„ Veľké šporáky “ cez Kopanice na Rendez 2011!

railtrains.sk

Dátum:  29.06.2011 0:00   |   Rubrika:  Na voľné chvíle ...   |   Vytlačené:  20.07.2019 17:45

 Keď som si prehliadal informácie o návozoch parných lokomotív na akciu RENDEZ 2011, najviac ma zaujala jazda dvojice rušňov 498.022 a 486.007 z Prahy cez Slavkov u Brna, Veselí nad Moravou a Myjavu do Bratislavy.












Nečakal som, že v piatok 24.6.2011 si nájdem čas na fotenie, ale keď sa naskytla príležitosť na pol dňa zmiznúť z Bratislavy, neváhal som ani na chvíľu. Keďže mimoriadny parný vlak mal v cestovnom poriadku plánovanú poludňajšiu prestávku vo Veselí nad Moravou, vybral som sa práve do tohto moravského mestečka. V čase môjho príchodu na miestnu staničku boli už obe parné lokomotívy pristavené na vlaku a personál vykonával posledné úkony pred odjazdom vlaku.






Všetko je pripravené na odchod!




Oba „Šporáky“ naplno zaberajú na odjazde z Veselí nad Moravou.






Keďže „nejsu zdejší „ tak len improvizujem. Oba bočné snímky vznikli pri výjazde z Veselí nad Moravou.



Podľa cestovného poriadku nasledovalo v staničke Velká nad Veličkou križovanie s protiidúcim osobným vlakom. Tak som si to namieril do tejto malebnej staničky , ktorú som našiel v kopci nad obcou. Cieľom bolo zachytiť parný vlak na vjazde do staničky , ale keď človek nepozná okolie zamotá sa....


Snímka pochádza od vchodového mechanického návestidla do Velkej nad Veličkou , kde som dobehol z posledných síl...


V samotnej stanici sa najskôr čakalo na prejazd osobného vlaku do Veselí nad Moravou a potom nasledoval opakovaný vjazd parného dua do stanice.



Parný tandem vchádza druhý krát do Velkej nad Veličkou.







Na ďalší záber som si vybral cestný nadjazd medzi Velkou nad Veličkou a Vrbovcami.


Od stanice Vrbovce sprevádzal mimoriadny parný vlak aj povinný požiarny vlak vedený rušňom T466.0254. Ja som túto pohraničnú staničku vynechal a na radu kamaráta Palimíra som sa presunul k viaduktu krátko pred mestom Myjava.






prejazd parného vlaku cez viadukt pred stanicou Myjava.


Niekoľko minút po príjazde parného vlaku do Myjavy ho nasledoval aj požiarny vlak, ktorý sa na niekoľko nasledujúcich kilometroch z Myjavy do Vaďoviec postavil do čela mimoriadneho parného vlaku. Dôvodom bola zrejme malá priepustnosť trate, kde by nebolo možné pre popoludňajšiu špičku osobných vlakov zabezpečiť jazdu požiarneho vlaku hneď po parnom.


Netradičný rušeň posunuje v stanici Myjava popri stavadle č.1.




Výjazd netradičného konvoja zo stanice Myjava na tradičnom fotofleku.



Podľa cestovného poriadku nasledovalo križovanie s osobným vlakom v staničke Poriadie.
Snímka zachytáva konvoj krátko po príchode do Poriadia.



Kým som po miestnych cestách vykľučkoval do Starej Turej tak ma konvoj v čele s T466.0254 predbehol. Snímka pochádza z polhodinovej prestávky v stanici Stará Turá.



Konvoj prichádza do stanice Vaďovce , kde požiarny vlak odstúpi a obe parné lokomotívy budú zo svojim vlakom pokračovať ďalej vlastnou silou.



Famózny bol aj výjazd parného vlaku z tunela Višňové....



Pre mňa nastala rozlúčka s parným vlakom v stanici Piešťany. Snímka zachytáva prejazd parného vlaku cez túto koridorovú stanicu.



Keďže v našich končinách nie je parných vlakov veľa a času je ešte menej, bol som veľmi potešený, že som aspoň na chvíľu mohol sprevádzať tieto nádherné parné mašinky. Každopádne ľuďom, ktorý sa o ne starajú ako aj tým ktorý túto mimoriadnu jazdu zorganizovali patrí veľká vďaka !


Autor textu a foto : Taurus


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=578