Ako sa zvolenský „Pišta“ T 466.0253 na Myjavu vybral...

railtrains.sk

Dátum:  18.06.2010 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  21.07.2019 11:31

 Poznáte ho určite veľmi dobre, zvolenského „Pištu“ T 466.0253, ktorý patrí medzi populárne a vyhľadávané muzeálne rušne. Je neprehliadnuteľný a zvykli sme si na neho hlavne na mimoriadnych jazdách v okolí Zvolena. Tento krát si do svojej prevádzkovej histórie pripísal ďalšiu prejdenú trať a to Nové Mesto nad Váhom – Myjava. Stalo sa o vo štvrtok 17.6.2010, kedy sa cestou zo Zvolena na bratislavský Rendez zastavil na tejto krásnej trati, kam priviezol z Prievidze nemenej elegantný parný rušeň „Ušatú“ 464.001 a „Karkulku“ T 444.0055.











Vyberme sa teda do koridorovej stanice Nové Mesto nad Váhom a fotograficky si priblížme jazdu, ktorá zanechala v každom, kto sa jej zúčastnil, krásne spomienky. Je krátko po trinástej hodine a v popisovanej stanici stojí nezvyčajný vlak, na čele ktorého je T 466.0253, v súprave zaradený parný rušeň 464.001 a na konci vlaku T 444.0055. Cestujúci na prvom i druhom nástupišti veru nevedia, kam sa majú pozerať, bolo to naozaj zaujímavé železničné divadlo, ktorého dej sa odohrával v podobe vlaku Sv 30722. Niekoľko fotografií z jeho deja sme pripravili aj pre Vás, takže nech sa páči, začíname !



Hodinky ukazujú čas 13.25h a „Pišta“ T 466.0253 sa s vlakom Sv 30722 sa dáva pomaly do pohybu. Jeho cieľom je 36 km vzdialená železničná stanica Myjava.



Vlak prechádza okolo Čachtickej spojky, slniečko zatiaľ svieti a je krásne popoludnie.



O 13.34 h vchádzame do Čachtíc, pred nami je krásna jazda prírodou, dva tunely i náročné tiahle stúpania...



Medzi Višňovým a Hrachovišťom...



Dymový pozdrav 464.001 Čachtickému hradu...



Pohľad z „Pištu“ na vlakovú súpravu, na konci ktorej vidieť, že aj „Karkulka“ T 444.0055 pomáhala tlačiť na stúpaní.



Prechádzame stanicou Stará Turá, na nástupišti nechýbali fanúšikovia z malého železničného múzea, ktoré sa nachádza v miestnej stanici. Zapískaním sme ich aspoň takto pozdravili aj my.



Sústredený pohľad na trať a skúsená ruka Ing. Petra Oravca viedli bezproblémovo vlak do svojej cieľovej stanice.



Prichádzame do Výhybke Paprad, na vchodovom návestidle svieti „Výstraha“ a už vieme, že bude chvíľka oddychu...


















Výhybňa Paprad a niekoľko záberov na vlakovú súpravu. Náš pobyt si vynútila dopravná situácia – prepustenie MOs 3110 Nové Mesto nad Váhom – Velká nad Veličkou, ktorý viezla elegantná a pre túto trať neodmysliteľná „Tonča“ 810.387. Letmý úsmev na tvári Ing.Oravca prezrádzal, že je s „Pištom“ veľmi spokojný.



Pokračujeme v ceste ďalej...






A sme v Poriadí. Čakáme na križovanie s protiidúcim vlakom MOs 3117 do Nového Mesta nad Váhom.



Medzi Poriadím a Myjavou sa nachádza aj úsek, na ktorom je traťová rýchlosť 10 km/h...


















A sme v cieli našej cesty, v žst. Myjava, kde sme vzbudili veľkú pozornosť aj miestnych pivárov, ktorým padla od úžasu nielen sánka ale aj pena na pive... Nastáva posun T 466.0253 a čakanie na povolenie odchodu späť do Nového Mesta nad Váhom, už ako vlaku Rv 30713, ktorého odchod bol o 16.00 h.



Opäť sme v Poriadí a križujeme s MOs 3114 z Trenčína, ktorý viezla 811.001.



Tento krát sme zastavili aj vo Vaďovciach, kde bolo križovanie s MOs 3116...









Z Vaďoviec bola už trať voľná a tak T 466.0253 pokračoval nerušene až do Nového Mesta nad Váhom. Do kroniky zvolenského KHT pribudlo aj neodmysliteľné spomienkové foto s dominantou tejto trate - Čachtickým hradom...

Je 17.12 h a zastavujeme v Novom Meste nad Váhom. Na rušni sa menia „piloti“, prepínajú sa koncové svetlá, odchodové návestidlo dáva návesť „Voľno“. Zvolenský T 466.0253 sa dáva opäť do pohybu, aby prešiel koridorovou dvojkoľajnou traťou do Bratislavy. Dvíham pravicu na pozdrav, s úsmevom posielam poslednú vetu „Ďakujem, šťastnú cestu !“ a sledujem, ako sa „Pišta“ stráca v diaľke...



Text a foto: Palo
Spracoval :


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=289