Regio Rail po druhý krát, alebo burinová trať Šaľa – Vlčany (Neded)

railtrains.sk

Dátum:  25.06.2011 23:00   |   Rubrika:  Fotografia na nedeľu   |   Vytlačené:  21.10.2019 12:38

 Ako som už spomínal v mojej predošlej reportáži , tak prišlo k obnoveniu nákladnej dopravy na trati Šaľa – Vlčany. Našťastie, alebo žeby na nešťastie len na trati Šaľa – Vlčany. Že prečo? to Vám dnes ukážem na fotografiách. Napriek tomu že súprava bola odtiahnutá do Vlčian v sobotu, jej vykládka začala kvôli administratívnym náležitostiam až v utorok.












Vo Vlčanoch sa nachádzajú tri koľaje, dve dopravné a jedna manipulačná. Avšak jedna z dopravných koľají je vylúčená, takže ostáva jedna dopravná a jedna manipulačná koľaj. Takže nastal problém, vyloženú súpravu nebolo kadiaľ obehnúť s rušňom a nebolo možné pristaviť druhú časť súpravy na vykládku. Z toho dôvodu bola vyložená súprava odtiahnutá do Žiharca. V dnešnom fotoreporte Vám prinášam niekoľko fotografií z návratu vyloženej súpravy z Vlčian a fotografie z jednotlivých zastávok a dopravní. Mnohé fotografie hádam ani nepotrebujú komentár. Ktovie či nie je len otázkou času a napr. Neded sa stane načisto minulosťou. Takže môžeme ísť na to.

Utorok

Začnem staničkou Neded, ktorá je momentálne vylúčená a nezjazdná. Stanička je zdevastovaná a riadne zarastená burinou. Z pôvodnej staničnej budovy ostala už len troska.


takýto pohľad sa Vám naskytne po príchode do Neded-u, jediní obyvatelia sú už len holuby...


smutné, avšak realita...


a takto to vyzerá z vnútra...


neverím tomu, že táto tabuľa bude ešte niekedy obsahovať nejaké príchody a odchody vlakov...


tu sa kedysi zbrojilo, tiež už len vykradnuté torzo...



A teraz sa pôjdeme pozrieť do koľajiska, ktoré tiež nieje v lepšom stave ako staničná budova.


takto to vyzerá na vchodovom zhlaví od Šale...


treba k tomu ešte niečo dodávať?


no a toto je pohľad na zhlavie, tentokrát smerom na Šaľu !


kde sú koľajnice?


túto výhybku už neprestavíte, prečo?


pre toto...


druhé zhlavie na tom nieje o nič lepšie, tam kdesi za bránou končí trať Šaľa - Neded



Po preskúmaní Neded-u sme sa vydali späť do Vlčian zhotoviť nejaké fotografie z posunu so súpravou.


ani Vlčany na tom niesu o veľa lepšie ako Neded, tiež sú riadne zarastené burinou, výhybka odbočuje na vylúčenú tretiu koľaj


popoťahovanie súpravy z dôvodu vykládky






v domčeku, ktorý sa nachádza momentálne pred rušňom žijú naši tzv.neprispôsobivý občania, skúste si domyslieť, že ktorý. Pomocná odpoveď - na tomto základe bolo rozhodnuté, že rušeň bude "radšej " , alebo pre istotu nocovať v žst. Šaľa.




Opúšťame Vlčany a pokračujeme smerom do Šale, naša ďalšia zastávka bola doslova Žiharec zastávka. Ani jej obraz sa nevymyká štandardu ktorý sa nachádza na tejto trati.




rušeň vracajúci sa do železničnej stanice Šaľa, autor foto: XxXcompany


odstavená prvá časť súpravy v Žiharci, táto staničná budova je asi v najlepšom stave a aj to asi len preto, že je obývaná, avšak aj jej koľajisko je zarastené burinou



v tejto staničke sme ako v jedinej našli aj lichobežníkové tabuľky


a sme v Tešedíkove, prečo sa opakujú stále tie isté pohľady???




a utorok zakončujeme tam kde sme začali, v Šali pohľadom na odstavený rušeň



Streda


Znechutený predošlým dňom som už urobil len niekoľko fotografií z návratu vyložených vozňov do Šale. Sám som zvedavý, že či sa niečo bude diať zo zarasteným koľajiskom každej zo spomínaných dopravní, či už sú to Vlčany, kde by sa určite hodila ako "soľ" spomínaná vylúčená tretia koľaj, alebo aj ostatné.


pred zastávkou Žiharec zastávka, rušeň ide "poprázdno " pre prvú časť do Vlčian


vracajúca sa prvá časť, zastávka Diakovce



žst Šaľa, pred odchodom pre druhú časť do Žiharca


Žiharec


zachádzanie na prázdnu súpravu


ešte prestaviť na voľnú koľaj a môžme ísť


prestavovanie súpravy


Súprava bola po príchode druhej časti do Šale spojená do jednej. Po vykonaní skúšky brzdy a doplnení administratívnych náležitostí vlak pokračoval cez Bratislavu do Kútov a následne ďalej do Čiech.



Autor textu a foto: Bocco


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=577