Konečne pri trati…

railtrains.sk

Dátum:  11.06.2010 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  16.09.2019 12:12

 Studený máj – v stodole raj ! Takto nejako znie známe slovenské príslovie. Keď si to zoberieme do detailu, o daždi tu nie je spomínané nič. Tohtoročný máj sa ukázal naozaj v negatívnom svetle. Prekvapil asi každého a nekonečné dažde a pochmúrna obloha nepriniesla nikomu úsmev na tvár, naopak, pribudli s následnými povodňami starosti, bezmocnosť a smútok. Popri tomto negatíve, sme asi zaiste všetci fanúšikovia železníc čakali na moment, kedy sa pani „Príroda“ vráti do starých koľají a prinesie nám krásne, slnečné a pohodové počasie. K dlho očakávanému zlomu došlo v prvom júnovom týždni a dúfajme, že sa situácia z mája už nevráti.












Povedal som si „Konečne !“ a tak som si opäť našiel cestu od televízora a internetu späť k dvom lesklým párom koľajníc. Návrat to bol pre mňa radostný a s chvíľkami strávenými hlavne v ranných a podvečerných hodinách pri trati som so skromnosťou naozaj spokojný. Pohyboval som sa už tradične v okolí Trenčína, pozrel som sa aj do neďalekého Púchova, čím vznikol tento malý fotografický prierez, ktorý zodpovie možno niektoré otázky o polohe slnka, či dá námet na tú „Vašu“ fotografiu...


Začíname v žst. Melčice. Stanica, ktorá bude v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce zmenená na zastávku. V súčasnosti je tu stretávanie vlakov bežnou vecou, nakoľko v tomto období prebieha výluka do Zlatoviec, kde je doprava vedená len po prvej traťovej koľaji. Na úvodnej fotografií je zachytený vjazd osobného vlaku Os 3078, na čele s rušňami 363.107 + 363.147.


Pozerám na hodinky a vychádza mi fakt, že na základe meškania IC 504 „Tatran“ by sa tu malo odohrať križovanie s protiidúcim IC 503 „Šariš“. Napätie stúpa, veď križovanie goríl by nebolo na zahodenie... O osem minút po príchode Os 3078 vidím v diaľke „Tatran“, ale gorilka ho nevezie, ale určite ďalší atraktívny rušeň v podobe 363.133. Od chrbta pomaly vchádza IC 503, na čele ktorého bola 350.003 a tak aj takéto križovanie zaiste poteší !


Pomalé cesty medzi Melčicami a Zlatovcami mi umožnili pohodovo predbehnúť IC 503 a zachytiť ho ešte aj pred Zlatovcami. Po jeho prechode som fotografovanie s dátumom, ktorý obsahoval dve čísla „6“, ukončil.


Je prvý júnový pondelok, kalendár ukazuje dátum 7.6.2010. Počasie je ako z rozprávky a tak čakám na ranný IC 501 „Zelmer“. V toto krásne ráno ho na 445 kilometrovej trase medzi Bratislavou a Košicami viezla gorila „štvorka“, zachytená medzi Trenčínom a Opatovou nad Váhom.


O dve minúty prichádza zo smeru Trenčianska Teplá rýchlik R 706 „Strážov“, ktorý viezla 362.001. Po jeho prechode som sa odobral za pracovnými povinnosťami v Trenčíne, kde som sa nestačil ani ohriať a musel som ísť služobne do Trenčianskej Teplej.




Kontrolujem cestovný poriadok a pohľad na hodinky mi avizuje, že by mal každým okamihom prechádzať cez Trenčín rýchlik opäť zaujímavého mena – R 601 „Leier“. Odchádzam preto rýchlo opäť k Opatovej nad Váhom. Popisovaný rýchlik viezla 362.002, ktorá je zachytená s panorámou sídliska Sihoť a následne s dominantou mesta Trenčín – hradom.


Fanúšikom „motorov“ prinášam tiež jeden záber v podobe 742.387, na čele ranného manipulačného nákladného vlaku...


Ešte mám trochu času a tak čakám na prejazd osobného vlaku Os 3061 do Žiliny, ktorý viezla 363.137...


...a následne osobný vlak Os 3060 zo Žiliny s 362.014 na čele.


Blíži sa obed a z okna kancelárie sledujem, ako do stanice Trenčianska Teplá vchádza „kúpeľná“ električka v podobe 411.901. Pre úplnosť dodávam, prišla ako vlak 3409.


Na stanici je počuť už nie každodenný zvuk motora „Rosničky“ 710.606. Odchádzam na obed, len nie na bicykli...


Blíži sa večer a ja sa vraciam do Trenčína. Počasie sa trošku kazí, prichádzajú mraky. Poznáte to veľmi dobre, chvíľku slnko, potom mrak, vždy keď ide vlak...Bolo to aj v prípade 350.004, pri návrate s IC 504 „Tatran“, ktorá symbolicky zahájila aj ukončila moje fotografovanie v tento deň...


Na rovnakom mieste zhodný vlak, tento krát už bez „fotomraku“, len gorila má číslo 350.013...


Prenesme sa na malú chvíľku pod jednosmerný systém, do známeho Púchova. Vybral som sa sem, aby som po dlhšom čase opäť videl „pražskú dvojku“. Fotografovať sa tu výborne dá na medzištátnom Ex 126 „Fatra“ (Žilina – Praha). V utorok 8.6.2010 ho viezla 150.224, fotomrak si urobil zo mňa opäť žart, tento krát už naposledy.


Za Ex 126 ide následne osobný vlak Os 3274 Púchov – Horní Lideč, ktorý viezla žilinská „bondovka“ 162.007.


Ešte malý pohľad pod trať a radosť zaiste spravím fanúšikom autobusov. Kto vie, možno sa dočká záchrany...


Čas rýchlo beží, presuňme sa teda asi tri kilometre smerom na Žilinu, ku známej zastávke Nosice a počkajme spoločne na IC 504 „Tatran“. V utorok 8.6.2010 ho viezla 350.015 s 22 minútovým meškaním.


Je čas návratu, pomaly sa vyberám späť do Trenčína. V Dolných Kočkovciach pozerám na polohu slnka, ktoré ma presvedčilo, že by sa tu s prižmúrením oka dalo niečo odfotografovať zo smeru Bratislava. Takže sa na chvíľku zastavíme na miestnej železničnej zastávke. Voľba to bola asi správna, počkal som na R 611Thermal Park Bešeňová, ktorý viezol stroj, ktorý netreba nikomu zvlášť predstavovať.


Posledný záber pochádza z Ilavy, na ktorom je zmeškaný R 610 „Považan“ do Bratislavy, na čele s 350.013. Objekt v pozadí netreba zaiste nikomu predstavovať...


No a po horkom dni, ktorý sa vydaril, sa treba čo ? No predsa zastaviť v nejakom staničnom „Občerstvení“, napríklad na dobrú...no jasne, chladenú kofolu ! Takže na zdravie, priatelia!



Text a foto : Palo
Spracoval :


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=282