Malý zázrak na trati ŽSR !!!!

railtrains.sk

Dátum:  18.06.2011 15:07   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  21.10.2019 11:49

 Dnes, v dobe obmedzovania osobnej dopravy na regionálnych tratiach a v dobe vydávania „zákazov nakládky“ štátnou firmou ZSSK Cargo, sa stal takmer malý zázrak. Regionálna trať Šaľa – Neded od 10.12.2010 už len zívala prázdnotou. V tento deň prešiel po trati posledný osobný vlak. Počnúc dňom 15.12.2010 bol aj posledný pár osobných vlakov nahradený autobusovou dopravou. Posledný nákladný vlak po tejto trati prešiel presne 31.12.2008 !!! , áno dobre čítate, 31.12.2008.












A prečo malý zázrak? pretože po viac ako dvoch rokoch sa na túto trať vrátila nákladná doprava !!!! Dnes 18.06.2011 dorazil o 02.10 hod do železničnej stanice Šaľa nákladný vlak súkromného dopravcu Regio Rail. Jednalo sa o 24 naložených vozňov radu Zaes pre súkromnú firmu. Miesto určenia vykládky - nákladisko Vlčany. Nemožné sa teda naozaj stalo skutočnosťou. Keďže normatív dĺžky takéto vlaky na trati Šaľa – Neded nedovoľuje, súprava bola do Vlčian odtiahnutá na dvakrát. Takže miestny obyvatelia bývajúci popri trati dnes určite utrpeli menší šok, hneď dva nákladné vlaky za jeden deň. A samozrejme jedna sólo jazda rušňa z Vlčian späť do Šale. A že to je naozaj pravda, tak len jedna „pikoška“, keď som stál na jednom nechránenom priecestí tak na mňa spoza plotu kričala postaršia pani , že na čo čakám. Keď som jej povedal , že pôjde nákladný vlak tak sa len usmievala a kričala , že „tu už nechodí vôbec nič. To ste mali vidieť ten pohľad keď tadiaľ prechádzala prvá časť súpravy. Myslel som, že padnem na zadok, pani ostala stáť aj spolu s postarším pánom z otvorenými ústami !!!!! Samozrejme som sa smiechu nezdržal. Takže niekoľko fotografií z premiéri Vám prinášam v krátkom fotoreporte. Podľa vyjadrenia „kompetentných „ ak sa preprava osvedčí , tak by sa mala stať pravidelnou. Takže držme firme Regio Rail palce a nech je takýchto prepráv len a len viacej.




Odstavená súprava 24 vozňov radu Zaes,ráno keď som ju zbadal, ma ani náhodou nenapadlo,že by sa mohlo jednať o nejakú prepravu určenú pre trať Šaľa - Neded, aj keď sa o čomsi takom pošuškávalo už dávnejšie



takto to vyzeralo v bývalom nákladišti Diakovce pred prechodom prvého nákladného vlaku po viac ako dvoch rokoch,kedysi bola v pravo od traťovej koľaje jedna manipulačná koľaj, avšak to už dávno nieje pravda



pohľad na druhú stranu smerom k Šali



a to je on Pn 57045, prvý nákladný vlak na trati po viac ako dvoch rokoch, pomaly bude vchádzať na nechránené priecestie na ktorom som sa tak dobre zabával



na ľavej strane za stromom sa nachádza spomínaná záhrada odkiaľ na mňa kričala postaršia pani



súprava vchádza teraz už len do zastávky Diakovce



Rv 77948 si "razí" cestu trávou, myslím, že toto naozaj nepotrebuje komentár



77948 prechádza cez zastávku Diakovce, kdesi v mieste kde sa momentálne nachádza rušeň, bola výhybka odbočujúca na manipulačnú koľaj




pohľad smerom k Šali



Rv 77948 vchádza do železničnej stanice Šaľa a pôjde zapriahať druhú časť vlaku.
Autor foto: Matej Melicher



Autor foto: Matej Melicher



ďalšie nechránené priecestie a ďalšia komická situácia, v čase keď vyšiel z oblúka druhý nákladný vlak zastavilo pred priecestím osobné auto,mladá vodička !!!! sa hneď po zastavení chcela rozbehnúť,nebiť toho, že ju upozorním, tak neviem,neviem ako by to dopadlo, tiež nechápala, že čo za "čudo " sa to vynára z oblúka. Ešteže je rýchlosť pred priecestím znížená na 20 km / hod



spomínané nechránené priecestie v obci Tešedíkovo








I.nsl.57045 opúšťa staničku Tešedíkovo



Autor textu a foto : Bocco

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=576