20 rokov od ukončenia dodávok rušňov 363. (II. časť)

railtrains.sk

Dátum:  24.05.2010 0:00   |   Rubrika:  Zaujímavosti   |   Vytlačené:  13.11.2019 5:13

 Rušne 363.148 - 157
Prešiel týždeň a my sa máme možnosť opäť vrátiť k dvojsystémovým rušňom 363.148 – 181, ktoré v tichosti oslavujú 20 rokov prevádzky na našich tratiach. V predchádzajúcom diely sme si priblížili niekoľko základných údajov, dnes a o týždeň neskôr sa budeme teda venovať každému jednotlivému stroju zvlášť. Takže nech sa páči, prvá časť malej fotografickej prehliadky stojov 363.148 – 157 môže začať...










363.148-8 – 362.002-8
výrobné číslo : 8630
do prevádzky uvedený dňa : 25.5.1990
prvý výkon po výrobe : 25.5.1990 Sv vlaky Bratislava hlavné – Bratislava Rača
29.10.2008 – prevzatá zo ŽOS Vrútky v reklamnom nátere Spoločnej zdravotnej poisťovne
31.10.2008 – prvý výkon v reklamnom nátere Os 3005 do Žiliny


363.148 a 363.145 zachytené v Bratislave na odstavnom.



363.148 jazdí dnes s označením 362.002, na snímke vchádza s rýchlikom z Košíc na hlavnú bratislavskú stanicu.



Nuž a takto vyzerá súčasná 362.002, na obrázku s rýchlikom v Trenčíne.





363.149-6 – 362.003-6
výrobné číslo : 8631
do prevádzky uvedený dňa : 13.5.1990
prvý výkon po výrobe : 14.5.1990 Os 2803 do Púchova


Na osobnom vlaku Os 2407 do Štúrova vchádza 363.149 do zastávky Vinohrady v Bratislave.



362.003 v Bratislave, v pozadí 350.001 a 263.010.



Ex 131 „ Moravia“ prechádza Červeným mostom na Železnej studienke s 362.003.


363.150-4 – 362.004-4
výrobné číslo : 8632
do prevádzky uvedený dňa : 26.5.1990
prvý výkon po výrobe : 26.5.1990 R 476 „Istropolitan“ do Přerova


Stanicu Bratislava Rača opúšťa 363.150 s osobným vlakom z Trenčína.



Rýchlik „Čingov“ s 362.004 vychádza z dvojkoľajného strečnianskeho tunela smerom do Košíc.



362.004 prechádza s IC “Šariš“ oblúkom za žst.Trenčianske Bohuslavice.


363.151-2 – 362.005-1
výrobné číslo : 8633
do prevádzky uvedený dňa : 1.6.1990
prvý výkon po výrobe : 3.6.1990 vl.21117 do Komáromu / R 237 „Báthori“


R 505 „Dargov“ stojí na bratislavskej hlavnej stanici pripravený na odchod. Na jeho čele je 363.151, vedľa stojí princezná sedmička.



363.151 pri posune na súpravový vlak v bratislavskej Rači.



Opäť „Dargov“, tento krát už s preznačeným strojom 362.005.



362.005 vchádza s rýchlikom „Čingov“ na hlavnú stanicu v Bratislave.



363.152-0 – 362.006-9
výrobné číslo : 8634
do prevádzky uvedený dňa : 7.6.1990
prvý výkon po výrobe : 10.6.1990 Ex 37 „Bem“ Komárom – Petrovice
12.8.2007 mal ťažký požiar na R 705 „Dubeň“ v žst.Trnava
13.6.2008 pristavený do ŽOS Vrútky na opravu, kde sa stal medzistupňom k vývoju rady 361.
20.3.2010 bol odskúšaný na striedavom systéme, v čase písania článku nebol ešte v pravidelnej prevádzke.


Súpravový vlak do Rače na čele s 363.152 na hlavnej stanici v Bratislave.



Dnes už po neexistujúcej trati pri bývalom hradle Malé Tŕnie prechádza 363.152 s košickým rýchlikom.



Už ako 362.006 vchádza s osobným vlakom do Leopoldova.



362.006 v Bratislave na novom depe.


363.153-8
výrobné číslo : 8635
do prevádzky uvedený dňa : 18.5.1990
prvý výkon po výrobe : 15.6.1990 R 1159 „Prešovčan“ do Žiliny
ZRUŠENÝ po nehode dňa 2.6.1995, keď sa v medzistaničnom úseku Svätý Jur – Bratislava Rača na R 614 „Hornád“ čelne stretol s Os 2827 (240.143).


Os 2801 vychádza za daždivého počasia zo žst.Púchov s 363.153 na čele.



Stretnutie 140.045 na Mn vlaku s 363.153 na osobnom vlaku do Žiliny v žst.Bytča.



363.154-6 – 362.007-7
výrobné číslo : 8636
do prevádzky uvedený dňa : 17.7.1990
prvý výkon po výrobe : 18.7.1990 R 232 „Varsovia“, v Nedakoniciach neschopný


363.154 krátko po ukončení „leštenia“ na odstavnom. O pár minút vytlačila rýchlik „Dargov“ na hlavnú stanicu.



V Novom Meste nad Váhom zastavila 363.154 s Os 2802 do Bratislavy.



R 603 s 362.007 v žst.Pezinok.



362.007 pri posune do depa v žst.Bratislava hlavná stanica.


363.155-3 – 362.008-5
výrobné číslo : 8637
do prevádzky uvedený dňa : 18.7.1990
prvý výkon po výrobe : 20.7.1990 EPn 62197 do Žiliny


Os 2416 vchádza do zastávky Pusté Úľany na štúrovskej trati, na jeho čele je 363.155.



Aj to sa stáva...čelná zrážka 263.010 s 363.155 v depe na hlavnom.



Po preznačení jazdí „155“ ako 362.008.



363.156-1 – 362.009-3
výrobné číslo : 8638
do prevádzky uvedený dňa : 8.6.1990
prvý výkon po výrobe : 16.6.1990 EVn 49526 do Žiliny
4.12.1990 narazil pri Dolných Kočkovciach s Os 2885 na koniec nákladného vlaku EPn 62199, po ktorom bol ťažko poškodený. Do prevádzky sa vrátil až 5.7.1992, kedy nastúpil na EPn 62163 do Žiliny


Takto vyzerala 363.156 po oprave násilného poškodenia pri Dolných Kočkovciach.



Na rýchliku R 333 „Goral“ 363.156 v Trenčíne.



S poštou na Nové Mesto odchádza 362.009 z hlavnej stanice.



362.009 + 362.010 odchádzajú z nového depa, na skúšobnú jazdu do Sládkovičova.




363.157-9 – 362.010-1
výrobné číslo : 8639
do prevádzky uvedený dňa : 7.6.1990
prvý výkon po výrobe : 7.6.1990 R 509 „Zemplín“ do Žiliny
1 .6.1998 po dovezení R 604 „Dargov“ odstavený, následne sa pripravoval na modernizačné úpravy a vylepšenia.
26.10.2007 návrat do prevádzky, skúšobne na príprahu 263.005 viezol Os 2006/2015 do Kútov a späť do Bratislavy


363.157 patrila medzi najkrajšie bratislavské 363.



363.157 v spoločnosti maďarskej V 43.1271 v žst.Bratislava hlavná stanica.



Pred odjazdom na skúšobnú jazdu je 362.010 zachytená v depe Bratislava východ.



Osobný vlak z Kútov v zložení 362.010 + 263.005 vchádza na bratislavskú hlavnú stanicu.



To je na dnes už naozaj všetko, ak Vás tento diel aspoň trocha zaujal, sme radi a o týždeň sa tu môžeme opäť stretnúť, tento krát pri rušňoch 363.176 – 181. Takže o týždeň sa na Vás tešíme !





Text a foto : Palo
Spracoval :


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=255