Záplavy Kysak – Košice

railtrains.sk

Dátum:  08.06.2010 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  18.08.2019 1:50

 Aj keď záplavová voda už čiastočne opadla a vytrvalé dažde vystriedalo slniečko, horká príchuť povodní a zúfalstvo miestnych obyvateľov pretrváva.










Napriek tomu, že povodne sužovali takmer celé Slovensko, najviac si to odniesli obyvatelia v povodí rieky Hornád. A keďže hlavný železničný ťah Bratislava – Žilina – Košice prebieha čiastočne súbežne s touto riekou, mocná príroda udrela aj do Achillovej päty, našej najfrekventovanejšej železničnej tepny.


Blížime sa ku Kostoľanom nad Hornádom. Vľavo zatopená stará cesta do Kysaku



Vchádzame do Kostolian. Jej obyvateľom sa s jasnou oblohou aspoň na chvíľu uľavilo, aj keď ich čaká ešte množstvo práce s odstraňovaním následkov povodne.


V štvrtok 3. júna 2010, odplavili rozzúrené vody rieky Hornád časť 1. traťovej koľaje pred Kostoľanmi nad Hornádom, čím na niekoľko dní paralyzovali a ochromili železničnú dopravu do metropoly východu. V čase keď sa množstvo Bratislavčanov presúvalo pred víkendom domov na východ, zažila ZSSK krušné chvíle. Napriek tomu to ustála a dnes už vlaky naberajú v najkritickejšom úseku len minimálne meškania.



Strhnutá 1. traťová koľaj pred Kostoľanmi nad Hornádom.






Voda Hornádu za Kostoľanmi siaha ešte stále až po teleso samotného mosta.




Vchádzame do Ťahanovského tunela, vpravo rozbesnený Hornád.



Blížime sa k obľúbenému miestu oddychu Košičanov – Ťahanovským súdkom.



Tam kde by za sa tohto počasia popri rieke Hornád prechádzalo a slnilo množstvo Košičanov, je dnes viac ako meter vody.



Ťahanovský most odoláva vode Hornádu. Košičania ostali nakoniec povodne ušetrení.



Autor: Admin
Sprc :


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=280