Dovolenkové návraty Výlet do Děčína a Ústí nad Labem. Časť záverečná ...

railtrains.sk

Dátum:  22.08.2011 0:00   |   Rubrika:  Na voľné chvíle ...   |   Vytlačené:  14.10.2019 22:42

 Opäť prešlo niekoľko dní a my sa môžeme spoločne pozrieť na posledné fotografie a chvíle, ktoré sme strávili v horúcom nedeľnom dni, ktoré nieslo dátum 10.júla 2011. Slnko ukazovalo opäť svoju silu a ortuť teplomeru sa blížila k číslu 35. Absencia spánku i veľké horko prenášali na nás, aj keď sme si to nechceli pripustiť, únavu. Zatiaľ sme však nadšene fotografovali a sledovali pravý život železníc.











Ako sme už v predchádzajúcom diely napísali, v depe na pomníku stojí krásna E 469,110. Práve rad 121 (ex E 469.1) sa stal posledný, ktorý sa nám v miestnom depe podarilo zdokumentovať. Bolo to na odstavných koľajach odstavených posledných šesť „skutrov“ 121, ktoré boli na prelome mája a júna 2011 odstavené z pravidelnej prevádzky, údajne definitívne (ale človek nikdy nevie). Pýtali sme sa na ich osud a bolo nám povedané, že sú zatiaľ v prevádzkovej zálohe. Takže lúčenie s Ústí nad Labem bolo z našej strany aj symbolické s týmto legendárnym rušňovým radom...

























E 469.110 stojaca na pomníku v depe Ústí nad Labem pripomína slávnu prevádzkovú éru „skutrov“. Ďalšie snímky zobrazujú stroje 121.019 vedľa konvoja 121.083 + 011 + 030 + 055 + 028 na odstavných koľajach miestneho depa. Možno to chcel osud, ale počas dokumentácie „skutrov“ som zahliadol na trati za depom zastavujúci cisternový vlak, na čele ktorého bol prevádzkový stroj 121.073 „Unipetrol“ s nákladným vlakom do Pardubíc, uvedená spoločnosť prevádzkuje ešte jeden stroj - 121.056.






















Opustili sme depo a vydali sme sa na cestu domov, na „Západe“ sme narýchlo fotili 810.600, po nej nasledoval ulicami mesta za stanicu Střekov, kde sme chceli urobiť nejaké zaujímavé foto, ale ako to už býva, vlaky tu nechodili a vysmievali sa nám hustou prevádzkou na druhom brehu Labe na pražskej trati... Nuž po viac ako pol hodine sa predsa len jeden objavil, bol to Os 6411 do Lysej nad Labem so 163.097 na jeho čele. Ako vlak prešiel, slnko zašlo za mraky...


Sadáme do auta a rozmýšľame, čo ďalej. Nad Ústí prichádza opäť tiahla, čierna oblačnosť. Rozhodli sme sa teda, že sa pomaly vydáme na návrat domov cestou lemujúcou trať na druhom brehu Labe cez Střekov a Litoměřice. Počasie sa cestou však pokazilo úplne a padá aj pár dažďových kvapiek. Takto naberáme priamy smer na Prahu, za ktorou sa však opäť ukazuje spomedzi mrakov slnko a my sme teda zmenili cestu na návrat cez Cerhenice a Kolín...










































Po príchode do Litoměříc sme opustili trať na Lysú nad Labem a ďalšiu zastávku sme si urobili až v Cerheniciach a blízkej stanici Velim. Na okruhu sme videli nielen našu 671.004, ale aj elektrické jednotky belgických železníc, po veľkom okruhu jazdila s označením 08001. V sympatickej staničke Kolín sme si počkali na nákladný vlak do Kolína so 123.005, ďalej na R 624 „Bečva“ so 150.202, za ním idúci Os 5828 do Prahy so 471.065. Po jeho odchode odchádzame s odhodlaním ísť priamo domov, ale v ceste sme mali ešte Kolín a tam sme pri depe urobili naozaj posledné dva zábery a to 151.012 na Ex 147 „Hukvaldy“ do Žiliny a 151.007 na Ex 240 „Leoš Janáček“ do Prahy. Ale to už bola naozaj povestná, definitívna bodka za našim nedeľným výletom...


Je štvrť na štyri poobede. Čas, ktorý začína byť v lete pre fotografa zaujímavý . V našom prípade nám spomínaná únava zavelila k definitívnemu návratu domov. Cestou v dobrej nálade rozoberáme zážitky, ktoré sme počas dňa zažili a padla aj otázka, kam sa vyberieme nabudúce. Bude to...ale nie, zatiaľ si to necháme pre seba, aby sa to, ľudovo povedané, naozaj splnilo. Prezradíme len, že to bude opäť trošku ďalej a opäť niečo nové a zaujímavé. Želáme Vám, aby aj Vaše prázdninové, dovolenkové či letné cesty dopadli aspoň k takej spokojnosti, akú sme mali my dvaja z tej, ktorú sme Vám priniesli !



Text a foto : Taurus, Palo


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=603