20 rokov od ukončenia dodávok rušňov 363. (III. časť)

railtrains.sk

Dátum:  31.05.2010 0:00   |   Rubrika:  Zaujímavosti   |   Vytlačené:  14.11.2019 2:55

 Rušne 363.176 – 363.181
Do tretice a dnes naposledy sme sa stretli pri malej oslave, výročí 20 rokov ukončenia dodávok dvoj systémových rušňov 363. V druhom diely sme si fotograficky predstavili stroje 363.148 – 157, dnes galériu uzatvárame poslednými šiestimi rušňami 363.176 – 181. Niektoré fotografie pochádzajú z negatívov ORWO, preto treba brať ich kvalitu s prižmúrením očí...











363.176-9 – 362.011-9


výrobné číslo : 8658
do prevádzky uvedený dňa : 11.7.1990
prvý výkon po výrobe : 12.7.1990 R 505 „Dargov“ do Žiliny



Na jednom z prvých výkonov po výrobe je 363.176 zachytená s R 700 zo Žiliny v Leopoldove.



Už ako 362.011 fotografovaná ex 363.176 v spoločnosti plzenskej 363.084 na bratislavskej hlavnej stanici.



Stanicou Trenčianske Bohuslavice prechádza 362.011 s rýchlikom do Bratislavy.


363.177-7 – 362.012-7


výrobné číslo : 8659
do prevádzky uvedený dňa : 19.7.1990
prvý výkon po výrobe : 19.7.1990 R 509 „Zemplín“ do Žiliny
19.5.1992 – násilne poškodený v Novom Meste nad Váhom po stretnutí so zálohou 742.233
12.2.2010 – so zhodným rušňom, no s vážnejšími následkami sa stretol pri vjazde do žst.Žilina na čele R 1705 „Choč“, v čase písania článku je na oprave v ŽOS Vrútky



363.177 na osobnom vlaku do Bratislavy v žst.Žilina



Rýchlik 600 „Ružín“ Košice – Bratislava po zastavení v žst.Trenčianska Teplá s 363.177.



Už s číslom 362.012 prechádza úsekom Trenčianske Bohuslavice - Nové Mesto nad Váhom.



Z Čadce pochádza záber, kde je 362.012 na postrku prvého elektrického vlaku do Zwardone, na čele bola 162.001.



Rýchlik Zemplín s 362.012 v Pezinku.


363.178-5 – 362.013-5


výrobné číslo : 8660
do prevádzky uvedený dňa : 18.7.1990
prvý výkon po výrobe : 19.7.1990 R 581 „Tekov“ do Leopoldova



363.178 krátko po príchode z Petrovíc u Karviné s R 233 „Varsovia“, v žst.Bratislava Nové Mesto.



Pohľad z 363.181 na 363.178 s Os 2806 v starej Trnave.



Krátko po rekonštrukcií, už ako 362.013, jazdila bez odlievaných tabuliek, ktoré boli dosadené dodatočne.



362.013 prechádza s rýchlikom Žilina – Bratislava oblúkom za žst.Šenkvice.



Zo žst.Bratislava Rača vychádza 362.013 s R „Čingov“ počas výstavby koridoru Rača – Trnava.


363.179-3 – 362.014-3


výrobné číslo : 8661
do prevádzky uvedený dňa : 17.7.1990
prvý výkon po výrobe : 18.7.1990 R 232 „Varsovia“ do Petrovíc



Aj na 363.179 boli rušňovodiči, ktorí na nej jazdili turnusovo, právom hrdí...



Žilinskou nákladnou stanicou prechádza 363.179 s R 700 „Polom“ do Bratislavy.



Z Kraľovanského tunela vychádza 363.179 s rýchlikom do Bratislavy.



Už ako 362.014 zastavila s rýchlikom „Ružín“ v žst.Poprad Tatry.



362.014 + 363.143 s R 600 čaká na vykrižovanie s protiidúcim IC „Tatran“ v Pezinku.


Úsekom Trenčianske Bohuslavice – Nové Mesto nad Váhom v miestach, kde sa v súčasnosti nachádza Južný portál železničného tunela Turecký Vrch, prechádza 362.014 s R 602 do Bratislavy.



Stretnutie sestier 362.014 a 362.013 v Trenčíne.


363.180-1 – 362.015-0


výrobné číslo : 8662
do prevádzky uvedený dňa : 8.8.1990
prvý výkon po výrobe : 9.8.1990 Sv 21117 do Rače
15.8.1990 mal na R 232 „Varsovia“ v žst.Rohatec ťažký požiar strojovne, do prevádzky sa vrátil 9.4.1991
27.6.2005 prevzatý zo ŽOS Vrútky a presun do Košíc na dosadenie reklamy Coca-Cola 1.7.2005 prvý výkon v reklamnom nátere na mimoriadnom vlaku z Košíc do Nového Mesta nad Váhom.



Osobný vlak 2806 z Púchova zastavil v Leopoldove s 363.180, na jednom z prvých jej výkonov po dodaní od výrobcu.



Opäť osobný vlak, tento krát 2804, zastavuje s 363.180 na bratislavských Vinohradoch.



Už ako 362.015, odstavená na dnes už neexistujúcej kusej koľaji pri treťom nástupišti bratislavskej hlavnej stanice.



Na mimoriadnom vlaku „Coca Cola Music Train“ s 362.015 v Bratislave...



...a v pravidelnej prevádzke, v žst.Veľké Kostoľany.



363.181-9 – 362.016-8



výrobné číslo : 8663
do prevádzky uvedený dňa : 8.8.1990
prvý výkon po výrobe : Os 2801 / R 504 „Dargov“
do prevádzky dodaný na podvozkoch 372.001-8



Os 2803 zastavil v zastávke Báhoň s 363.181.



363.181 čaká povolenie posunu na súpravový vlak pred žst.Bratislava Rača.


Na tradičnom mieste v Žiline, kusej koľaji druhého nástupišťa, čaká 363.181 na príjazd rýchlika „Spišan“ z Košíc.



Už ako 362.016, zachytená v žst.Štrba.



Posledná fotografia zobrazuje 362.016 na IC 511 v žst.Bratislava hlavná stanica.


Toľko teda k jubileu, ktoré sme si možno ani neuvedomili. Isté je, že peršingy či esá patria k neodmysliteľnej prevádzke železníc a jediné čo im v tento chvíli môžeme odkázať je veľa bezporuchových a bez nehodových kilometrov !




Text a foto : Palo
Spracoval :


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=270