej autobusovej dopravy (NAD) nasledovne:
• v železničnej stanici Štrbské Pleso budú pristavené autobusy NAD vedľa výpravnej budovy,
• náhradné zastávky NAD sú zriadené pre tarifné body:
o Štrba – parkovisko za bufetmi z východnej strany budovy,
o Tatranský Lieskovec – hl. cesta pri zastávke ŽSR,
o Štrbské Pleso – autobusová zastávka Vysoké Tatry, Štrbské Pleso, centrálne parkovisko.

V tejto situácii bude viac ako inokedy dôležité to, aby skupiny nad 10 osôb zodpovedne hlásili vopred svoju cestu na kontaktnom centre (tel: 18 188), aby sme im vedeli zabezpečiť bezproblémovú prepravu.





V Tatrách budú v roku 2021 premávať nové hybridné jednotky ZSSK (vizualizácia)



Za dočasný diskomfort sa ZSSK cestujúcim vopred ospravedlňuje, no takéto obmedzenia sú pri väčších rekonštrukciách vždy potrebné. „Sme si vedomí, že toto obmedzenie spôsobí v tejto letnej a nadchádzajúcej zimnej sezóne návštevníkom Tatier komplikácie, no z dlhodobého hľadiska je táto oprava potrebná pre zabezpečenie vyššej kapacity trate a bezporuchovej prevádzky našich nových švajčiarskych hybridných jednotiek, ktoré tu budeme postupne nasadzovať,” povedal Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

ZSSK v spolupráci so ŽSR zabezpečí informovanie cestujúcej verejnosti vo všetkých staniciach a zastávkach na úseku Štrba – Štrbské Pleso informačným zariadením, výveskami na staniciach a zastávkach i prostredníctvom sprievodného personálu v každom dotknutom vlaku.

Po zrekonštruovanej trati budú už budúci rok premávať úplne nové vlaky ZSSK – 5 nových hybridných ozubnicových jednotiek a 1 multifunkčný rušeň, ktoré doplnia jej súčasnú flotilu.





Nové vozidlá budú môcť jazdiť na ozubnicovej i na trati tatranskej elektrickej železnice (vizualizácia)



Nové vozidlá budú vybavené modernými bezpečnostnými a informačnými systémami, vďaka čomu budú mať cestujúci k dispozícii informácie o trase a aktuálnej polohe vlaku či označení a smerovaní jednotlivých vozidiel. Súčasťou bude kamerový systém a vďaka systému na anonymné počítanie osôb bude mať ZSSK detailné informácie o počtoch cestujúcich, ktorí prejdú nástupnými dverami. Samozrejmosťou bude klimatizácia, elektrické zásuvky či wi-fi pripojenie na internet a chýbať nebude priestor na odkladanie bicyklov, lyží, snoubordov a kočíkov. Ozubnicové jednotky budú mať bezbariérový vstup a vyčlenené priestory pre imobilných cestujúcich.

Aj vďaka možnosti viacčlenného radenia nových vozidiel bude ZSSK schopná prepraviť viac cestujúcich aj tým, že nové hybridné vozidlá budú môcť jazdiť na ozubnicovej i na trati tatranskej elektrickej železnice.





Víťazný návrh polepov nových tatranských vozidiel (vizualizácia)



„Tatranské električky aj ozubnicová železnica každý rok počas sezóny praskajú vo švíkoch. Verím, že na rekonštrukciu trate bude treba naozaj len sedem mesiacov a potom sa situácia nárastom prepravných kapacít začne radikálne zlepšovať. Naše miniveľhory a ich návštevníci si to určite zaslúžia,“ komentoval začiatok rekonštrukčných prác na tatranských koľajach starosta obce Štrba, pod ktorú patrí aj Štrbské pleso, Michal Sýkora.


Zdroj: tlačová správa ZSSK, a.s.


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=2154